۴۲۲۱۰۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اعتراف یاهو درباره ماجرای هک شدن کاربرانش

یاهو به تازگی اعتراف کرده که برخی از کارمندانش در سال ۲۰۱۴، از ورود هکری به شبکه کمپانی باخبر بوده اند؛ هکری که با فعالیت های خود، قرار داد ۴.۸ میلیارد دلاری ورایزن برای خرید یاهو را تحت تاثیر فراوان قرار داد.

وب سایت دیجیاتو - شایان ضیایی: یاهو به تازگی اعتراف کرده که برخی از کارمندانش در سال ۲۰۱۴، از ورود هکری به شبکه کمپانی باخبر بوده اند؛ هکری که با فعالیت های خود، قرار داد ۴.۸ میلیارد دلاری ورایزن برای خرید یاهو را تحت تاثیر فراوان قرار داد.
اعتراف یاهو درباره ماجرای هک شدن کاربرانش

یاهو در ماه سپتامبر اعلام کرد که بنابر بررسی های انجام شده در ماه آگوست، اطلاعات شخصی حداقل ۵۰۰ میلیون اکانت یاهو به سرقت رفته است که بزرگترین سرقت اطلاعات در تاریخ به شمار می رود. کمپانی مورد اشاره در آن زمان گفت هنگامی به سرقت اطلاعات پی برده که ادعای یک هکر مبنی بر رخنه به ۲۰۰ میلیون اکانت یاهو و به دست آوردن نام کاربری و رمز عبور آنها در سال ۲۰۱۲ را مورد بررسی قرار داد.

اما بنابر مستندات ارائه شده از سوی یاهو به کمیسیون امنیت و نرخ گذاری ایالات متحده، اخیراً مشخص شده که حداقل چند کارمند در داخل کمپانی، از دو سال پیش نسبت به این مسئله آگاهی داشته اند.

یاهو می گوید که «کمیته ای مستقل از اعضای هیئت رییسه به همراه تیم مشاوران مستقل و متخصصان حقوقی» در حال بررسی موضوع هستند. اما به گفته یکی از منابع نزدیک به یاهو، روند بررسی میزان آگاهی از این مسئله در میان کارکنان، تا پیش از تایید وسعت رخنه به شبکه یاهو در ماه آگوست آغاز نشده بوده است.

گفتنی است که خبر هک گسترده مورد اشاره، یک ماه بعد از اعلام رسمی ورایزن برای خرید یاهو به مبلغ ۴.۸۳ میلیارد دلار منتشر شد. بعد از این، خرید یاهو از سوی ورایزن در هاله ای از ابهام قرار گرفت و یاهو هم در مستندات خود ذکر کرده که ورایزن ممکن است به دنبال کنار گذاشتن قرارداد خرید سهام یا بازنگری در مفاد آن باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج