اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۲۵۸۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ثبت آلوده‌ترین روز تهران

آلودگی هوای تهران بار دیگر در حال شاخ‌و‌شانه‌کشیدن برای اهالی این شهر است. روز گذشته با ثبت شاخص کیفیت ١٣٣، بالاترین عدد و بیشترین میزان آلایندگی ناشی از دود خودروها در پایتخت به ثبت رسید.

روزنامه شرق: آلودگی هوای تهران بار دیگر در حال شاخ‌و‌شانه‌کشیدن برای اهالی این شهر است. روز گذشته با ثبت شاخص کیفیت ١٣٣، بالاترین عدد و بیشترین میزان آلایندگی ناشی از دود خودروها در پایتخت به ثبت رسید.
به‌ همین ‌دلیل نیز روز گذشته روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش شهر تهران خبر داد زنگ ورزش مدارس شهر تهران به علت وضعیت پایداری آلودگی هوا روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل خواهد بود. بر این اساس به مدیران و مسئولان مدارس توصیه شده است در زنگ تفریح و مراسم صبحگاه با توجه به وضعیت کنونی آلودگی هوا، دانش‌آموزان کمتر در معرض آلودگی قرار گیرند. همچنین پیشنهاد شده است زنگ تفریح مدارس در کلاس‌های درس برگزار شود و از فعالیت بدنی دانش‌آموزان در حیاط مدرسه جلوگیری شود.
آلودگی هوای تهران امروز، یکشنبه، وارد پنجمین روز متوالی خود می‌شود. به ‌این ‌ترتیب طولانی‌ترین دوره آلودگی هوای سال در آسمان پایتخت ثبت می‌شود. به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، «وحید حسینی»، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، اعلام کرد: براساس اطلاعات حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران، در بیشتر ساعات روز شنبه ٢٢ آبان با استقرار شرایط جوی پایدار، سکون نسبی هوا و وزش باد آرام در بعضی ساعات، شرایط لازم برای تجمع آلاینده‌ها در سطح شهر فراهم شد و شاخص آلودگی هوا بالا رفت. شاخص آلودگی هوای روز گذشته تهران روی عدد ١٣٣ و برای گروه‌های حساس جامعه نظیر سالمندان، کودکان و نوزادان، زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی و دیابتی و ورزشکاران هوا ناسالم بود.
وی تصریح کرد: روز شنبه دومین روز آلوده سال نام گرفته است. پیش از این تنها در روز ١٨ خرداد شاخص به عدد ١٤٦ رسیده بود تا آلوده‌ترین هوای سال در آن روز ثبت شود که منشأ آن گردوغبار بود اما آلودگی هوای روزهای اخیر تهران نتیجه تردد انبوه خودروها، کامیون‌ها و موتورسیکلت‌های کاربراتوری است. به گفته حسینی، با تداوم این شرایط جوی در روز یکشنبه، تنها در برخی ساعات شاهد افزایش جزئی در سرعت باد خواهیم بود که خود باعث تشدید شرایط آلودگی هوا خواهد شد. نتایج مدل‌سازی کیفیت هوا نیز گویای افزایش نسبی غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از ٢,٥ میکرون در روز جاری و برقراری شرایط کیفی نامطلوب است که این میزان آلودگی در روز یکشنبه افزایش نسبی خواهد یافت.
بااین‌حال طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در روز دوشنبه به‌تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی، وزش باد شدید در برخی ساعات بعدازظهر و افزایش دما انتظار می‌رود با بروز این شرایط، شاخص کیفیت هوا به سمت مطلوب‌تری برود. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به همه شهروندان پایتخت توصیه می‌کند از تردد غیرضروری در سطح شهر و فعالیت فیزیکی در فضای بیرون از منزل خودداری کنند. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد: به گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه ۲۶ هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا فوت می‌کنند که آمار تهران در این میان، شش هزار نفر است. همه‌ساله در این فصل از سال که پدیده وارونگی (اینورژن) رخ می‌دهد، میزان آلاینده‌های شیمیایی موجود در هوای شهر به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و به‌ همین ‌دلیل نیز در این فصل آلوده‌ترین روزهای سال ثبت می‌شود.
درهمین‌حال سازمان هواشناسی نیز در اخطاریه‌ای اعلام کرد آلودگی کنونی هوای تهران تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و با افزایش شاخص آلودگی هوا از امروز هوای تهران برای همه گروه‌ها ناسالم خواهد شد. سازمان هواشناسی در اخطاریه خود هشدار داده است: گزارش ایستگاه‌های سنجش آلودگی شرکت کنترل کیفیت هوا، سازمان‌های هواشناسی و محیط‌ زیست، از روز جمعه تا امروز روند افزایش چگالی آلاینده‌های جوی را نشان می‌دهند.
براساس این اخطاریه با توجه به تداوم سکون نسبی هوا تا روز دوشنبه، پیش‌بینی می‌شود در روزهای یکشنبه و دوشنبه، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای تهران، کرج و اصفهان در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها باشد. سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده در بعدازظهر دوشنبه با افزایش نسبی سرعت باد، چگالی آلاینده‌های جوی در تهران و البرز اندکی کاهش خواهد یافت. این اخطاریه توصیه کرده است سالمندان، کودکان و بیماران تنفسی در این مدت از تردد غیرضروری و فعالیت در فضای آزاد اجتناب کنند و همچنین برای کاهش نسبی آلاینده‌ها به شهروندان عزیز توصیه می‌شود برای تردد در شهر در حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

همچنین در خبری دیگر افزایش غلظت آلاینده‌های هوا و قرارگرفتن شاخص آلودگی هوا روی عدد ۱۳۶ و وضعیت ناسالم باعث شد که اعضای کمیته هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا عصر روز گذشته در محل استانداری تهران تشکیل جلسه دهند. به گزارش مهر، ناصر مهردادی، مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان تهران، با اعلام این موضوع گفت: «در این جلسه برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا و آلاینده و همین‌طور خودروهای فاقد معاینه فنی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه تصویب شد. همین‌طور توقف فروش مجوز روزانه طرح ترافیک تا پایان شرایط ویژه برای کاهش میزان تردد خودروها در هسته مرکزی شهر تهران و توقف فعالیت کلیه معادن تهران تا عادی‌شدن شرایط از دیگر مصوبات این جلسه بود».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک فرهنگی

      هنوز از عهده پاکسازی و رفع آلودگی هوای کشور خودمون برنمی آییم. اونوقت میان در مورد رییس جمهور یه مملکت دیگه اظهار نظر می کنن. همه چی ما الان خیلی درسته!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج