اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۵۶۸۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

معضل گرایش دانش آموزان به اعتیاد

عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است مسئولان نباید از آمار رو به افزایش گرایش دانش‌آموزان به اعتیاد ترسیده و بر روی آن سرپوش بگذارند بلکه باید با پذیرفتن واقعیت، راه‌حل‌های مناسب پیدا کنند.

خبرگزاری ایسنا: عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است مسئولان نباید از آمار رو به افزایش گرایش دانش‌آموزان به اعتیاد ترسیده و بر روی آن سرپوش بگذارند بلکه باید با پذیرفتن واقعیت، راه‌حل‌های مناسب پیدا کنند.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته «مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی» با انتقاد از افزایش آمار اعتیاد در میان دانش‌آموزان طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: اعتیاد دانش‌آموزان با وجود درصد پایین بسیار نگران‌کننده است و عوامل مختلف فرهنگی، فقر، تبعیض، اختلاف‌های شدید والدین در خانواده و دوری نسل جدید و گاه خانواده‌های آنها از تعلیمات اخلاقی و مذهبی را می‌توان در ردیف دلایل گرایش دانش‌آموزان به اعتیاد و رفتارهای پرخطر برشمرد.

وی به نقش و جایگاه تربیتی آموزش و پرورش در مسیردهی به زندگی و انتخاب‌های دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: اگر معلمان تربیتی مدارس بتوانند با دانش‌آموزان مستعد گرایش به رفتارهای پرخطر و خانواده‌های آنها ارتباط برقرار کنند به‌ یقین بسیاری از آسیب‌ها با دانش‌آموز رشد نکرده و در صورت شناخت درست دلیل گرایش آنها به مواد مخدر، می‌توان راه‌حل‌هایی نیز پیدا کنند.

کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه نقش وزارت آموزش و پرورش، مشاوران مدارس و مربیان تربیتی و پرورشی در تغییر رفتارهای اخلاقی دانش‌آموز و تاثیر بر خانواده‌هایی که شاکله درست اخلاقی ندارند، غیرقابل انکار است، تصریح کرد: مسئولان نباید از آمار رو به افزایش گرایش دانش‌آموزان به اعتیاد ترسیده و بر روی آن سرپوش بگذارند بلکه باید با پذیرفتن واقعیت راه‌حل‌های مناسب پیدا کنند.

وی بیان کرد: معتقدم نباید نقش اینترنت، فضای مجازی و عدم کنترل والدین نسبت به نوع و میزان استفاده فرزندان‌شان از این فضا را در گرایش‌ها به رفتارهای پرخطر در میان دانش‌آموزان نادیده گرفت؛ هرچند این کنترل به معنای فیلتر بیش از اندازه نسل متعلق به عصر ارتباطات نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش برنامه و بودجه مشخصی برای مسائل تربیتی ندارد و تمام هم‌وغم خود را بر روی «آموزش» گذاشته؛ با این حال سیستم آموزشی نیز ایرادات بسیاری دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهترین راه حل جلوگبر ی از اعتیاد ایجاد تفریحات سالم مانند کنسرت .اردو و....هست ........

    • ایرانیان

      چشم ودل مسولین روشن که سن اعتیاد به ۱۰ سال رسیده ...مارکورد زدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج