۴۲۹۵۹۱
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

گرفتار شدن ۴۰ دامدار در جنگل های نوشهر

فرماندار چالوس با اشاره به گرفتار ماندن ۴۰ دامدار در جنگل های این شهرستان گفت: با توجه به بارش شدید برف و ادامه داشتن آن متاسفانه جاده دسترسی به دامداران که در جنگل حضور دارند وضعیت مناسبی را دنبال نمی کنند.

خبرگزاری ایسنا: فرماندار چالوس با اشاره به گرفتار ماندن ۴۰ دامدار در جنگل های این شهرستان گفت: با توجه به بارش شدید برف و ادامه داشتن آن متاسفانه جاده دسترسی به دامداران که در جنگل حضور دارند وضعیت مناسبی را دنبال نمی کنند.

محمد ناصر زندی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه بعد از یخ زدگی خسارت در باغ مرکبات خود را نشان می‌دهد، اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از ۹۰ درصد از باغداران مرکبات شهرستان چالوس دچار خسارت شوند.

وی گفت: در سطح ۲۰۰۰ هکتار از باغ مرکبات شهرستان چالوس در حال حاضر ۴۰ سانت برف نشسته است و تا کنون از باغات مرکبات این شهرستان برداشت نشده است.

فرماندار چالوس افزود: از میزان ۲۰۰۰ هکتار باغ مرکبات تنها ۲۶.۳ هکتار باغات توسط صاحبان آنها بیمه کشاورزی شدند و مابقی فاقد بیمه کشاورزی هستند.

زندی تصریح کرد: از روز نخست بارش برف از سوی کارشناسان جهادکشاورزی راهنمایی و مشاوره های لازم برای جلوگیری از خسارت به باغداران شده است اما با توجه به شدت سرما و بارش برف به طور قطع خسارت زیادی در این بخش وارد می شود.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی هر چه سریع‌تر به مازندران اعزام شوند، گفت: با تعیین برآورد خسارت باغداران به طریقی خسارت آنها از طریق کمک های بلاعوض و یا تسهیلات جبران شود.

فرماندار چالوس خاطرنشان کرد: در بخش باغداران کیوی نیز ۴۰۰ هکتار از باغات کیوی این شهرستان برداشت نشده است و این باغداران نیز دچار خسارت شدند.

زندی در بخش دیگری با اشاره به گرفتار ماندن ۴۰ دامدار در جنگل های این شهرستان گفت: با توجه به بارش شدید برف و ادامه داشتن آن متاسفانه جاده دسترسی به دامداران که در جنگل حضور دارند وضعیت مناسبی را دنبال نمی کنند.

وی بیان کرد: نیاز شدید به آذوقه برای دامداران است که ضرورت دارد توسط ادارات کل مربوطه دستگاه های سنگین اعم از گریدر و لودر برای بازگشایی مسیر تردد برای دامداران اعزام شوند.

این مسئول اضافه کرد: خسارات زیادی نیز به دامداران که در جنگل هستند وارد شده است و سقف بسیاری از دامسراها ریزش کرده است و حتی به دام های یکی از دامداران تلفات زیادی وارد شده است و ضرورت دارد در این بخش از استان هرچه سریع‌تر گریدر به منطقه اعزام شود تا مسیر دست یابی به دامداران بازگشایی و آذوقه به آنها برسد و از افزایش خسارت در این بخش جلوگیری شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چالوس باغ مرکبات نداره همه آپارتمان یا ویلا شده،

    • رها

      حالا میخوان پرتقال ونارنگی رو گرون کنن بهانه نداشتن برف داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج