۴۳۴۵۷۱
۱۶ نظر
۵۰۱۱
۱۶ نظر
۵۰۱۱
پ

کنایه وطن امروز به دولت: این «املای گلابی» شما مسخره‌تر نیست؟!

سرباز و سردار و سرهنگ و بسیجی و ارتشی و سپاهی هم اگر می‌خواست مثل شما پاسخگو باشد که الان فاتحه مملکت خوانده بود! شما را اما، تنها باید با اهل حقوق و مزایا، آن هم از نوع نجومی آن قیاس کرد!

حسین قدیانی در وطن امروز نوشت: عدم پاسخگویی درخور روحانی و ظریف به «آشکارترین مورد نقض برجام» توسط آمریکا و اینکه اصلا معلوم نیست حضرات کجا هستند، آدمی را یاد آن رؤسای فدراسیونی می‌اندازد که بعد از برد تیم ملی، بلااستثنا در همه تصاویر، در همه مصاحبه‌ها و در همه شبکه‌های تلویزیونی دیده می‌شوند لیکن همین تیم ملی وقتی می‌بازد، نیست می‌شوند می‌روند هوا! بعد از برد، «زبل‌خان اینجا، زبل‌خان آنجا، زبل‌خان همه‌جا» اما پس از باخت، بگرد به این خیال که زبل‌خان را پیدا کنی! «تمدید تحریم» که حتی از سوی وزیر خارجه دولت اعتدال هم، باری پیش از این، «نقض برجام» خوانده شد، اولا پاسخ بهنگام روحانی و ظریف را می‌طلبید، ثانیا پاسخ متناسب با اقدام طرف آمریکایی، که مع‌الاسف، تا لحظه نگارش این یادداشت، نه خبری از «پاسخ بهنگام» شد که ۲ روز غیبت‌شان زد و سپس که مثلا حرف زدند، دریغ از «پاسخ متناسب»!
پنجشنبه، جمعه شد و جمعه، شنبه و... آقایان اما انگار نه انگار! اساسا همین بوده دست‌فرمان، که می‌بینیم هر چه به دشمن، بیشتر امتیاز می‌دهند، طلبکارتر هم می‌شود! و وقتی این است دست‌فرمان، چرا نشود؟! آن‌هم دشمن آمریکایی؟! دشمن آمریکایی وقتی می‌بیند اقداماتش در حوزه نقض برجام، نه با پاسخ بهنگام روحانی و ظریف مواجه می‌شود، نه با پاسخ متناسب، معلوم است کار را یکسره می‌کند و حکم به «تمدید تحریم» می‌دهد! و شگفتا! حتی همین «تمدید تحریم» هم سبب نمی‌شود آقایان، یک واکنش درست و حسابی به دشمن نشان دهند! همان آقایانی که برای تصویب برجام در داخل، هم خودشان عجله کردند و هم به مجلس فشار آوردند که عجله کند، این روزها که در مواجهه با اقدام دشمن، از قضا نیاز به «عجلوا» است، هیچ معلوم نیست کجا هستند! ا
ینکه دیروز نوشتم به موازات «نقض برجام توسط دشمن»، ما شاهد «نقص برجام توسط دوست» هم هستیم، از همین زاویه است! برجام اگر ناظر بر ایفای حقوق ملت ایران، این‌همه توسط مردمان این سوی میز مذاکرات، «ساکت» و «بی‌واکنش» و «بی‌اهتمام» بسته نمی‌شد، این‌همه توسط دشمنان آن سوی میز مذاکرات، نقض نمی‌شد!

وقتی متولی دستگاه دیپلماسی، حرمتی برای امامزاده حق و حقوق ملت قائل نیست و اصلا معلوم نیست کجا هست، معلوم است دشمن، جری‌تر می‌شود! و جلوتر می‌آید! حالا برگردیم به همان سطور ابتدایی! آقایان! چطور آن روز که توهم زده بودید بستن با کدخدا منجر به لغو همه تحریم‌ها در همان روز توافق می‌شود، به دقیقه نرسیده، برجام را به ملت تبریک گفتید و عکس گرفتید و وعده دادید و خندیدید، حالا اما فراری هستید از پاسخگویی؟! آن‌ هم نه ما، بلکه به دشمن! همان دشمنی که مدعی بودید قبلی‌ها مذاکره با او را بلد نبودند ولی ما این‌کاره‌ایم! چطور وقتی تصور پیروزی داشتید، یک می‌زدیم شما را با لباس رسمی می‌دیدیم،
۲ می‌زدیم شما را با لباس نیمه‌رسمی می‌دیدیم، ۳ می‌زدیم شما را با گرمکن می‌دیدیم، ۴ می‌زدیم شما را در حال اظهار فضل روشنفکرانه می‌دیدیم لیکن الان... راستی!
ما چند تا کانال داریم؟! پس دیدید مقایسه سراسر اشتباهی بود که خود را با بچه‌های کمیل و حنظله قیاس می‌کردید که «آنها در سنگر جنگ، مشغول رزم بودند و ما در سنگر دیپلماسی!» سرباز و سردار و سرهنگ و بسیجی و ارتشی و سپاهی هم اگر می‌خواست مثل شما پاسخگو باشد که الان فاتحه مملکت خوانده بود! شما را اما، تنها باید با اهل حقوق و مزایا، آن هم از نوع نجومی آن قیاس کرد! همین شما که الان این‌همه ساکت هستید و اصلا انگار نه انگار، دشمن، حق ملت مظلوم ما را لگدمال کرده، وقتی به حق و حقوق خودتان می‌رسد، یقه‌ها می‌درانید و گردن‌ها کلفت می‌کنید! و تمرد می‌کنید از معرفی حتی یک مدیر نجومی به قوه قضا! پس اصلاح کنم توهم‌تان را!
شما در سنگر دیپلماسی، مشغول «رزم با دشمن» نبودید! نشان به هزار نشانه و من‌جمله به همین سکوت اخیرتان! مسخره کردن که حتما بد است لیکن آن فرد قبلی اگر قرار باشد توسط شما مسخره شود به «انشای انقلابی»، بینی و بین‌الله این «املای گلابی» شما مسخره‌تر نیست؟!
واقعا اگر قرار بود تحریم، تمدید شود، گلی به جمال غیرت تیم قبلی مذاکرات، که راضی نشدند ذیل اعطای امهات صنعت هسته‌ای به اجنبی، قلب رآکتور اراک با سیمان پر شود! تحریم، تمدید شد و برجام دارای نقص، نقض شد، تا شما باشید این همه خوشبین به قول و قرار فراعنه نباشید! آنچه اثر تحریم را خنثی می‌کند، همانا «تدبیر» است اما تدبیر، آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید! می‌دانید چرا «تدبیر» ندارید؟ چون به قول و قرار فرعون، بیشتر از وعده خدای موسی باور دارید! حالا بفرمایید تحویل بگیرید! این همان فرعونی بود که قول داده بود این بار، از قرارش فرار نکند! آهای آقایِ! موسی با آنکه در خانه فرعون بزرگ شد، امیدش اما به خدا بود! شما که همین‌جا هم بزرگ شدی! والله فرعون، اساسا اعتقادی به صدقه ندارد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد

      ننگ بر دلواپسان .

    • بدون نام

      شماها که از خداتان بود که انها تحریم را بجای 10 سال 20سال کنند.حالا چرا اینقدر ناراحتید؟مردم شما را میشناسند شما برای مردم ناراحت نیستین فقط برای خود ناراحتین که جلوی بخور بخورتان گرفته شده.

    • یک ایرانی

      والا لقب زبل خان بیشتر برازنده ی رییس دولتتون بود که برای افتتاح هر جوی آب و هر طرح نیمه کاره ای اینجا و اونجا و همه جا بود, درضمن گلابی رو که اطلاعی ندارم اما تو کابینه ی ایشون "هلو" هم پیدا میشد...

    • بدون نام

      آشکارترین نقض برجام موشک هوا کردنتون با شعارنویسی روی موشک بود در روزه امضای برجام که مارو به اینجا کشونده

    • بدون نام

      حالا حالاها مونده تدبیر و امید عزیز زیادی امیدوارید خخخخخ حیف که تر و خشک با هم میسوزن اصلاحات برو ریشتو اصلاح کن ماهیت آمریکایی انگلیسیت بیشترمعلوم بشه خخخخخ

    • بدون نام

      به نظر من آقای روحانی را نباید به تنهایی مسول شناخت. ایشان کاری که به نظرش صحیح بود را انجام داد. مقصر کسانی هستند که مایل به گرفتن نتیجه بد بودند تا ایشان را زیر منگنه بگذارند. با سوزاندن پرچم و شعار های مرگ بر آمریکا. آمریکایی که انصافاً نسبت به دوره های قبل خیلی امتیاز داد. و برجام را با تمام فشار های داخل آمریکا و برخی کشورها به نتیجه نشاند. کسانی مقصر هستند که کاری جز بالا رفتن از دیوار این سفارت و آن سفارت ندارند. از سفارت آمریکا، انگلیس و عربستان. شما که انگلیس را برگرداندید چرا از دیوار سفارت بالا رفتید؟ تو همین مراسم امسال. شعار مرگ بر آمریکا. سوزاندن و لگد کردن پرچم آمریکا، دیپورت کردن خودرو های آمریکایی.و...خوب. چیزی که عوض داره گله نداره.

    • سعید

      نمردیم وبالاخره معنی پاسخگویی رافهمیدیم!!!!
      حضرات انگاریادشون رفته هشت سال دولت ومجلس راقبضه کرده بودن حتی به رهبری هم پاسخگو نبودن
      مفسدانی که اگه یک ذره با ادبیات سیاسی اجتماعی آشنا بودن بابت رساندن قیمت دلار از۸۰۰به ۳۵۰۰ پراید از ۷به ۲۱تومن وبالا بردن قیمت خوراک پوشاک مسکن سقوط هواپیماها ۷برابرکردن بنزین ۲۰برابرکردن گازوییل ارایه آماردروغ اقتصادی به رهبری یک معذرت خواهی ساده میکردن
      کتابها میشود نوشت درباره خیانت این جماعت اقتدار گرا

    • ایرانی

      چرا کسانی که خوشان در مدت هشت سال هر گندی که تونستن به این کشور زدن وهیچ پاسخی ندادن حالا دنبال پسخگویی مساءلی هستند که باز نتیجه گند کاریهای خودشان مثل پرچم سوزاندن موشکهای شعار نویسی شده هوا کردن مرگ به این مرگ به آن گفتن هستند.چرا فکر میکنید شما از بقیه دنیا برترید وانتظار عکسعمل رفتار خود را ندارید.

    • بدون نام

      ایول خداییش راست میگی.اقایون رفتن تو کوزه خخخ

    • بدون نام

      تاسف داره ملتی که اقتدار وطنش رو اینگچنه بیتن میکنه شعار نویسی روی موشک یعنی شجاعت بیدار شید غفلت زدهها

    • بدون نام

      به آمریکایی ها تبریک میگم. بعد از این همه بد عهدی و خیانت و تحقیر بازم عده ای اینقد طرفدارشن

    • صفورا

      خوشم اومد...

    • بدون نام

      تا این دولت کلید وامید این طرفدارای متعصب باغیرت داره.،باید همیشه توهمه موارد با اجنبی لبخند بزنه وبا هم وطن رگ گردن کلفت کنه....

    • امیر

      مگر برجام نقضشده که که امثال آقای خخ در پوستشون نمیگنجن.آمریکا یکی از طرفین است واطراف دیگر اتحادیه ا روپا و سازمان ملل. طرفهای دیگر واینکه آمریکا یک رای دارد لذا واقعا باید بحال امثال این نشریه و هوادارانش گریست.که با شعور مردم بازی میکنند.

    • نظام

      یعنی.قدرتهای جهان مثل.لنگلیس.فرانسه چین روسیه آمریکاو...که روی موشکاشون شعار نمی نویسن ضعیفن؟

    • بدون نام

      تمام این قطعنامه ها یی که از طرف شورای امنیت بر علیه ایران صادر شده از بی درایت وبی لیاقتی ان هشت سال کذایی که هم در سخنرانیهاوهم در رسانه ها اظهار می داشتند اینقدر قعطنامه صادر کنند تا قطعنامه دانشان پاره شود بوده ومملکت را با این مشگل مواجه کردنند وباندانمکاری وبی تدبیری کشور وملت واقتدار این مرزوبوم را ورشکسته کردنندشما وبقیه هم فکرانتان ساکت بودید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج