۴۳۹۹۶۵
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

انگلیسی ها پاسخ دولت روحانی را با خباثت دادند

زماني كه دولت يازدهم با ناديده گرفتن اين مصوبه مجلس روابط را در سطح سفير گسترش داد، اين بار نيز مسئولان انگليسي پاسخ اين اعتماد دولت آقاي روحاني را با خباثتي دادند كه در نوع خود كم‌نظير است و نشان مي‌دهد اين رژيم هيچ‌گاه از ماهيت استعماري‌اش فاصله نگرفته است.

عباس حاجی اناری در جوان نوشت: مواضع دولتمردان انگليسي عليه ايران در هفته گذشته، تكرار چندين باره موضعگيري سران اين دولت خبيث طي دو سده اخير است كه براي مردم ايران كه زخم‌هاي عميقي از خباثت‌ها و كينه‌توزي‌هاي اين نظام استعماري در سينه دارند چندان دور از انتظار نبوده و نيست و به همين دليل بود كه در ادامه تحركات اين رژيم در حمايت از فتنه‌گران در فتنه ۸۸، مجلس شوراي اسلامي در سال ۱۳۹۰ با اكثريت قاطع رأي به كاهش روابط دو كشور در حد كاردار داد. اما زماني كه دولت يازدهم با ناديده گرفتن اين مصوبه مجلس روابط را در سطح سفير گسترش داد، اين بار نيز مسئولان انگليسي پاسخ اين اعتماد دولت آقاي روحاني را با خباثتي دادند كه در نوع خود كم‌نظير است و نشان مي‌دهد اين رژيم هيچ‌گاه از ماهيت استعماري‌اش فاصله نگرفته است.

ترزا مي، نخست‌وزير انگليس در سفر اخير خود به بحرين در نشست شوراي همكاري خليج فارس با بهره‌گيري از عنوان مجعول براي خليج هميشه فارس به همكاري انگليس با كشورهاي شوراي همكاري براي مقابله با آنچه خود «اقدامات تهاجمي» در منطقه خوانده تأكيد كرده و با ادعاي اينكه ايران براي اين كشورها تهديد است، مي‌گويد: «همانطور كه با تهديدات جديد امنيتي مواجه مي‌شويم بايد با كشورهايي كه تأثير آنها باعث تشديد بي‌ثباتي در منطقه مي‌شود مقابله كنيم.» و آنگاه مي‌افزايد: «بنابراين قصد دارم به شما اطمينان دهم كه نسبت به تهديدي كه ايران براي خليج فارس و خاورميانه ايجاد مي‌كند هوشيار هستم و بريتانيا به همكاري استراتژيكمان با كشورهاي حوزه خليج فارس و همكاري با شما براي مقابله با آن تهديد پايبند است.»

برخلاف پيچيدگي‌هايي كه معمولاً سياست خارجي كشور انگليس از گذشته در رابطه با مسائل منطقه داشته است، درك چرايي اين مواضع خانم ترزا مي عليه ايران و به دنبال او جانسون، وزير خارجه انگليس عليه ايران چندان دشوار نيست، اگرچه مواضع جانسون عليه عربستان در كنار حمله به بخشي از چرايي مواضع ترزامي عليه ايران را روشن مي‌كند.

واقعيت صحنه آن است كه امريكا و انگليس بعد از شكست‌هاي سنگين در منطقه آسياي مركزي و غربي كه نتيجه دو راهبرد «دكترين اقدام پيشدستانه» و «طرح خاورميانه بزرگ» آنها بود و هزينه‌هاي سنگيني را به دليل حمله به افغانستان و عراق متحمل شده و همراه با متحد استراتژيك يعني رژيم صهيونيستي شكست‌هاي جنگ ۲۲روزه و ۳۳ روزه را نيز از مقاومت لبنان و فلسطين پذيرا شدند و به اعتراف «ترامپ» رئيس‌جمهور منتخب امريكا هزاران ميليارد دلار هزينه را نيز بر مردم كشورهايشان تحميل كردند، استراتژي‌ جنگ‌هاي نيابتي را با محوريت عربستان، تركيه، قطر و... براي منطقه طراحي و اين بار نيز اميدوار بودند با محوريت و هزينه اين كشورها، شكست‌هاي گذشته را جبران كنند كه حمايت و تقويت از داعش و جنگ‌هاي خائنانه عليه مردم سوريه، عراق، و يمن محصول اين استراتژي بود.
اما به رغم انتظار آنها، اين استراتژي اگرچه هزينه‌هاي سنگين مادي و انساني را بر مردم منطقه تحميل كرد ولي محصول آن نه تنها تجربه شكست‌هايي ديگر، كه قدرت يافتن سرپنجه‌هاي مقاومت در اين كشورها و زمينه‌هاي تغييرات بنيادين در روند تحولات كشورهاي اسلامي و آسياي غربي است، لذا ورود نخست‌وزير انگليس به منطقه و تلاش براي ايجاد همگرايي در اين شيخ‌نشين‌ها را كه در اثر شكست‌هاي اخير منفعل شده‌اند نبايد تنها يك سفر عادي تلقي كرد، چرا كه مي‌تواند زمينه‌ساز دور جديدي از فتنه در منطقه باشد كه اين‌بار شايد خليج فارس كانون آن باشد و از اين منظر هوشياري بيشتر نظام جمهوري اسلامي و نيروهاي مسلح را ضروري مي‌نمايد.

اما به رغم آن تحرك اخير انگليس دلايل ديگر نيز مي‌تواند داشته باشد، از جمله اينكه، دولت انگليس بعد از رفراندوم مردم اين كشور مبني بر خروج از اتحاديه اروپا نياز به متحدان جديد اقتصادي و بازارهايي براي محصولات اين كشور داشت، كه شايد منطقه خليج فارس و درآمدهاي بادآورده شيخ‌نشين‌هاي اين منطقه به عنوان مهم‌ترين بازار براي انگليس بعد از «برگزيت» باشد. نكته دوم اينكه مواضع ناشيانه، خلاف تدبير ترزا مي، همچون مواضعي است كه برخي ديگر از كشورها عليه ايران بعد از دريافت رشوه از سعودي‌ها اتخاذ كرده‌اند. يعني به جرئت مي‌توان گفت كه ترزا مي بعد از اين موضعگيري بزرگ‌ترين رشوه تاريخ سياسي انگليس را از دولت تروريست‌پرور عربستان دريافت كرده است و شايد از دولت بحرين هم، به دليل سكوت در برابر جنايات اين رژيم در برابر مردمش كه خواهان حقوق حداقلي شهروندي هستند، دریافت کرده باشد.

نكته سوم اينكه انگليس نقشي اساسي در فروش تجهيزات نظامي به عربستان براي سركوب يمن دارد، عمق اين جنايت آنچنان است كه اين كشور در داخل با مخالفت‌هاي جدي براي فروش تجهيزات به عربستان جهت كشتار بي‌رحمانه مردم يمن مواجه است و از آنجايي كه فروش دهها ميليارد دلاري تجهيزات نوين انگليسي و امريكا به عربستان و بمباران بي‌وقفه مردم مظلوم يمن تأثيري در شكست‌ مقاومت آنها نداشته است، لذا اين مواضع خانم ترزا مي را مي‌توان فرار به جلو براي توجيه ادامه فروش تجهيزات و القاي اين دانست كه هدف از اين اقدام مقابله با تهديدات ايران است. تهديدي كه به يكباره انگليس را با هزاران كيلومتر فاصله متحد استراتژيك رژيم‌هاي مرتجعي چون بحرين، ‌امارات و عربستان مي‌سازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جوانان دلواپس برید و سفارت انگلیس رو تخریب کنید تا مثل عربستان حساب کار دستشون بیاد. چون ما برای قطع روابط دیپلماتیک روش حمله و تخریب سفارت رو خوب بلدیم.خخخخ

    • بدون نام

      فقط شعار '!!!!

    • رضا

      خدا را شکر، و صدها هزارها...شکر که ایران رهبری فهیم آگاه دارد
      وگرنه عده ای وطن عزیز به همین انگلیسی های فاشیس می فروختن، مثل شاه خائن که استان ۲۵ بحرین سال ۴۷ فروخت!

    • بدون نام

      جانسون این کارش جنبه تبلیغاتی داره..از اونجا که به کشورش برگشت موضعش عوض میشه..چرا ساده لوح هستید..اینقد زود موضع گیری نکنید کمی صبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج