۴۴۰۲۶۶
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

طرح نمایندگان مجلس برای کاهش روابط با بریتانیا

یک نماینده اصولگرای مجلس از تهیه طرح کاهش روابط با انگلیس با امضای جمعی از نمایندگان و تقدیم آن به هیأت رئیسه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: یک نماینده اصولگرای مجلس از تهیه طرح کاهش روابط با انگلیس با امضای جمعی از نمایندگان و تقدیم آن به هیأت رئیسه خبر داد.

محسن کوهکن اظهار کرد: با توجه به اظهارات مداخله‌جویانه نخست‌وزیر انگلیس در شورای همکاری خلیج‌فارس در مورد جمهوری اسلامی ایران، طرح کاهش روابط با انگلستان توسط نمایندگان تهیه و به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده است. چون معتقدیم باید در برابر حرف‌های ناصحیح و غلطی که انگلیسی‌ها می‌زنند ایستاد و نسبت به شیطنت‌ها در منطقه خاورمیانه توسط آمریکا و کشورهای عربی و انگلیس عکس‌العمل معقول داشت.

وی ادامه داد: قطعاً اگر یک کشوری مواضعی علیه ایران داشته باشد باید با آن برخورد کرد اما وضعیت انگلیس به گونه دیگری است چون اساساً حرف‌ها و اظهارنظرهایی که می‌کنند از روی انجام تصمیمات شیطنت برانگیز و برخلاف روابط با کشورهای دیگر است به همین دلیل باید واکنش لازم داشت.

به گفته کوهکن با توجه به اینکه معتقدیم باید عکس العمل معقولی نسبت به این اظهارات مداخله‌جویانه نشان داد طرح کاهش روابط با انگلیس توسط جمعی از نمایندگان با استناد به اصل ۱۵۲ قانون اساسی تهیه و به هیأت رئیسه تقدیم شده است .

بر این اساس متن کامل طرح کاهش روابط با انگلیس که توسط حسینعلی حاجی دلیگانی تهیه شده و به امضای تعدادی از نمایندگان رسیده است به شرح زیر است:

مقدمه (دلایل توجیهی): به استناد اصل ۱۵۲ قانون اساسی سیاست خارجی کشور جمهوری اسلامی ایران براساس نفی هرگونه سلطه جویی و سلطه پذیری،‌ حفظ استقلال همه جانبه و تمامیت ارضی کشور استوار می باشد.

اظهارات غیر مسئولانه، تحریک آمیز و تفرقه افکنانه نخست وزیر انگلیس در نشست سران کشورهای همکاری خلیج فارس اقتضا می کند مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره اراده ملت در اداره امور کشور موضعی مقتدرانه و عزتمندانه و مبتنی بر آموزه های دینی و در شان ملت بزرگ ایران اتخاذ نماید. به همین دلیل طرح کاهش روابط با انگلیس و پاسخ به اهانت نخست وزیر آن کشور تقدیم نمایندگان ملت می گردد.

وزارت امور خارجه مکلف است در چارچوب حفظ اقتدار، عزت، منافع ملی و دفاع از حقوق ملت بزرگ ایران، ظرف مدت ۲ هفته روابط سیاسی خود را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل دهد و روابط اقتصادی و بازرگانی را نیز به حداقل ممکن برساند.

تبصره ۱- در صورتی که تغییری سیاست‌های مداخله‌جویانه و خصمانه کشور مذبور، وزارت امور خارجه می‌تواند سطح روابط را ارتقاء دهد.

تبصره ۲- وزارت امور خارجه موظف است در مورد سایر کشورهایی که رفتار مشابه انگلیس داشته باشند، گزارشی را جهت اخذ تصمیم مناسب به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سامان

      بنظرم این انگلیسی هااز همه بدترن رابطه بااینا تف سربالاس نباید بهشون نگاه کرد حتی البته خود انگلیسی هارو نمیگم خط مشی سیاستشون منظورمه

    • مهدی

      با توجه به نظر خداوند در آیات قرآن در برخورد با دشمنان و درس هایی که پسر پیامبر در واقع عاشورا به ما داد، باید اقدامات لازم در این کشور صورت بگیرد

    • سیامک محمدی

      اصولا انگلیس سعی میکند کشورهای حاشیه خلیج فارس را از ایران بترساند تا به آنها صلاح بفروشد . انگلیس کشور فرصت طلبی هست که از اختلاف کشور ها به نفع خود سود میبرد . انگلیس دوست هیچ کشوری نیست .

    • آرش

      البته طرح کاهش روابط سیاسی مفیده اما کافی نیست و در سایر زمینه ها باید صورت این روباه پیر و پلید رو به خاک مالید . ...

    • بدون نام

      عجب اجازه بدین وزارت خارجه تصمیم بگیره یعنی چی ...

    • بدون نام

      چرا صورت مسئله را پاک میکنید

    • جاوید

      یعنی مکار تر از روسیه هم وجود داره, چرا بعضیا به خودشون اجازه میدن جای ملت تصمیم بگیرندحتمن وضع زندگی خودشون خوبه

    • بدون نام

      بابا مگر خونه خاله است هی شل کن هی سفت کن کاهش روابط ارتقا روابط حداقل برای مشورت سفرا را احضار کنید

    • بدون نام

      انگلیس کارش تبلیغاتیه..در بدو برگشت مطمعنا چیزی نمیگه بابت ایر ا ن

    • آرین

      یا اباالفضل دوباره بهانه جدید برای.کاهش ارزش پول ملی فقط امیدوارم برای فرزندان آقازاده ها که درانگلیس زندگی میکنند مشکلی پیش نیاد.

    • حقویردی بازه

      با سلام بنظر من کاهش دادن روابطی که بتازگی رشد کرده کار عاقلانه ای نیست باید جواب قاطعانه ای از طریق فراخوانی سفیر یا کاردار انگلیس اعتراض شدید خودرا به رفتار ناشایست ترازامی شدیدا اعلام نمائیم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج