۴۴۴۲۳
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

لزوم واکنش هر ایرانی به صحبت‌های بن‌افلک

همایون ارشادی بازیگر سینما تاکید کرد که جایزه بهترین فیلم اسکار برای "آرگو"، اعلام آن از سوی همسر اوباما و سخنان بن افلک کارگردان اثر نشان از سیاسی بودن این جایزه است.

خبرگزاری مهر: همایون ارشادی بازیگر سینما تاکید کرد که جایزه بهترین فیلم اسکار برای "آرگو"، اعلام آن از سوی همسر اوباما و سخنان بن افلک کارگردان اثر نشان از سیاسی بودن این جایزه است.

همایون ارشادی بازیگر سینمای ایران که در فیلم‌های بین‌المللی نیز ایفای نقش کرده است آکادمی اسکار را یک رویداد سینمایی - سیاسی دانست و گفت: من به عنوان بازیگر سینمای ایران هیچگاه فیلم‌های خارجی را که درباره ایران ساخته می‌شود نمی‌بینم؛ چراکه معتقدم فیلم‌هایی از این دست بیش از اینکه دغدغه شناخت ایران و ایرانی را داشته باشد منافع و اهداف سیاسی بنگاه‌های غرب را تامین می‌کند. به همین دلیل حاضر نیستم فیلم‌های سیاسی که خارج از کشورم درباره ایران ساخته می‌شود، ببینم.

وی در ادامه افزود: موضوعات مطرح شده در اغلب این آثار حقیقت ندارد و نمی‌توان به عنوان یک مرجع به فیلم‌هایی از این دست اعتماد و مراجعه کرد. ضمن اینکه طبق تعریف‌هایی که شنیده‌ام فیلم "آرگو" از جهت مضمون استناد تاریخی دچار مشکل است و جدا از محتوا به لحاظ ساختار هم دچار اشکال‌هایی دارد.

ارشادی که اولین حضورش در مجامع سینمای جهان را با آثار عباس کیارستمی تجربه کرده است، در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به سیاسی بودن اکثر جشنواره‌های خارجی بیان کرد: تجربه نشان داده که اغلب جشنواره‌های دنیا سیاسی هستند و در این میان اسکار سیاسی‌ترین جایزه سینمایی است و بازهم تجربه نشان داده فیلمی که از این آکادمی جایزه می‌گیرد، جوایز سایر جشنواره‌های نامدار جهانی را نیز از آن خود می‌کند.

بازیگر "بادبادک‌باز" همچنین اشاره کرد: سال گذشته فیلم "جدایی نادر از سیمین" ساخته اصغر فرهادی هم برنده جایزه اسکار شد. البته این فیلم از نگاه من بیش از اینکه جنبه‌های سیاسی داشته باشد از ارزش‌های سینمایی برخوردار بود و نمی‌توان جایزه‌ای که از آن خود کرد صرفا سیاسی دانست. اما فیلم "آرگو" و نحوه اعلام جایزه آن از سوی میشل اوباما و همچنین صحبت‌های بن افلک کاملا جنبه سیاسی داشت.

ارشادی در پایان افزود: من از جمله بازیگران کم‌حرف سینمای ایران هستم و به‌ویژه از ۶ ماه گذشته تصمیم گرفته بودم که با هیچ رسانه‌ای صحبت نکنم. اما کم و کیف اهدای این جایزه به شکلی بود که به عنوان یک ایرانی خودم را مسئول می‌دانم که نسبت به چگونگی اهدای این جایزه و ویدیو کنفرانس میشل اوباما و صحبت‌های بن افلک واکنش نشان دهم. معتقدم این نوع برخورد و اهدای جایزه برای یک ایرانی مساله ملی محسوب می‌شود و باید نسبت به آن واکنش نشان داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گور باباشون ( آمریکایی ها رو میگم )
      اصلآ اگه جایزه رو به یکی دیگه می دادند عجیب بود .
      عجیبه که ایرانیا هنوز به رفتار های خارجی ها عادت نکردن !

    • بدون نام

      حالا فیلمو میدیدی بعد اظهار نظر میکردی

    • رها

      اول بزارید ببینیم بعد نظر هم میدیم واکنش هم میدیم

    • محمود

      مگه چي گفت؟ گفت از دوستان ايرانيم تشكر مي كنم

    • بیتا

      بن افلک چهره مثبت و مهم نیست که فیلمش و حرفش بخواد ذهن انسان رو مشغول کند.

    • بدون نام

      چون معتقدم سیاست پر از دروغه ترجیح می دم خودم فیلم را ببینم بعد تصمیم بگیریم که این فیلم دروغه یا نه!

    • nasrin

      برادرم فيلمو ديده ميگه اصلن درحداسكارنبود واقعن اين سياست چه كارهاكه نميتونه بكنه

    • behnam

      من كه اين فيلمو ديدم اصلا فيلم جالبي نبودفقط مي خواستن بگن امريكا تو ايران جاسوسي نميكرده.هر فيلمي كه بر ضد ايران ساخته بشه اگه اسكارم نگيره اون طرفيا كلي ازش تعريف ميكنن چون بر ضد ايرانه

    • استار

      بابا فيلمش كه اصلا موضوع نداره، فقط در مورد لانه جاسوسي و حوادث زمان انقلابه. خواستن مثلا افسرا و سفيراشون رو مظلوم نشون بدن و بگن ايران تروريسته. مرده شور خوشونو و اسكارشونو ببره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج