adexo3
۴۴۴۷۵۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

سنگینی سایه ترور بر اجلاس مسکو

عصر روز دوشنبه «آندره کارلوف»، سفیر روسیه در آنکارا در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکسی در انکارا با عنوان "روسیه از نگاه ترک ها"، از سوی فردی مسلح ترور شد و همین موضوع بر برگزاری اجلاس مسکو سایه انداخته است .

خبرگزاری اسنا: عصر روز دوشنبه «آندره کارلوف»، سفیر روسیه در آنکارا در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکسی در انکارا با عنوان "روسیه از نگاه ترک ها"، از سوی فردی مسلح ترور شد و همین موضوع بر برگزاری اجلاس مسکو سایه انداخته است .

طبق آخرین برنامه ریزی ها قرار است ، نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران ، روسیه و ترکیه با محوریت بحران سوریه به ویژه حلب روز سه شنبه در مسکو بر گزار شود که با توجه به اتفاق تروریستی دوشنبه در حال حاضر برگزاری این اجلاس در هاله ای از ابهام قرارگرفته است و اخبار متفاوت و بعضا متناقض در این ارتباط منتشر شده است .

این حادثه تروریستی زمانی رخ داد که وزیر خارجه ترکیه جهت شرکت در اجلاس سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه با محوریت سوریه عازم مسکو بود و طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه ،وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرده که سفر وزیر خارجه ترکیه به روسیه، با توجه به واقعه ترور سفیر روسیه در آنکارا، لغو نخواهد شد.

از دیگر سو طبق گزارش برخی از رسانه های خبری یک مقام ارشد دومای روسیه نیز اعلام کرده است که علی رغم ترور سفیر روسیه در ترکیه، نشست سه جانبه وزرای خارجه روسیه، ترکیه و ایران فردا سه شنبه در مسکو برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته امور بین الملل مجلس دومای دولتی روسیه اعلام کرده که این نشست، طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

«لئونید اسلاتسکی» همچنین تاکید کرده که ترور سفیر مسکو در آنکارا، نباید به روابط روسیه و ترکیه آسیبی وارد کند.

برگزاری نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه با ابتکار ایران صورت می گیرد و هنوز مقامات کشورمان علی‌رغم محکومیت این حادثه تروریستی، در مورد لغو احتمالی این نشست موضعی نگرفته اند .

برخی از تحلیل گران معتقد هستند که حادثه تروریستی صورت گرفته در آنکار ، اهمیت و لزوم برگزاری چنین نشستی را چند برابر می کند و مناسب است علی‌رغم پیچیده شدن شرایط ، این اجلاس در زمان مقرر خود برگزار شود .

به گزارش ایسنا، طبق آخرین اخبار منتشر شده ضارب سفیر روسیه در ترکیه در 24 ژوئن 1994 در منطقه سوکه در شهر آیدین ترکیه به دنیا آمده است و در آنکارا در مرکز پلیس فعالیت می‌کرد.

نام وی مت آلتین تاش بود .

این مهاجم پس از شلیک گلوله به سفیر روسیه در ترکیه گفته است: انتقام حلب را خواهیم گرفت. شما انسان‌های بی‌گناه را کشته‌اید. اجازه چنین اقداماتی را نخواهیم داد. خون مردم کشته شده در حلب پایمال نخواهد شد.

گزارش‌ها حاکی است عامل ترور این دیپلمات روسی در جریان درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه کشته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت بر نامرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج