۴۴۵۱۳۰
۱۷ نظر
۵۰۸۲
۱۷ نظر
۵۰۸۲
پ

علت از بین رفتن استخوان آلت تناسلی در مردان

دانشمندان در طی دهه‌های گذشته از خود می‌پرسیدند که چرا برخلاف اکثر پستانداران مذکر، آلت مردان هیچ استخوانی ندارد؟ حالا طبق پژوهشی جدید شاید به جواب این سوال رسیده باشیم: تک‌همسری، علت از بین رفتن استخوان آلت تناسلی در مردان است!

وب سایت گجت نیوز - یوسف اسفندیاری: دانشمندان در طی دهه‌های گذشته از خود می‌پرسیدند که چرا برخلاف اکثر پستانداران مذکر، آلت مردان هیچ استخوانی ندارد؟ حالا طبق پژوهشی جدید شاید به جواب این سوال رسیده باشیم: تک‌همسری، علت از بین رفتن استخوان آلت تناسلی در مردان است!
علت از بین رفتن استخوان آلت تناسلی در مردان

برای شرح علمی این قضیه باید در ابتدا توضیحاتی درباره baculum -نام علمی استخوان آلت- ارائه دهیم. استخوان آلت ازلحاظ اندازه بین پستانداران بسیار متفاوت است. به‌طور مثال اندازه این استخوان در شیر ماهی حدود ۶۰ سانتی‌متر بوده، اما همین استخوان در شامپانزه بونوبو، فقط ۸ میلی‌متر طول دارد. در پژوهشی که دانشمندان اخیرا انجام داده‌اند آن‌ها به دنبال تاریخچه‌ی فرگشتی این استخوان در بین پستانداران مختلف گشته‌اند.

این پژوهش درنهایت نشان می‌دهد که هرچقدر موجودات بی‌قیدی جنسی بیشتری داشته باشند، استخوان آلت آن‌ها هم بلندتر است. کیت اوپی، پژوهشگر فوق دکترای دانشگاه کالج لندن، در همین رابطه به گاردین گفته است که استخوان آلت مردان بلندتر از حالا بوده و در ادامه می‌گوید: «از زمانی که مردان وقت بیشتری برای رابطه جنسی گذاشته‌اند، فرگشت حذف این استخوان آغازشده است. مردان به‌احتمال‌زیاد زمان زیادتری به ارتباط جنسی اختصاص می‌دادند تا از این راه نگذارند مردان دیگری با زنان آن‌ها ارتباط برقرار کنند.»

به دلیل همین مباحث، دانشمندان حدس می‌زنند که استخوان آلت مردان در حدود ۱.۹ میلیون سال پیش که تک‌همسری شیوع یافت، فرگشت حذف استخوان آلت هم آغاز شد. به خاطر تک‌همسری، مردان فشار بیشتری برای رابطه‌ی جنسی طولانی‌تر احساس نمی‌کردند. درنهایت به خاطر آسودگی خاطر مردان که زنانشان با مرد دیگری رابطه جنسی ندارد، روزبه‌روز وقت کمتری برای رابطه جنسی گذاشته‌اند. به همین دلیل، امروزه آلت مردان دیگر استخوانی ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسخره

    • مصطفی

      خیلی عالی بود با تشکر.

    • بدون نام

      عالی بود

    • علیرضا

      اطلاعات جدیدی بود ، تشکر....

    • بدون نام

      خخخخخخ

    • بدون نام

      بهد از مدتها فساد اختلاص دوزدی پولشوی چه میدانم هر انچه فکر کنید باور کنید این سوژه خنده دار بود بابا دیگه سوژه نداشتید این چی بود من که از خجالت مردم ز شته درج نکنید این مطالب باید در مجلهای پزشکی چاپ شود نه سوژه شود ان هم برای عده ای ما ایرانی هم که خدا نکند آتو گیر بیاورم

    • بدون نام

      خدا وکیلی دیگه از این خبرها نذارید

    • نستوه

      واقعا بعضی از این پزوهش گرا بیکارند .آخه چیکار به استخون آلت دارید این یه چیز شخصیه به کسی ربطی نداره چیه و چقدریه به نظر من
      و این خبری که گذاشتید فکر کنم برای کمی خندیدن برای شب یلدا بود ،،،،،،،،،،نه

    • بدون نام

      عجب خبری خودتان به تنهایی کشف کردید ؟!باید دور این خبر طلا گرفت ودر موزه نگهداشت تا مورد رویت آیندگان قرار بگیرد تا مبادا راز کشف آن توسط دیگران بهم بخورد وادارند توسط شما کشف شده است.واله خجالت داره از انتشار این خبر.

    • بدون نام

      حالا گیرم نداره به شما چه اخه؟

    • بدون نام

      چه کشف مهمی.مطمئنا در پیشرفت علم تاثیر گذار خواهد بود

    • بهروز

      وی وی وی وی روله روله روله

    • روح الله

      بااین وضع گرانی مردا باید بیست چهار کار کنن پس دیگر وقتی برای این کارا نمی مونه پس دباره استخانش میاد سر جاش

    • منیژه

      البته در بین انسان نخستین چون مدت زمان انجام رابطه مهم بوده چون همیشه در معرض حمله حیوانات بودند و این زمان یکی از مواقعی بوده که مورد حمله قرار میگرفتند لذا در آلت آنها استخوان وجود داشته تا به سرعت نعوظ ایجاد میکرد و آماده رابطه میشد ولی با تغییر زندگی انسان و پناه بردن به اماکن امن تر به آهستگی این استخوان کوچک و کوچکتر شده تا الان که از بین رفته و به جای آن منافذی وجود دارد که در هنگام نیاز از خون پر شده و نعوظ ایجاد میکند

    • بدون نام

      وای هیچ دیگو

    • بدون نام

      عجب،حالا همه مشکلات حل شد فقط مونده این بدونیم الات استخون داشت،عجب دوره زمونه ای شد.الحق که خبرگزاری اصلاح طلبی

    • بدون نام

      واه خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج