۴۴۹۰۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بازگشت ۲۸۵۵ بنگاه صنعتی تعطیل به چرخه تولید

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، گفت: در دولت یازدهم ۲ هزار و ۸۵۵ واحد تولیدی تعطیل شده با ٣٣ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال به چرخه تولید بازگشتند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، گفت: در دولت یازدهم ۲ هزار و ۸۵۵ واحد تولیدی تعطیل شده با ٣٣ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال به چرخه تولید بازگشتند.
«علی یزدانی» امروز دوشنبه در نشستی خبری گفت: تا پایان آذرماه امسال ٣٩ هزار و ٨٧ واحد صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده و به بهره برداری رسیده اند.
حدود ۴۶ درصد واحدهای صنعتی کشور در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.
واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرک ها و نواحی صنعتی ٧٩٠ هزار و ٩٠٠ شغل ایجاد کرده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کل سه هزار و ٣١٩ بنگاه اقتصادی تعطیل شده، مجددا راه اندازی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۵۵ واحد در دولت یازدهم و ٨٣٢ واحد در دولت دهم انجام شد.
یزدانی در ارتباط با اعطای تسهیلات به بنگاه های صنعتی گفت: در طرح رونق و ارتقای رقابت پذیری، تاکنون ۵۹ هزار واحد و طرح ثبت نام شده که از این میزان ۳۶ هزار و ۶۰۰ طرح و واحد در کارگروه های استانی بررسی شده و ١٩ هزار و ۷۴ طرح و واحد به شعبه ها ارجاع داده شده است.
وی گفت: در این زمینه تسهیلاتی به مبلغ ٧٢ هزار و ١٣٣ میلیارد ریال به ١٠ هزار و ۱۴۲ طرح و واحد پرداخت شده است.
یزدانی افزود: علاوه بر این طرح، سیستم بانکی به صورت مستقل ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به هشت هزار و ۹۵۲ طرح و واحد صنعتی پرداخت کرده است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره هزینه شدن منابع تسهیلات در بخش های خارج از واحد صنعتی، گفت: با طرح های نظارتی از هزینه شدن تسهیلات خارج از واحدهای صنعتی جلوگیری می کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تفاوت این طرح با طرح بنگاه های زودبازده این است که در بنگاه های زودبازده تسهیلات اعطا می شد تا بنگاهی راه اندازی شود اما در طرح فعلی، تسهیلات به بنگاه های راه اندازی شده اعطا می شود. این امر از ورود منابع به بخش های دیگر جلوگیری می کند.
یزدانی درباره این که برخی بانک ها نرخ تسهیلات را تغییر می دهند، گفت: بانک ها مکلف هستند بر اساس نرخ شورای پول و اعتبار تسهیلات خود را اعطا کنند و حتی آنها مجاز نیستند تسهیلات جدید را به جای تسهیلات قبلی تسویه کنند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در پاسخ به پرسشی درباره واکنش وزیر صنعت، معدن و تجارت به بخشش جریمه شرکت کره ای توسط گمرک ، گفت: 'وزیر صنعت در این زمینه نظر داده است و خودشان باید صحبت کنند.'
یزدانی گفت: واردات تا آنجا که حمایت از تولید و تکمیل کننده زنجیره تولید باشد مناسب است.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای واحدهای تحت تملک بانک ها دارید؟ گفت: از کل یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی تحت تملک بانک ها، یک هزار و ١٠٠ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارد.

یزدانی گفت: در این زمینه اطلاعات کاملی به وزیر صنعت،معدن و تجارت ارایه کرده ایم و بدنبال این هستیم که یا بانک واحد صنعتی تحت تملک را راه اندازی کند و یا واحد صنعتی توسط مالک قبلی مجددا راه اندازی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج