جاباما
۴۶۸۳۱۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تولید «سوزن هوشمند» برای کمک جراحان

محققان دانشگاه آدلاید استرالیا موفق به تولید سوزن پزشکی بسیار پیشرفته ای شده اند که قادر است خطرات و آسیب های ناشی از جراحی مغز را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وب سایت تک شات: محققان دانشگاه آدلاید استرالیا موفق به تولید سوزن پزشکی بسیار پیشرفته ای شده اند که قادر است خطرات و آسیب های ناشی از جراحی مغز را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
تولید «سوزن هوشمند» برای کمک جراحان

این وسیله پزشکی که «Smart Needle» و یا همان سوزن هوشمند نام دارد، به یک دوربین اپتیکی بسیار کوچکی مجهز شده است که اندازه آن به اندازه یک تار موی انسان می رسد و قادر است با تاباندن نور مادون قرمز بر روی منطقه مورد نظر، جراحان را از وضعیت رگ های خوبی با خبر کند، با این روش احتمال آسیب دیدگی برخی رگ های اصلی در حین جراحی به کمترین میزان ممکن خواهد رسید. و به تبع، از خونریزی مغزی که اغلب موجب مرگ بیماران خواهد شد، جلوگیری می شود.

رابرت مک‌لافلین، از محققان دانشگاه آدلاید در این خصوص عنوان می کند که در طی شش ماه گذشته، از این سوزن هوشمند در جراحی های صورت گرفته بر روی ۱۲ بیمار استفاده شد و نتایج امیدوارکننده ای را به دنبال داشت. وی در ادامه افزود که توسعه و تولید مدل نهایی این سوزن، نیازمند بودجه کافی و حمایت هاییست که می بایست از این تیم تحقیقاتی به عمل آید.

گفته می شود که این سوزن هوشمند از سال آینده، به طور رسمی توسط جراحان مغز سراسر جهان مورد تست و ارزیابی قرار می گیرد تا در صورت کسب تاییدیه آن ها و همچنین مجوزهای لازم از سوی ادارات مربوطه، تولید انبوه آن آغاز شود.

هم اکنون، هزاران انسان بر روی کره زمین از تومورهای مغزی رنج می برند و جراحی، تنها راه پیش روی آن ها برای رهایی از این بیماری محسوب می شود، اما از آن جایی که خطرات این گونه جراحی ها بالاست، ممکن است این افراد دیگر به زندگی باز نگردند. از این رو، تولید چنین دستگاه هایی می تواند با کاهش خطرات و آسیب های جراحی، به کمک جراحان بیاید و باری دیگر زندگی را به این انسان ها هدیه دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج