adexo3
۴۶۸۶۷۳
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

نامه شهرداران ۱۴ کلانشهر به شهردار تهران

شهرداران کلان‌شهرهای کشورمان، با ارسال نامه‌ای به شهردار تهران، ضمن اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار آتش‌نشانی در جریان امدادرسانی حریق ساختمان پلاسکو، «مدیریت واحد شهری» را تنها راهکار پیشگیری از وقوع حوادث مشابه خواندند.

شهر نوشت: شهرداران کلان‌شهرهای کشورمان، با ارسال نامه‌ای به شهردار تهران، ضمن اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار آتش‌نشانی در جریان امدادرسانی حریق ساختمان پلاسکو، «مدیریت واحد شهری» را تنها راهکار پیشگیری از وقوع حوادث مشابه خواندند.

در نامه شهرداران کلان‌شهرهای کشور آمده است: شعله‌های سرکش ساختمان پلاسکو، چنان مهیب بود که به فاجعه‌ای ملی تبدیل شد. خانواده‌هایی داغدار شد و یکی از قدیمی‌ترین ابنیه کشور، به تاریخ پرفراز و نشیب نارسایی‌های زندگی شهری پیوست. با این حال، در پس آوارهای گداخته و شعله‌های پنهان، این چهره مهربان و حماسه‌ساز آتش‌نشانان خدوم شهرداری تهران بود که بار دیگر نمایان شد. ایثارگرانی که بدون کوچکترین هراس و تردید، به استقبال فاجعه رفته و نام خود را در صحیفه شهادت، ماندگار ساختند.

در ادامه این نامه با اشاره به این‌که تجارب ارزشمند حادثه پلاسکو، تنها نقطه‌ای است که می‌توان با تمرکز بر آن، غم‌ها و بیم‌ها را به افق‌های امید‌بخش تبدیل کرد، خاطرنشان شده است: ابعاد فنی و عمرانی حادثه، تنها محدود به تهران نیست. شهرداران کلان‌شهرهای کشور سال‌هاست که علی‌رغم بودجه‌های محدود و درآمدهای ناچیز، اقدامات عمرانی خود را در خدمت تقویت مناطق کم‌برخوردار قرار داده و از هر فرصتی برای تبیین موضوع بافت‌های ناکارآمد شهری و مخاطرات آن بهره گرفته‌است. در یک دهه اخیر، کارگروه‌ها و همایش‌های مرتبط با مباحث توسعه شهری، عمدتاً با تاکید بر نوسازی ساختارهای شهری و ارتقای امنیت عمرانی، پیگیری شده و همواره حمایت‌های تقنینی مجلس محترم و پشتیبانی‌های اجرایی دولت، دو ضرورت مهم این تاکیدات عنوان شده است. با این توصیفات، چه تلخ و تاسفبار است که امروز، در حالی که هنوز پیکر آتش‌نشانان شهید شهرداری تهران، در زیر آوار است، برخی تذکرات سال‌های متمادی را از یاد برده‌ و با پیکان‌های ناروا، شهرداری تهران را نشانه گرفته‌اند.

در ادامه این نامه با تقدیر از آتش‌نشانان دلاور شهرداری تهران که از نخستین دقایق بروز حادثه، به بهترین نحو ممکن، به ارائه خدمات ایمنی و امداد پرداختند، آمده است: به خوبی مستحضرید که سایر کلان‌شهرهای کشور با یک‌سوم تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی پایتخت، توان اجرای چنین عملیات گسترده و پیچیده‌ای را ندارند. وقوع حادثه مشابه در سایر شهرهای کشور، دور از ذهن نیست و تلفات و خسارت آن، تکان‌دهنده تصور می‌شود. از این رو، رویکردهای ایمنی و آتش‌نشانی، که ارتباط مستقیم با جان شهروندان دارد، موضوع دیگری است که با وقوع حادثه پلاسکو، ایجاد تحول اساسی در آن، بیش از پیش بارز می‌شود.

شهرداران ۱۴کلان‌شهر کشور مدیریت واحد شهری را تنها راهکار پیشگیری از وقوع حوادث مشابه خوانده و تاکید کرده‌اند: ضرورت «مدیریت واحد شهری» تنها راهبرد موثری است که اولاً: با تحکیم و ایمن‌سازی بافت‌های شهری، می‌‌تواند از وقوع حوادث مشابه در یک برنامه میان‌مدت پیشگیری کند. ثانیاً: در صورت وقوع حوادثی از این قبیل، عملیات امداد و آتش‌نشانی، با حداکثر انسجام، اجرا شود.

در پایان این نامه، ضمن عرض تسلیت و همدردی صمیمانه به شهردار تهران و خانواده‌های داغدار، از تلاش بی‌دریغ و خستگی‌ناپذیر مدیریت شهری تهران، قدردانی شده و از خداوند منان برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت شده است.

این نامه به امضای سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، صادق نجفی شهردار تبریز، سیدصولت مرتضوی شهردار مشهد، مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان، محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه، سیدخلف موسوی شهردار اهواز، محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت، علیرضا پاک‌فطرت شهردار شیراز، سیدمسلم سیدالحسینی شهردار زاهدان، علی ترکاشوند شهردار کرج، علی بابایی راینی شهردار کرمان، آرش رضایی شهردار کرمانشاه، سید مصطفی رسولی شهردار همدان و محمدابراهیم عباسی شهردار اراک رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      کاشکی یک استاندار مردمی و دور از سیاسی بازی یک نامه اول برای این چهارده شهردار یک جوابیه وبعد برای شهردار پایتخت به این مضمون می نوشت:با سلام خدمت شهرداران گرامی برای همگی آقایان متاسفم که حادثه ها را تلنگری برای مدیریت شهری خود می دانید آقایان به نظرم شما چهارده شهردار و شهردار پایتخت در مدیریت شهری هیچ اطلاعات که ندارید جای خود!شهرها آزمایشگاه آزمایشات شما برای یادگیری مدیریت شهری نیست به آقایان بدون دلیل حقوق های میلیونی نمیدهند از بیت المال تا با قربانی کردن خانواده ها برای یکدیگر نامه حمایتی بفرستید اگر شما مدیران شهری مدیران ناجی خود را با آمورش های روز جهان تعیبن کنید به حتم چنبن اتفاقات تلخی صورت نمی گیرد

    • بدون نام

      ی مشت تازه به دوران رسیده فقط از هم تقدیر کنید،،،، بدون تجهیزات با اینهمه پول که بدست میارید،،،،،،، از شهرداری فقط نامه نگاریشو خوب بلدید،،،، از هم تشکر کنید،،،،،

    • حسن اصل سلیمانی

      اقایون شهردار کلان شهر باید گوشزد میکردن که اقای شهردار و شورای شهر تهران برید و اصول شهرداری و شهر سازی را یاد بگیرید . به چه حقی به شهردار تسلیت و ابراز همدردی میکنید؟؟؟
      داغ مردم تازه هس با این اراجیف مردم را جری نکنید.

    • موسی موسوی

      متن نامه را چه کسی تهیه کرده است ؟؟!؟چطوری اینها در یک جا جمع شده اند؟ ؟!!عجب !!!!

    • بی نام

      لطفا بیش از این نمک به زخم ما نپاشید...
      داغ تازه ی ما را تازه تر نکنید....

    • بدون نام

      کدوم نامه،بابا ،فقط میخواهند خودشون رو توجیه کنند ،همدیگ،ه رو آسفالت کاری کنند ،میدونید که نا سلامتی چشم شیطون کور ،اسمشون یعنی شهردار هست،بابا جمع کنید این دروغها رو مردم از دست دروغاتون خسته شدند ،جوانان دلیر و شجاع این مرزوبوم به درجه ی رفیع شهادت نایل شدند به دلیل سهل انگاری آقایون شهردار ،برای هم بادنجان دور قاب میزارند ،نمک به زخمشون بیشتر از این نریزید خواهشا

    • احسان

      خسته نباشید شهرداران محترم. دیگه آش انقدر شور شده که آشپزان هم بصدا درآمدن .حتما باید حوادثی دردناک رخ دهد که آقایان بیدار شوند.بجای هزینه های نابجا از درآمدهای شهرداری مثل آقای احمدی نژاد که آنرا صرف تبلیغات خود کرده بود.لطفا قدری احساس مسئولیت فرمایید.امید است لهیب این آتش وجدان آقایانرا تلنگری زده باشد.

    • احمد

      وقتی در کشوری مسئولین انتصابی باشن آش همین آش استو کاسه همین.

    • رضا

      فقط استعفا استعفا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج