۴۷۳۸۹۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کارمندان؛ نیروهای تازه نفس هکرها

کارشناسان امنیتی هشدار داده‌اند هکرها در تلاش هستند با استخدام یا تبانی کارمندان شرکت‌های مختلف داده‌های آن‌ها را سرقت کنند.

وب سایت سایبربان: کارشناسان امنیتی هشدار داده‌اند هکرها در تلاش هستند با استخدام یا تبانی کارمندان شرکت‌های مختلف داده‌های آن‌ها را سرقت کنند.

کارمندان؛ نیروهای تازه نفس هکرها

شرکت‌های امنیتی رداول آمریکا (RedOwl) و اینت‌سایتز رژیم صهیونیستی (IntSights) با انتشار گزارشی هشدار داده‌اند که خطری جدید شرکت‌ها را تهدید کرده و هکرها در تلاش هستند با استخدام نیروی کاری آن‌ها، دست به جنایت بزنند.

کارشناسان شرکت‌های مذکور اعلام کردند بر اساس بررسی‌های انجام شده، متوجه شده‌اند فعالیت دلالان بازار سیاه آنلاین در حال افزایش بوده و آن‌ها سعی می‌کنند با جلب نظر و به خدمت در آوردن کارمندان شرکت‌ها، اقدام به تجارت و سرقت داده‌های کارت‌های اعتباری بکنند.

کارشناسان توضیح دادند که دلال‌های یاد شده در تالارهای گفتگوی زیرزمینی واقع در دارک‌وب که از طریق شبکه‌ی تور قابل‌دسترسی هستند فعالیت می‌کنند. هکرها و دلالان حاضر در این تالارها پیوسته تلاش می‌کنند با کارمندان داخلی بخش‌های تجاری برای به دست آوردن اطلاعات و کسب درآمد، تبانی کنند. به عنوان مثال یکی از وبگاه‌های فعال در این زمینه، موفق شد با همین روش در مجموع بیش از ۴۰ بیت کوین (هم‌اکنون معادل دلار ۳۹.۷۵۵) درآمد کسب کند. اگرچه تحلیلگران بیان کرده‌اند برای عضویت در این وبگاه باید هزینه‌ای معادل ۱ بیت کوین (۹۹۵ دلار) پرداخت شود. همچنین با توجه به ادعای گروه مدیران این وبگاه، به نظر می‌رسد تعداد از افراد آن با استفاده از داده‌های به سرقت رفته، ماهانه بیش از ۵ هزار دلار به دست می‌آورند.

به عنوان مثالی دیگر می‌توان به یکی از مدیران تالارهای غیرقانونی اشاره کرد که ادعا می‌کند با یکی از کارآفرینان فناوری اطلاعات اروپایی برای به دست آوردن اطلاعات کارمندان رد بالای معاملات شرکت‌های تجاری، تبانی کرده است.

محققان همچنین بیان کردند هکرها برای سرقت شماره‌ی کارت‌های اعتباری، شروع به استخدام کارگران خرده‌فروشی‌ها نیز کرده‌اند. به عنوان مثال تبلیغی در دارک‌وب منتشر شده است که بر اساس آن هر صندوق‌داری که اطلاعات خریداران آیفون ۶ را به هکرها بدهد، به ازای هر کدام ۱۲۷ دلار پاداش دریافت خواهد کرد.

تحلیلگران مواردی را شناسایی کرده‌اند که هکرها ابزارهای سایبری را در اختیار کارمندان قرار می‌دهند تا به کمک آن‌ها بتوانند داده‌ها را سرقت کرده یا جعل کنند.

کارشناسان گزارش دادند: «به عنوان مثل هکری از کارمندان بانک درخواست کرده بود تا بدافزار وی را به صورت مستقیم در شبکه‌ی بانک بارگذاری کنند.»

کارشناسان اشاره کردند هکری را شناسایی کرده‌اند که حاضر بود برای دسترسی به رایانه‌ی بانک‌ها به صورت هفتگی پاداش بدهد.

کارشناسان شرکت‌های رداول و اینت‌سایتز اشاره کردند نتایج تحقیقات یاد شده با زیر نظر گرفتن فعالیت‌های تالارهای زیرزمینی به مدت دو سال و با شروع از ژوئن ۲۰۱۵ به دست آمده است. آن‌ها متوجه شدند که با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۶ تعداد این جرم‌ها افزایش یافته و حدود هزار عدد از آن‌ها در انتهای سال ۲۰۱۶ رخ‌ داده است.

کارشناسان توصیه کرده‌اند متخصصین امنیتی شرکت‌ها بهتر است بیش از گذشته کارمندان را زیر نظر گرفته و فعالیت‌های آن‌ها را بدون نقض حریم خصوصی کنترل کنند تا جلوی تکرار حوادث مشابه و سرقت اطلاعات شرکت‌ها گرفته شود. همچنین توصیه شده است جلوی دسترسی کارمندان به اطلاعاتی که به آن نیاز ندارد گرفته شده و افرادی حرفه‌ای برای تحقیقات داخلی در زمینه‌ی تخلف‌های صورت گرفته، استخدام شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج