adexo3
۴۷۹۱۸۱
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

احمدی‌ نژاد از چه کسی حمایت نمی‌کند؟

رئیس‌جمهوری سابق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از هیچ فرد یا جناح و حزب و گروهی در انتخابات ۹۶ حمایت نخواهد کرد. پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه طی اطلاعیه‌ای با بیان این مطلب هرگونه حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات ٩٦ را تکذیب کرده است.

روزنامه شهروند: رئیس‌جمهوری سابق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از هیچ فرد یا جناح و حزب و گروهی در انتخابات ۹۶ حمایت نخواهد کرد. پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه طی اطلاعیه‌ای با بیان این مطلب هرگونه حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات ٩٦ را تکذیب کرده است.
چه جریانی ممکن است خود را به احمدی‌نژاد «منسوب» کند؟
«رایحه خوش خدمت» البته بیشتر پس از انتخابات‌ سال ٨٤ و در پی عزم دولت تازه‌تأسیس برای تصاحب کرسی‌های شورای شهر در انتخابات ‌سال ١٣٨٥ شکل گرفت، اما نکته جالب توجه اینجاست که در تیرماه ‌سال ١٣٩٠ و پس از آن‌که ماجرای خانه‌نشینی محمود احمدی‌نژاد خدشه‌ای وصف‌ناپذیر به محبوبیت او در میان اصولگرایان وارد کرد، شایعات سیاسی مبنی ب
ر تغییر نام ائتلاف «رایحه خوش خدمت» به «جبهه نیروهای انقلاب» شدت گرفت.
در میان جریان‌های حاضر در عرصه سیاسی کشور و نیز افرادی که احتمال نامزدی آنها برای انتخابات آینده وجود دارد، جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی متشکل از برخی وزرای سابق دو دولت محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان نزدیک‌ترین سیاسیون فعال در انتخابات آینده به رئیس‌جمهوری سابق محسوب می‎شوند. تنها نگاهی به فهرست اعضای اصلی این جبهه کافی است تا ماجرای دو ائتلاف «رایحه خوش خدمت» و «آبادگران ایران اسلامی» دو حامی اصلی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ‌سال ١٣٨٤ به ذهن متبادر شود.
روزنامه آفتاب یزد در گزارشی پیرامون این موضوع مورخ ١٧ تیرماه‌ سال ٩٠ به نقل از اسماعیل کوثری، عضو فعال فراکسیون انقلاب اسلامی نوشت: «بعد از قضیه جریان انحرافی در راستای تفکر حضرت امام(ره) و رهبری و براساس تصمیمی که گرفته شد با اسم جدید «انقلاب اسلامی» کارشان را ادامه دهند.» فهرست ١٠ نفره اعضای هیأت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» متشکل از دو وزیر سابق احمدی‌نژاد و نیز مهدی چمران یکی از حامیان اصلی رئیس‌جمهوری سابق در انتخابات‌ سال ٨٤ است. همین موضوع سبب شده این احتمال به وجود بیاید که این جبهه برای ‌سال ٩٦ نیز به دنبال ساخت و پرداخت احمدی‌نژادی دیگر باشد، هرچند بعید است احمدی‌نژاد جدید حداقل در ظاهر خود را به رئیس‌جمهوری سابق منسوب کند.
بِرَند احمدی‌نژاد به چه کسی می‌رسد؟
حمید مشایخی‌راد از حامیان جوان رئیس‌جمهوری سابق و فعال رسانه‌ای نزدیک به او در بیان تفسیر علت بیانیه روز گذشته احمدی‌نژاد در توییترش نوشت: «خبر رسیده بود احزاب با برند احمدی‌نژاد و طرح کاندیداتوری افرادی با دکور احمدی‌نژاد درصدد جمع‌آوری رأی مردم شهرستان‌ها هستند.»
در میان گزینه‌های محتمل، نام مهرداد بذرپاش از مدت‎ها پیش به‌عنوان یکی از جدی‎ترین نامزدهای جریان اصولگرا در انتخابات ‌سال ٩٦ مطرح بود. هرچند او تاکنون به‌طور رسمی اظهارنظری در این‌باره نکرده، اما اخبار تأییدنشده‌ای مبنی بر آغاز به کار ستادهای انتخاباتی‌اش به گوش می‌رسد. بذرپاش در صورت نامزدی در انتخابات، جدی‌ترین گزینه برای استفاده از آنچه «بِرَند احمدی‌نژاد» نامیده می‌شود، خواهد بود. سابقه همکاری او با محمود احمدی‌نژاد به همان ائتلاف «رایحه خوش خدمت» بازمی‌گردد.
ائتلافی که رئیسش خود بذرپاش بود و در سال‌های پایانی دهه ٨٠ مهم‌ترین طیف حامیان محمود احمدی‌نژاد را تشکیل می‌داد. حالا احمدی‌نژاد حمایتش از هر شخص و گروهی را تکذیب کرده است. اگرچه تا داغ شدن تنور انتخابات هنوز فرصت بسیاری باقی مانده، به نظر می‌رسد برای احمدی‌نژاد مطرح ماندن در سطح اخبار و افکار عمومی بیش از موضوعات دیگر جذابیت دارد. بازدید از مقبره کوروش و اطلاعیه دادن در زمانه‌ای که همه گروه‌های سیاسی انتسابشان به او را تکذیب می‌کنند، شاهدی بر این مدعاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگرمن رییس جمبور شدم عین احمدی نجات وروحانی اقتصاد مملکت را با شعار درست میکنم کار را یکشبه برای جوانان قیمتها شکسته ومملکت رااباد میکنم باشعار

    • بدون نام

      چه رویی داره، مملکت را داغون کرد هنوز از رو نمیره

    • بدون نام

      احمدی نژاد محبوب دلهاست

    • خدا

      از عزرائیل

    • بدون نام

      هرکه میخواه در ان دنیا به سعدت برسد به احمدی نزاد بیوندد در ان دنیا کسی نمیتواند از کسی حمایت کنند اینهای که در این دنیا دره ورشون شلوغه در ان دنیا تنها خواهن ماند

    • بدون نام

      احمدی‌نژاد مملکت را صد سال عقب برد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج