۴۸۰۳۶۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

دستور تخلیه ۷ روستای داراب در پی بارش‌ باران

فرماندار داراب در استان فارس گفت: با توجه به شدت بارندگی و تداوم آن و همچنین تکمیل ظرفیت سدهای تغذیه مصنوعی بالادست برخی روستاها و احتمال شکسته شدن آنها، شورای هماهنگی مدیریت بحران دستور تخلیه هفت روستا را صادرکرد.

خبرگزاری ایرنا: فرماندار داراب در استان فارس گفت: با توجه به شدت بارندگی و تداوم آن و همچنین تکمیل ظرفیت سدهای تغذیه مصنوعی بالادست برخی روستاها و احتمال شکسته شدن آنها، شورای هماهنگی مدیریت بحران دستور تخلیه هفت روستا را صادرکرد.

عبدالرضا قاسمپور افزود: این روستاها شامل پاسلاری، زین آباد، رمبه، کوه سفید، شهرک بهار، گودشانه و شهرک فیروزآبادی هستند که بیشترین آب ها به سمت آنها جاری شده که این شورا تصمیم به تخلیه این روستاها گرفته است.
وی در ادامه گفت: برخی از این روستاها از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخلیه شده و با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در هیچ کدام از این روستاها تا لحظه مخابره خبر خسارت جانی اعلام نشده است ولی بعضی از منازل تخریب شده است.
مهندس نریمانی مدیر راهداری شهرستان داراب نیز گفت: بیش از ۱۰۰ نفر به همراه ۶۰ دستگاه راهداری در حال خدمت رساندن به مردم داراب هستند و تمام راههای موصلاتی داراب باز است.
محمود حیدری مدیر هلال احمر داراب نیز گفت: تا امروز ظهر به بیش از ۱۳۰ نفر از مردم داراب امداد رسانی صورت گرفته و چهار خودرو که در سیل گرفتار شده بودند را نجات داده ایم.
به گفته عابدی رئیس اداره هواشناسی داراب تا ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه سه شنبه ۲۶ بهمن ماه در شهر داراب ۱۴۶ میلیمتر باران باریده که میزان بارندگی در سال زراعی جاری را به ۲۵۵ میلیمتر رسانده است که نسبت به بلند مدت ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.
وی بیشترین باران را در روستای لایزنگان با ۲۱۸ میلیمتر اعلام کرده و گفت نوایگان و نصروان با ۱۴۳ میلیمتر و ۱۲۳ میلیمتر در جایگاههای بعدی هستند.
بارش باران در دو روز گذشته سبب جاری شدن رودخانه های خشک و آبشارهای زیبا شده که این امر مردم داراب را به بازدید از این رویداد کم نظیر کشانده است.
حسینیه ولی عصر داراب و اکثر حسینیه ها و مدارس آماده اسکان اضطراری است.
براساس برخی بررسی ها مشابه این چنین بارندگی و جاری شدن سیل به سال ۱۳۶۵ برمی گردد که در آن موقع ۲۴۰ میلیمتر در داراب باران آمده بود.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      وقتی خداوند در کشور خشک وکم باران ما باران رحمتش را میبارونه ولی همیشه این بی کفایتی وبی لیاقتی مسولان ماست که بارها وبارها شاهد آن بوده وخواهیم بود که عرضه جمع کردن این باران را ندارند وچیزی جز خسارت عاید مردم نمیشود! به اندازه 5سال تو مملکت باران اومده ولی باز مسولان صحبت کم بارشی میکنند یا همچین میگن که انگار 3ساله بارون نیومده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج