۴۸۲۳۵۱
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

اعلام کشف قاره هشتم جهان!

بر اساس مقاله‌اي كه در نشریه انجمن زمین‌شناسی آمریکا منتشر شده اين قاره در سرزمین نیوزلند در زیر آبهای اقیانوس آرام و در سمت جنوب غربی اقیانوس كشف شده است. در واقع اين قاره كه زيلنديا نام گرفته ۹۴ درصدش زير آب است و شامل نيوزيلند و کالدونیای جدید مي‌شود. کالِدونیای جدید مجموعه‌ای از جزایر تحت تملک فرانسه (از ۱۸۵۳) در اقیانوس آرام است.

خبرآنلاین: دانشمندان طی مقاله‌ای که در نشریه انجمن زمین‌شناسی آمریکا منتشر شده از کشف قاره هشتم جهان خبر داده‌اند.

بر اساس مقاله‌اي كه در اين نشريه منتشر شده اين قاره در سرزمین نیوزلند در زیر آبهای اقیانوس آرام و در سمت جنوب غربی اقیانوس كشف شده است. در واقع اين قاره كه زيلنديا نام گرفته ۹۴ درصدش زير آب است و شامل نيوزيلند و کالدونیای جدید مي‌شود. کالِدونیای جدید مجموعه‌ای از جزایر تحت تملک فرانسه (از ۱۸۵۳) در اقیانوس آرام است.
اعلام کشف قاره هشتم جهان!
این جزایر در محدوده ملانزی در جنوب باختری اقیانوس آرام قرار دارند. کالدونیای جدید از جزیره اصلی (Grande Terre)، جزیره لویالتی و چند جزیره کوچک تشکیل شده است.بخشی از این قاره که بر روی زمین قرار دارد مربوط به خاک سرزمین کالدونیای جدید، جزایر شمالی و جنوبی نیوزلند است. دانشمندان بر اساس خصوصيات و بررسي‌هاي صورت گرفته اعتقاد دارند كه اين سرزمين را بايد قاره‌اي جديد و جدا از استراليا دانست.

بنا بر تحقیقات دانشمندان، سرزمین زیلندیا بر اساس شکاف در ابرقاره کهن در 100 میلیون سال پیش به وجود آمد. این حادثه منجر به تغییر شکل پوسته زمین و در نتیجه فرو رفتن بخش بزرگی از این سرزمین در زیر آب شد. نتایج برگرفته از مشاهدات ماهواره ای دلیل محکمي بر تحقیقات این دانشمندان است.
اعلام کشف قاره هشتم جهان!

قارّه یا خُشکاد به انبوهه پیوسته‌ای از زمین بر روی کره زمین گفته می‌شود که معمولاً به صورت خشکی‌های جزیره مانند بزرگ سر از اب در آورده‌اند در این میان دو قاره آسیا و اروپا به هم چسبیده و تنها با رشته کوه اورال از هم جدا می‌شوند؛ که به اعتباری قاره اورآسیا هم نامیده می‌شوند. محققان با کشف جدید، خواهان افزایش تعداد قاره های جهان از ۷ قاره (اروپا، آسیا، آفریقا، استرالیا، قطب جنوب، آمریکای شمالی و جنوبی) به ۸ قاره شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تکلیف سهمیه های جام جهانی فوتبال چه می شود؟

    • بدون نام

      کم در این قارها انسانها به جان هم افتاده اند وکشتار میکنند زور میگویند این یکی هم اضافه شد بعد از این بینیم تو این قاره چه بلای سر ما میخواهند میاورند واسم مارا چگونه در لیست سیاه ترور قرار میدهند این چندتا کم بود یکی دیگر امد

    • داود صمدی

      داداش اونجا زمین متری چنده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج