۴۸۳۰۵۶
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

نمره قبولی جالب به آخوندی در صحن مجلس

نماینده مردم مهریز به عنوان یکی از استیضاح‌کنندگان وزیر راه و شهرسازی سخن گفت اما انتقاد او به عملکرد وزیر نبود بلکه تنها قصد داشت سیستم پاسخگویی مدیران در کشور را تقویت کند.

خبرآنلاین: نماینده مردم مهریز به عنوان یکی از استیضاح‌کنندگان وزیر راه و شهرسازی سخن گفت اما انتقاد او به عملکرد وزیر نبود بلکه تنها قصد داشت سیستم پاسخگویی مدیران در کشور را تقویت کند.

در جریان استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی،‌ محمدرضا صباغیان بافقی به عنوان یکی از استیضاح کنندگان پشت تریبون رفت. در ابتدا به دلیل شلوغی صحن امکان آغاز سخن پیدا نمی کرد و به شوخی گفت: به جای آقای آخوندی، آقای لاریجانی را ما استیضاح کنیم. که سخن او اشاره به شلوغی مجلس داشت. سپس لاریجانی مدتی از نمایندگان خواست تا سرجای خود بنشینند و سکوت را رعایت کنند تا بالاخره صدای صباغیان به گوش نمایندگان رسید.

نماینده مردم مهریز اظهار کرد: بنده سعی کردم وابستگی جناحی و گروهی نداشته باشم و شاید عرایضم در قالب های رایج دوستان نگنجد و از این بابت از دوستان عذر می خواهم. بنده طبق مختصر بررسی که کردم، آقای آخوندی وزیر کارآمدی است و به او نمره قابل قبولی می دهم. کمتر وزارتخانه ای را یاد دارم که پس از اینگونه اتفاقات مدیر عالیرتبه مدیر استعفا داده باشد که این امر در این حادثه اتفاق افتاد.

نماینده مردم مهریز سپس درباره چرایی امضای استیضاح بیان کرد:‌ امضای من مربوط به بند حادثه قطار است. همانطور که مستحضر هستید یکی از ضعف های بزرگ مدیریت کشور ما این است که در اینگونه اتفاقات افراد رده پایین تنبیه می شوند و مقصر جلوه داده می شود و مسئولان رده بالا مصون هستند، اما در دنیا عکس آن است و همین عامل بهترین نظارت بر مدیران اجرایی است چراکه می دانند درصورت خطای زیرمجموعه، خودشان در معرض سوال قرار می گیرند.

عضو کمیسیون شوراها سپس دو نمونه را در کشورهای خارجی مثال زد و گفت: پس از غرق شدن کشتی کره جنوبی، نخست وزیر استعفا داد و وقتی ۲۰ دقیقه در ژاپن برق قطع شد و وزیر نیروی این کشور ۲۰ دقیقه به حالت تعظیم از مردم عذرخواهی کرد.

صباغیان بافقی با تاکید بر اینکه اگر به این شیوه عمل نکنیم، مشکلات حل نمی شود، گفت: اگر مسئولان ما به این درجه از احساس وظیفه برسند وضعیت فرق می کند. اگر در این گونه اتفاقات مسئولان بدانند نه تنها وزیر بلکه شخص رئیس قوه مجریه را مورد استیضاح قرار می دهیم این اتفاقات نمی افتاد. اگر مسئولان ارشد قوه مجریه می دانستند در برابر اعتیاد، بیکاری، طلاق، اختلاس ها، حقوق ها و املاک نجومی و تخریب پلاسکو و امثال آنها خودشان باید پاسخگو باشند، جامعه ما روزگار بهتری داشت.

وی در پایان از نمایندگان خواست با درنظر گرفتن جمیع شرایط و فارغ از نگاه های سیاسی رای خود را بدهند.

گفتنی است، پیش از آغاز سخنان صباغیان، علی اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که تعداد آخرین امضاها ۳۱ نفر هستند و پس از چاپ نمی توان آن را تغییر داد. وی همچنین گفت که زهرا سعیدی، نماینده مبارکه نامه ای به او داده مبنی بر اینکه امضای ناخوانای پای استیضاح مربوط به اوست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنده خدا دلت خوشه

    • بدون نام

      پست چقدر شیرینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج