۴۹۱۲۸۱
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

مجلس مصوبه افزایش حقوق مدیران را اصلاح کرد

پس از اصلاح ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم توسعه در جلسه هفته گذشته بهارستان و انعکاس آن در میان افکار عمومی، مجلس مصوبه افزایش حقوق مدیران را اصلاح کرد.

خبرگزاری مهر: پس از اصلاح ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم توسعه در جلسه هفته گذشته بهارستان و انعکاس آن در میان افکار عمومی، مجلس مصوبه افزایش حقوق مدیران را اصلاح کرد.

در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در میانه بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای دقایقی و به گفته خودش برای مشورت با نمایندگان، جلسه را متوقف کرد.

لاریجانی با اشاره به اصلاح ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم توسعه در جلسه هفته گذشته که به افزایش ۶۰ درصدی حقوق مدیران معروف شد و به انتقاد تند از آنچه جوسازی و قشقرق توصیف کرد، از نمایندگان خواست تا نظر خود را برای تغییر دستور و رسیدگی مجدد به این مسئله و اصرار مجلس بر مصوبه قبلی اعلام کنند.

نمایندگان ابتدا با ۱۶۸ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در صحن با تغییر دستور موافقت کردند و پس از حذف عبارت «مشاغل مدیریتی» از متن تبصره ۱ ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم توسعه و اصلاح افزایش حقوق از ۶۰ به ۳۰ درصد، با ۱۷۹ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن با این اصلاح موافقت کردند تا مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اختلاف میان مجلس و شورای نگهبان اعلام نظر کند.

به این ترتیب بر اساس ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم توسعه که امروز مجدداً اصلاح شد، مقر شد؛ «مجموع پرداختی ماهانه مقامات و مدیران و کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب هشتم مهرماه ۱۳۸۶ و ماده ۳۵ این قانون، حداکثر ۲ برابر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان موضوع تبصره ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری است».

همچنین بر اساس تبصره ۱ این ماده «شورای حقوق و دستمزد می‌تواند با پیشنهاد رؤسای قوا، وزرا یا معاونان رئیس‌جمهور که ریاست دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارند و بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی، برای مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی و مناطق مرزی و محروم حداکثر تا ۳۰ درصد دریافت‌های موضوع این ماده علاوه بر سقف مقرر در این ماده را منظور کنند».

به این ترتیب و با تصمیم جدید مجلس و در صورت تائید آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام، حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان شاغل در مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی و مناطق مرزی و محروم علاوه بر ۱۴ میلیون تومان به دست آمده از فرمول صدر این ماده، حداکثر تا ۳۰ درصد قابل افزایش خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش به حال مدیران باحقوق ۲۴ میلیونی یه کمی حقوقهای بازنشستها تامین اجتماعی را زیادکنید خواهش نماینده دیگه جلسه نگیرن خوده رییس جلسه اعلام کنه حقوقهاچنده میترسم نمایندها خسته بشن خیلی زحمت می کشتن ...

    • گلستان

      ماکارگرا چی باحقوق 800تومان تا خرخره بدهکاریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معنی این مصوبات یعنی اینکه ماها بریم بمیریم

    • بازنشسته

      خوش بحال مدیرا ،براشون بودجه هست نوبت بازنشسته ها که میشه بودجه نیست صدتومان اضافه میشه

    • بدون نام

      یعنی حداکثر 19 میلیون...باز هم زیاده... خیلی هم زیاده... مگه تخم دوزرده میزارن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره تخم دو شاید هم سه زرده میزارن چون فقط بلدن بنویسن جهت بررسی و اقدام لازم

    • مهدی پور

      واقعا''باند مافیای نامطلوب چقدر نفوذ دارند که با برنامه ریزی دقیق لایحه افرایش حقوق مدیران را بسیار سریع آن هم در پایان سال جاری به صحن مجلس کشاند تا بتواننددر سال آینده از مزایای حقوقی آن برخوردار شوند در مقابل اگر حقوق اقشار نیازمند و کارمندان بود طرح آن در مجلس طولانی در نوبت قرار می گرفت که خود بیش از چندسال طول می کشید آخر هم موافقت نمی کردند.
      مدیران ما با آن همه امتیازات رایگان وام های کلان مسکن،خودرو،تفریح...حقوق نیاز ندارند.
      پارتی بازی تا چه حد!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر فضای بحث و گفتگو براه افتاد که حقوقهای نجومی به حقوق نامتعارف تبدیل شد و ..... و حالا هم که روز از نو و روزی از نو.
        ..

    • اریا

      کاش در حقوق کارگران و فرهنگیان هم بازنگری شود فقط بفکر خودشونن بابا بخدا ماهم تو این مملکت داریم زحمت میکشیم چرا کسی به فکر ما نیست اینه عدالتی که ازش حرف میزنید درپیشگاه خدا چه جوابی دارید برید؟ فقط مقامات کارسخت دارن ؟کارگرمعدن نداره معلم نداره ؟روز جزا از حلقومتون کشیده میشن توکل ما هم با خدا

    • بی نام

      سلام :چرامدیران60درصد یا30درصد اما بازنشسته های بدبخت 10درصد عدالت کجاست خدایا فرج مولایمان رابرسان

    • بدون نام

      نمایندهابااین جلسه گرفتنتان

    • نازنین

      افزایش برای کارمندان فقرا هیچ

    • یوسف

      یکی به من بگه یعنی این مدیر ها ماهی 14 میلیون ناقابل حقوق میگیرن انوقت یه کارگر بدبخت زحمت کش ماهی 800 تومان ...

    • بدون نام

      قشقرق نیست بیعدالتی آشکار است.بیست برابر شدن اختلاف حقوق با شعارهای انقلابی ناسازگار است.
      در ثانی وضع موجود را همین مدیران برای ما درست کرده اند. آیا اوضاع خوب است؟

    • بدون نام

      دست ملت درد نکنه با رای دادنشون

    • بدون نام

      حقوق ۲۴میلیون یعنی کارمند ماهی ۸۰۰مدیران روزی ۸۰۰هزار دوما مملکت هزارمشکل داره بی کاری فقر ترمیم حقوق بازنشستگان پاداش پایان خدمت فرهنکیان که بعد از سه سال پرداخت می شود جوانان بیچاره با مدرک دکترا و فوق لیسانس خانواده های بی بضاعت حالا ملت فقط مشکل کم بودن مدیران داره انها از هر راهی اختلاص می کنند ان هم با میلیاردی نیاز به افزایش ندارن اگر راست می گویند راهی پیدا کنند جلوی اختلاص بگیرند یک مدیر با میلیارد وام می گیرند ولی برای وام ازدواج هزار درد سر ووووووووووووو....

    • بدون نام

      شما مطمعن باشییدکه اینها چندین برابر مبلغی که روی کاغذ میارن پول می گیرن اینا رو فقط برای دل خوشی من و تو می زنن

    • بدون نام

      گناه دارن صد در صد باید اضافه بشه حقوقشون آخه همشون زیر خط فقر هستن

    • بیکار

      حالا مثلا کم شده؟ راست میگن طفلکی ها کم حقوق میگیرن به خرج نمیرسن باید عدالت برقرار بشه و عدالت یعنی ما که هشت صد هزار درآمد داریم باید نون خالی بخوریم و مدیران گوشت .حالا هی برین به مدیران پول بدین یه وقت به فکر ما فقرا نباشید

    • تاسف

      حقوق مدیران مفت خور و بی لیاقت ماهی 24 میلیون یعنی روزی 800 هزار تومان برابر حقوق یک ماهه یک کارگر زحمت کش بیچاره
      وجدانا چرا اصلا ما بیایم به این نمایندگان مجلس رای بدیم ؟!

    • کنا

      دوستان عزیز این مطالب همه اش فیلمه به خاطر افکار عمومی میگن سی درصد اگر راست میگویند حقوق ما بازنشسته ها را زیاد کنند ما چکار داریم مدیران چقدر حقوق می گیرند مگه مال آنها کم بشود چیزی به ما میرسد این ترفند آقای لاریجانی است میخواد به قول خودش کار نامه سیاهی نداشته باشد بخدا قسم حقوق مدیران یک ریال هم تغییر نمیکنه گفتم اگر حسن نیت دارند مقدار درصد ما بیچاره ها اضافه کنند که جزء محالات است

    • بدون نام

      ما در وزارت بهداشت این دوگانگی پرداخت را کاملا حس می کنیم . سالهاست از زمان آقای خاتمی و با شعار جلوگیری از خروج به اصطلاح نخبه ها از کشور حقوق هیئت علمی را چند برابر افزابش دادن. مثلا یه کارگر تو وزارت بهداشت حدود یک میلیون میگیره در صورتی که تنها حقوق یه هیئت علمی حدود ده میلیونه . حالا اگه همون هیئت علمی کارانه بگیر بیمارستانی باشه که دریافتیش تا صد میلیون در ماه هم میرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج