۵۰۳۲۷۳
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

جابه جایی ۳.۵ میلیون نفر مسافر با ناوگان عمومی

دیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: سه میلیون و ۵۷۰ هزار و ۶۴۵ نفر مسافر در قالب ۳۰۸ هزار و ۴۱۹ سفر توسط ۸۲ هزار دستگاه ناوگان عمومی جاده‌ای کشور از ۲۵ اسفند ۹۵ تا چهارم فروردین ۹۶ در قالب سفرهای نوروزی جابجا شدند.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: سه میلیون و ۵۷۰ هزار و ۶۴۵ نفر مسافر در قالب ۳۰۸ هزار و ۴۱۹ سفر توسط ۸۲ هزار دستگاه ناوگان عمومی جاده‌ای کشور از ۲۵ اسفند ۹۵ تا چهارم فروردین ۹۶ در قالب سفرهای نوروزی جابجا شدند.
«حمیدرضا شهرکی ثانوی» اظهار داشت: زمان اجرای طرح سفرهای نوروزی ۹۶ از مورخ ۲۵ اسفند ماه لغایت ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری به مدت ۲۰ روز است.
وی افزود: طی مدت ‌زمان پیش ‌فروش حضوری و غیرحضوری بلیت‌ اتوبوس‌های مسافربری از تاریخ اول تا ۳۰ اسفندماه ۹۵ نزدیک به یک ‌میلیون بلیت پیش‌ فروش شد که ۴۰ درصد آن به شکل غیرحضوری بود.
مدیرکل دفتر حمل ‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: براساس طرح سفرهای نوروزی ۹۶ حدود ۱۶ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۷ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۳۹ هزار دستگاه سواری کرایه برای خدمت‌رسانی به مسافران در نظر گرفته ‌شده که بیش از ۱۱۹ هزار راننده و کمک ‌راننده در این ناوگان فعالیت می‌کنند.
وی گفت: ۳۴ درصد از مجموع سفرهای انجام‌ شده برابر با ۱۰۵ هزار و ۳۸۳ سفر با اتوبوس، ۵۱ هزار و ۲۱۰ سفر معادل ۱۷ درصد مجموع سفرها با مینی‌بوس و ۴۹ درصد سفرها معادل ۱۵۱ هزار و ۸۲۶ سفر با استفاده از سواری کرایه بین‌شهری انجام ‌شد.
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر افزود: طی مدت مزبور ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۹۱۶ نفر، معادل ۶۲ درصد از مجموع مسافران با استفاده از اتوبوس، ۷۷۳ هزار و ۷۱ مسافر معادل ۲۲ درصد با بهره گیری از مینی‌بوس و ۱۶ درصد مجموع مسافران معادل ۵۸۲ هزار و ۶۵۸ نفر مسافر به ‌وسیله سواری کرایه بین‌شهری جابجا شده‌اند.
شهرکی ثانوی همچنین از تردد ۵۲۳ هزار و ۳۷۲ نفر از مرزهای زمینی کشور طی طرح نوروزی ۹۶ تا پایان روز چهارم فروردین خبر داد و گفت: تعداد ۱۸۱ هزار و ۲۹۱ نفر معادل ۳۵ درصد از کل تردد‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای از مرز‌ها وارد و ۶۵ درصد دیگر معادل ۳۴۲ هزار و ۸۱ نفر از مرزهای کشور خارج شده‌اند.
وی یادآور شد: تعداد ۳۸۸ هزار و ۲۵۴ نفر معادل ۷۴ درصد از کل را اتباع ایرانی و ۱۳۵ هزار و ۱۱۸ نفر معادل ۲۶ درصد مجموع مسافران را اتباع خارجی تشکیل داده‌اند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: پایانه مهران واقع در مرز استان ایلام با کشور عراق در رتبه اول از نظر آمار جمعیتی مراجعه کننده قرار دارد و پایانه‌های مرزی بازرگان واقع در مرز استان آذربایجان غربی با کشور ترکیه، بیله‌سوار در مرز استان اردبیل با کشور آذربایجان، آستارا در مرز استان گیلان با کشور آذربایجان و پایانه مرزی جلفا واقع در مرز استان آذربایجان شرقی با کشور نخجوان به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج