جاباما
۵۱۱۰۸۱
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

تشکیل کمیته ای در عربستان برای بررسی فاجعه منا

سرپرست سازمان حج و زیارت از پیگیری پرونده فاجعه منا در کمیته‌ای که عربستان تشکیل داده، خبر داد و گفت: در صورت اجرای بدون مشکل حج، سفر عمره نیز برقرار می‌شود.

خبرگزاری مهر: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حمید محمدی که به تازگی از عربستان بازگشته، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری، به تفصیل به محورهای مذاکرات خود با وزیر حج آن کشور پرداخت و گفت: در این گفت‌وگوها مسائل اجرایی و توافقات صورت‌گرفته در تفاهم‌نامه حج مطرح و به صورت دقیق بررسی شد و کارها و برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف در فضایی مناسب درحال پیگیری است.

او فاجعه منا را از محورهای مهم و مورد توجه در این مذاکرات ذکر کرد و گفت: وزیر حج عربستان نیز با حساسیت روند کار در کمیته تشکیل‌شده برای بررسی ابعاد مختلف این فاجعه را دنبال می‌کند و جمهوری اسلامی ایران هم نظرات خود دربارهٔ فاجعه منا را به طرف مقابل ارائه کرده است و کار با جدیت دنبال می‌شود.

سرپرست سازمان حج و زیارت در ادامه با بیان این که طرف سعودی برای صدور ویزا به منظور اعزام تیم‌های کارشناسی بخش‌های مختلف آمادگی دارد، افزود: در مذاکرات تصریح شد در صورتی که مشکلات اجرایی را درحج امسال شاهد نباشیم، راه‌اندازی سفر عمره نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر ـ نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت ـ نیز در ادامه گفت: کارها و برنامه‌های مورد نظر حج ۹۶ به خوبی پیش می‌رود و مشکل خاصی وجود ندارد.

او سفر اخیر سرپرست سازمان حج و زیارت و هیئت کارشناسی به عربستان برای پیگیری مفاد تفاهم‌نامه حج را مفید دانست و افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته، مسیر برای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه حج فراهم و شرایط مساعدی ایجاد شده است و درخصوص مسائل اجرایی حج پیش روی زائران نگرانی وجود ندارد.

درادامه این جلسه نحوه اطلاع‌رسانی، میزان اسکان حجاج ایرانی در مدینه قبل و بعد با توجه به امکانات موجود در این دو شهر، اسکان زائران در عرفات و منا، نقل و انتقال حجاج توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و سعودی و نحوه واگذاری فیش‌های حج و عمره اولویت‌دار بررسی شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، لزوم افزایش اطلاع‌رسانی به مخاطبان حوزه حج در امور مختلف فرهنگی و اجرایی را یادآور شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این هم یه دروغ دیگس , اینها حتی فوتبالیستهاشون را نمیزارن بیان ایران ,بعد ما چطور میتونین باور کنیم که بررسی درستی انجام بشه

    • محمد سلطان

      اگر دولت به جای اینهمه پیگیری در مورد حج که کلا حمایت از تروسیم است به فکر مردم میبود ومشکل بیکاری واقتصاد را چاره می اندیشید برابر با 200بارسفر به مکه و7000بار طواف خانه خدا بود!

    • خاسر

      اقاتمام کشورها ماراتحریم کردندوهمچنان مارا تحریم میکنندخوب ماهم یک دوسال این عربستان راتحریم کنم ونگذاریم باپول زائرین ماموشک وبمب بخرندوروسرمردم مظلوم یمن وسوریه بریزن.

    • بدون نام

      تحریم عربستان بخاطر نرفتن و انجام ندادن فریضه الهی امر درست و عا قلا نه ای نیست و ان به معنای تحریم الی الله است .الحمد الله وزیر حج عربستان هم بنا به فرموده مسئول حج ایران نسبت به قضیه فاجعه منا حساس است و جهت رفع مشکل ان و برای اینکه در اینده حجاج گرامی به همچون مشکلی بر خورد نکنند کمیته ای تشکیل داده اند.خدا ر شکر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج