اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۱۷۲۵
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

مغازه دو نبش آمريكا براي ايراني‌هاي ولخرج

نگاهی به آمار و ارقام خود اداره مهاجرت آمریکا هم نشان می‌دهد بر خلاف ادعای این کشور، ویزای فوق به راحتی در اختیار افراد زیادی قرار می‌گیرد و در بسیاری از موارد افرادی که حائز شرایط هم نمی‌شوند می‌توانند این اقامت را دریافت کنند.

مغازه دو نبش آمريكا براي ايراني‌هاي ولخرج

روزنامه هفت صبح: راز اقامت 300 سينماگر ايراني در آمريكا در يك كلمه نهفته است:eb1

ایالات متحده آمریکا برنامه خود برای جذب نیروهای با استعداد کشورهای مختلف را در پوششی به نام «ویزای افراد نابغه و خلاق» پیش می‌برد! از این عنوان دل‌فریب و زیرکانه برای جذب افراد نخبه، استادان و محققان، ورزشکاران، هنرمندان، افراد موفق در کسب و کار و... استفاده می‌شود تا افراد موثر هر کشور به شکلی کاملا حساب شده از سرزمین‌هایی که در آنها پرورش یافته‌اند خارج شوند و فعالیت‌های خود را در ایالات متحده انجام دهند.

نگاهی به آمار و ارقام خود اداره مهاجرت آمریکا هم نشان می‌دهد بر خلاف ادعای این کشور، ویزای فوق به راحتی در اختیار افراد زیادی قرار می‌گیرد و در بسیاری از موارد افرادی که حائز شرایط هم نمی‌شوند می‌توانند این اقامت را دریافت کنند. «EB1» نامی ‌است که برای این اقامت گذاشته شده و افراد متقاضی باید 3 مورد از 10 مورد شرایط زیر داشته باشند:

1. دریافت جایزه‌های مهم بین‌المللی

2. عضویت در سازمان‌ها و نهادهایی مرتبط با حوزه کاری

3. انتشار بازتاب‌های بین‌المللی از فعالیت فرد

4. توصیه‌نامه از افراد و سازمان‌هایی که نشان دهنده برتری کار شخص درخواست‌کننده داشته باشد

5. انجام کارهای ارزنده و فوق‌العاده

6. مدارک کاری مرتبط

7. برگزاری نمایشگاه، جشنواره و...‌ مرتبط با حوزه فعالیت

8. نقش و جایگاه مهم در یک سازمان موفق

9. درآمد و پاداش قابل ملاحظه نسبت به سایر افرادی که در آن حوزه مشغول به کار هستند

10. موفقیت‌های مالی در زمینه هنرهای نمایشی و...

جمع همه جمع است

همین شرایط کلی که در بالا به آن اشاره کردیم خیلی‌ها را به راحتی می‌تواند پوشش دهد، افرادی که در کشورهای خود عموما سرشناس هستند و با دریافت اقامت «EB1» کشور آمریکا از حضور آنان بیشترین بهره‌برداری تبلیغاتی را انجام می‌دهد. دریافت این اقامت هزینه‌ای در حدود 10 تا 15 هزار دلار برای افراد متقاضی در پی دارد و این اقامت معمولا بسیار زودتر از اقامت‌های دیگر‌(سه تا شش ماه) صادر می‌شود و متقاضیان دستپاچه از این همه امتیازات برای اخذ آن اقدام می‌کنند. نکته غم‌انگیز ماجرا اما اینجاست که این دسته از افراد (مانند بازیگران و فوتبالیست‌ها) عموما موقعیت‌های کاری در ‌ آمریکا ‌ پیدا نمی‌کنند و این اقامت فقط وسیله‌ای می‌شود برای خروج پول‌هایی که در کشورهای خود به دست آورده‌اند.

ماجرا زمانی جالب‌تر هم می‌شود که بدانید برای آن که اقامت فوق لغو نشود افراد دریافت‌کننده باید هر 6 ماه یک بار به آمریکا سفر کنند. خودتان تصور کنید چه حجم وسیع مالی از کشورهای مختلف خارج می‌شود. به نظر می‌رسد وضعیت مالی نامناسب آمریکا باعث شده تا چنین اقامت‌هایی به غیر از بهره‌برداری‌های سیاسی، برای تامین منابع مالی در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. در همین کشور خودمان بازیگران و فوتبالیست‌های زیادی هستند که این اقامت را دریافت کرده‌اند و پول‌هایی که در ایران در می‌آورند را در آنجا خرج می‌کنند.


دلفریبی در سه سطح

ایالات متحده برای آنکه بتواند برنامه‌های خود برای خروج افراد سرشناس و تاثیر‌گذار را راحت‌تر اجرا کند، افراد متقاضی این اقامت را به سه سطح تقسیم کرده است:

«EB۱ a »: این ویزا بیشتر شامل افراد هنرمند و ورزشکار می‌شود که باید یک پاداش بین‌المللی برده و یا چهره شناخته شده باشند و در مقالات و رسانه‌های بین‌المللی فعالیت آنها بازتاپ پیدا کرده باشد. بازیگر، آهنگساز، فیلمبردار، تدوین‌گر، خواننده، نور‌پرداز، طراح لباس، آرایشگر و...‌ همگی می‌توانند از این ویزا استفاده کنند.

«EB۱ b »: این نوع ویزا برای استادها و محققان خارجی‌ است که برای تحقیق و یا تدریس در سطح دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. متقاضیان این اقامت باید در المپیادهای کشوری و جهانی به مقام‌های بالایی دست پیدا کرده باشند. نکته مهم این جاست افراد نخبه به جای آن که در پروسه طولانی دریافت ویزای تحصیلی قرار بگیرند با این روش به راحتی اقامت خود را دریافت می‌کنند.

«EB۱ c »: این نوع ویزای مهاجرتی برای مدیر اجرایی و یا مدیر‌عاملان بین‌المللی است که می‌خواهند خود را از یک شرکت معتبر به ایالات متحده وارد کنند. یک مدیر عامل واجد شرایط فردی‌ است که حداقل یک بخش از یک شرکت را اداره کند، کارهای کارکنان دیگر را زیر نظر داشته باشد و یا مسئول اداره بخش مهمی ‌در شرکت باشد. از این گذشته یک مدیر‌عامل باید قدرت استخدام کردن یا اخراج کردن داشته باشد یا حداقل در سطح ارشد در شرکت کار کند.


اکثر درخواست‌ها تایید می‌شود

نگاهی به آمارهای سازمان مهاجرت آمریکا نشان می‌دهد در حدود 90 تا 95 درصد درخواست‌های افراد متقاضی این اقامت‌ها مورد تایید قرار می‌گیرد و اکثرا هم در شرق آمریکا مستقر می‌شوند. تنها یک موسسه مهاجرت آمریکایی اعلام کرده از ماه جولای تا سپتامبر سال 2012 برای 62 نفر پذیرش گرفته است! آمارها نشان می‌دهد سالانه حدود 40 هزار نفر از سرتاسر دنیا این اقامت را اخذ می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب، دولت شرایط رو واسه این افراد درست کنه تا اینها نروند تا باعث پیشرفت کشورمون بشند!

    • بدون نام

      مگه آدم چند سال ميخواد عمر كنه كه به خاطر هيچي خونواده و عزيزانش رو رها كنه بره تو غربت!!

    • مریم سراوانی

      باور نکنین اینا رو با فتوشاپ درست کردن امریکان اینجوری نیست که

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجید جان مگه مطالب بالا عکس که با فتوشاپ درست کرده باشند .

      • مریم سراوانی

        مگه فقط باید عسک باشه؟

    • فاطیما

      امریکا واقعا زحمت میکشه!منابع و هوش و نبوغ همه جای دنیا رو غارت میکنه حق حیات ادم های زیادی رو تو دنیا با جنگ میگیره تا بتونه کشورشو اداره کنه!زورگو ک شاخ و دم نداره!

      پاسخ ها

      • z.z

        بهتره بگی شیطان که شاخ و دم نداره میتونه به شکل آدم هم ظاهر بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج