۵۲۵۷۷۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تکذیب توافق برای ماندن سربازان آمریکایی در عراق

منابعی رسمی در واشنگتن و بغداد از دیدارهای متعدد نمایندگان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و نمایندگان حیدر العبادی، نخست وزیر عراق برای بررسی امکان باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق پس از پایان جنگ علیه داعش و نابودی این گروه تروریستی خبر دادند.

خبرگزاری ایسنا: منابعی رسمی در واشنگتن و بغداد از دیدارهای متعدد نمایندگان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و نمایندگان حیدر العبادی، نخست وزیر عراق برای بررسی امکان باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق پس از پایان جنگ علیه داعش و نابودی این گروه تروریستی خبر دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از این منابع که نام آنها را فاش نکرد، اعلام کرد، مذاکرات میان واشنگتن و بغداد در این زمینه ادامه دارد و دو کشور در مورد نیاز به حضور نیروهای آمریکایی در عراق در طولانی مدت جهت حفظ امنیت این کشور توافق دارند.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی در این مذاکرات جیمز ماتیس، وزیر دفاع این کشور شرکت دارد.

سایت "ای.بی.سی نیوز" آمریکا هدف از این مذاکرات را باقی ماندن نیروهای آمریکایی در داخل پایگاه‌های فعلی عراق دستکم در پنج پایگاه در منطقه موصل و در طول مرزهای عراق با سوریه اعلام کرد.

در حال حاضر نزدیک به ۷۰۰۰ سرباز آمریکایی در عراق حضور دارند.

انتشار این خبر در حالی است که دفتر نخست وزیری عراق امروز (جمعه) در بیانیه‌ای در واکنش به خبرهای منتشر شده در این خصوص تأکید کرد که در حال حاضر نیروهای رزمی خارجی در این کشور حضور ندارند.

در این بیانیه آمده است: برخی رسانه‌های بین المللی و داخلی اخیرا خبری را منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه عراق با آمریکا توافق کرده است نظامیان آمریکایی تا پیروزی نظامی بر داعش در این کشور باقی بمانند؛ ولی ما تأکید می‌کنیم که نیروی رزمی کشورهای بیگانه در خاک عراق حضور ندارند که ما بخواهیم درخصوص ابقای آنان مذاکره کنیم.

دفتر العبادی خاطرنشان کرد: نیروهای حاضر در عراق، مربی و مشاور نظامی از چند کشور هستند و دولت عراق با هیچ کشوری در خصوص فعالیت و نقش نظامی آن پس از مرحله شکست تروریسم توافق نکرده است.

دفتر نخست وزیر عراق تأکید کرد: پیروزی فقط با دستان عراقی‌ها و جان فشانی‌های مردم این کشور محقق شده است و دولت عراق برنامه‌ها و طرح‌هایی برای ارتقای توانایی‌های امنیتی از طریق آموزش و تسلیح دارد تا آمادگی کشور را برای مقابله با چالشهای پیش رو افزایش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج