اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۲۸۲۶
۲۴ نظر
۵۳۵۰
۲۴ نظر
۵۳۵۰
پ

شرایط تعویض و معادل‌ سازی گواهینامه‌ ها

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی جزئیات تعویض و معادل‌سازی گواهینامه‌های رانندگی را اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی جزئیات تعویض و معادل‌سازی گواهینامه‌های رانندگی را اعلام کرد.

سرهنگ تزار در این باره گفت: برای دارندگان وسایل نقلیه ۳.۵ تن و با ظرفیت حداکثر ۹ تن گواهینامه پایه سوم، دارندگان وسایل نقلیه تا ۲۶ نفر ظرفیت و با ظرفیت ۶ تن گواهینامه پایه دوم و برای دارندگان وسایل نقلیه از ۶ تن به بالا و ۲۷ نفر سرنشین گواهینامه پایه یک صادر می‌شود و گواهینامه‌های قبلی معادل سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: گواهینامه «ب۱» معادل پایه ۳ و گواهینامه‌های «پ۱» و گروه «ت» معادل پایه یکم است که در هنگام تعویض گواهینامه معادل سازی می‌شوند.

سرهنگ تزار افزود: فقط کسانی که گواهینامه «پ۱» گرفتند برای معادل سازی گواهینامه خود به «پایه یک» باید مجددا آزمون بدهند.

اعتبار گواهینامه‌های جدید ۱۰ ساله است

وی با اعلام افزایش زمان اعتبار گواهینامه‌ها اظهار کرد: در گذشته اعتبار گواهینامه‌ها پنج ساله بود، اما بر اساس آیین نامه جدید به ۱۰ سال افزایش یافته است.

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه گواهینامه افراد بالای ۷۰ سال اعتباری پنج ساله دارد، اظهار کرد: افراد بالای ۷۰ سال به بالا باید هر پنج سال یکبار برای تمدید گواهینامه خود برای کنترل سلامت روحی و جسمی به پزشک مراجعه کنند.

ممنوعیت تردد در جاده‌ها برای دارندگان گواهینامه «ب۱» در سال نخست

وی در خصوص محدودیت‌های اعمال شده برای دارندگان گواهینامه موتورسیکلت و پایه سوم اظهار کرد: دارندگان این گواهینامه‌ها در سال اول با یکسری محدودیت تخلفات حادثه ساز، تصادفات منجر به فوت، جرح و خسارت مواجه بوده و در صورت بروز این حوادث گواهینامه آنها ابطال شده و باید مجددا آموزش‌های لازم را بگذرانند.

سرهنگ تزار افزود: دارندگان گواهینامه «ب۱» به مدت یک سال نباید خارج از شهر و در جاده‌ها رانندگی کنند و تنها در صورتی که یکسال از اعتبار گواهینامه‌شان گذشته باشد می‌توانند در جاده‌ها رانندگی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ARAMIS

      وی ادامه داد: گواهینامه «ب1» معادل پایه 3 و گواهینامه‌های «پ1» و گروه «ت» معادل پایه یکم است !!!!!!
      ایران تنها کشور در دنیاست که میتونه مدام در حال تغییر و تحول در این زمینه ها باشه نمونه بارزش تعویض شناسنامه-تعویض پلاک خودرو-کارت پایان خدمت-کارت ملی-تغییر سیستم آموزشی هر ده سال یکبار و ....
      نتیجه گیری:عدم برنامه ریزی صحیح به دلیل ناکارآمدی دست اندرکاران و مدیران حوزه مربوطه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای خداا !! شما از کل کشورای دنیا و امور به این ظریفی داخلیشون خبر داری؟!!!!!!!!

        غلطه که غلطه . ولی این که اینجا تنها جاییه که هر چی عیبه توش هست خیلی غیر علمی و غیر منطقیه.

      • تنهای تنها

        عزیزی که میای میگی غلطه غلطه !!!!

        اگه شما هم واسه رسیدن به یک گواهینامه پایه یکم مجبور بودی شونصد تا گواهی بگیری بعد واسه هر کدوم خدا تومن پول ازت میگرفتن _کلی فیش واسه حمایت از زندانیان و خیلی اسمای عجیب و قریب دیگر واریز میکردی واسه هر امتحان به مربیان لاشخور انعام اجباری میدادی_5000تومن واسه تعویض کارت پایان خدمت میدادی _ نمیومدی بگی غلطه غلطه _غلط برنامه ریزی مدیران این حوزه هست که کلی دردسر واسه شهروندانی مثل من ایجاد میکنن همیشه هم طلبکارن.

    • بدون نام

      من نمي دونم اين تغييرات ساعتيي بر چه اساس و پايه اي صورت مي گيره كميت زياد ولي از كيفيت خبري نيست

    • حجت

      دارندگان گواهی نامه پ1 از بدو تولد چه گناهی کردن ؟این حقیقت داره که ده60 نسل سوخته ایم.شدیم موش ازمایشگاهی.کاریشم نمیشه کرد مگر این که تعقیرات .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تعقیر!!!

    • گواهینامه پ1

      سلام با تشکر از کسانی گواهینامه قدیمی رو کنار گذاشتند و از مشکلات متقاضیان دریافت گواهینامه کاستند . و از طرف تمامی دارندگان پ۱ از درخواست تبدیل گواهینامه پ۱ به پایه یک را داریم چون همان فرایند اخذ گرفتن پایه ۱یک می باشد و گرفتن پ۱ تا این زمان بسیار دشوار بود قابل توجه امتحان کامیون هم همون با هزار سختی و مشکلات قبول شدیم و اکثر استانها ماشین امتحان پ1 همان ماشین امتحان پایه یک ااست و فقط یه اتوبوس امتحان ندادیم در خواست مساعدت داریم.

      پاسخ ها

      • مهدی بادله

        سلام با تشکر از کسانی گواهینامه قدیمی رو کنار گذاشتند و از مشکلات متقاضیان دریافت گواهینامه کاستند . و از طرف تمامی دارندگان پ۱ از درخواست تبدیل گواهینامه پ۱ به پایه یک را داریم چون همان فرایند اخذ گرفتن پایه ۱یک می باشد و گرفتن پ۱ تا این زمان بسیار دشوار بود قابل توجه امتحان کامیون هم همون با هزار سختی و مشکلات قبول شدیم و اکثر استانها ماشین امتحان پ1 همان ماشین امتحان پایه یک ااست و فقط یه اتوبوس امتحان ندادیم در خواست مساعدت داریم.

      • كورش

        سلام من هم موافقم تمام مراحل همون مراحل گواهينامه پايه يك بوده فقط امتحان اتوبوس حذف شده. پس بايد فقط آزمون عملي شهري گرفته بشه(بندرعباس)

    • منصور

      با سلام اون کسانی که پ1 گرفتن که معادل پایه یک شد دیگه لازم نیست مثل پایه یک دو امتحان فنی و شهری بدن با تشکر

      پاسخ ها

      • arn85

        شما گواهینامه پ1 را مفت گرفتی عزیز
        ولی ما امتحان شهر راهم دادیم تا پ1 گرفتیم

    • رضا

      سلام
      مشکلی نیست تا بخشنامه پ1 بیاد حداقل 1.5 سال طول کشید حالا که پ1 رو امتحان دادیم 1.5 سال دیگه صبر میکنیم تا بخشنامه پایه یک بیاد بعدش هم با کامیون 1924 امتحان می دیم سپس تازه میریم سر اتوبوس
      خدا قوت ب1 ب2 پ1 پایه 1

    • بدون نام

      با تشکر از مسئولین .خوش گذشت

    • بدون نام

      ایول پایه یک

    • iii

      مگر میشه آدم اینهمه لعنت بفرسته اینا با این ظلم شون برای پ1 نشون دادن مسلمان نسیتند پس خدا باعث بانی هر چی ظلم لعنت کنه .ما فقط اتوبوس امتحان ندادیم حالا باید از اول بدون در نظر گرفتن وقت و مشکلات مالی و هزینه های انجام شده از اول شروع کنیم.

    • بدون نام

      ما برای گواهینامه پ1 همون آزمون پایه یک دادیم تازه کلاس هم رفتیم فقط آزمون شهری نداشتیم چرا حالا میکن باید دوباره دوباره تپه امتحان بدیم لطفا پیگیری کنید ما که دستمون بهشون نمی رسه

    • رضا

      خسته شدیم خاک به سرشدیم

    • جواد

      بزرگترین ظلم در حق پ یکی ها

    • مهدی

      و این هم می گذرد.

    • محسن

      مگه کسانی که پ1گرفته اند چه گناهی کرده اند که دوباره باید امتحان بدهند

    • منتت

      قبول داریدبی صاحب ترازکشورمانیست

    • بدون نام

      اين مسخره بازيها در صدور و يا تبديل گواهينامه و كلا سيستم صدور گواهينامه در ايران با تصادفات جاده اي كه هر سال رخ ميدهد رابطه مستقيم دارد و نشان ميدهد كه مسئولين هم در اين تصادفات درصد بالايي مقصر هستند و همين مجسمه هاي بلاهت باعث شدن تا ايران سالي بيست هزار كشته بده به خاطر اين خرتوخر بازيها در سيستم صدور گواهينامه.

    • حسن عبدی

      پایه یکم سال 60 راادارم میخواهم تبدیل به گواهی نامه پایه 2 تبدیل کنم لطفا محل مراجعه مدارک لازم وشرایط انرا اعلام فرماید متشکرم

    • رضا

      سلام من درسال86گواهینامه گرفتم ولی با تمدید آن گواهینامه پایه سوم برایم صادر شده چرا؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج