۵۳۱۹۵۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رکوردشکنی کارگردان «سریع و خشمگین ۸»

اف. گری گری کارگردان فیلم‌های «سرقت ایتالیایی» و «یکراست بیرون از کامپتن» موفق شد به عنوان نخستین کارگردان افریقایی-امریکایی فیلمی بسازد که فروش جهانی آن در مدت زمانی کوتاه از مرز یک میلیارد دلار عبور کند و به این ترتیب، نام خود را در کتاب رکوردهای سینمایی به ثبت برساند

وب سایت آی ‌سینما: اف. گری گری کارگردان فیلم‌های «سرقت ایتالیایی» و «یکراست بیرون از کامپتن» موفق شد به عنوان نخستین کارگردان افریقایی-امریکایی فیلمی بسازد که فروش جهانی آن در مدت زمانی کوتاه از مرز یک میلیارد دلار عبور کند و به این ترتیب، نام خود را در کتاب رکوردهای سینمایی به ثبت برساند. فروش جهانی فیلم اکشن «سرنوشت خشمگین‌ها» به عنوان هشتمین بخش از فرنچایز سینمایی «سریع و خشمگین» بعد از یک ماه اکران در سینماهای سراسر دنیا به بیش از یک میلیارد دلار (۲۱۱ میلیون دلار سهم گیشه امریکای شمالی و ۹۵۷ میلیون دلار سهم گیشه خارجی) رسیده است.
رکوردشکنی کارگردان «سریع و خشمگین 8»

به گزارش «ایندی وایر»، در حالی‌که فیلم ترسناک «برو بیرون» (Get Out) به کارگردانی جردن پیل کارگردان و بازیگر دورگه به عنوان سودآورترین محصول سال ۲۰۱۷ رکوردشکن شده است، اف. گری گری توانسته نام خود را به عنوان نخستین فیلمساز دورگه‌ای که به باشگاه میلیاردی‌ها راه یافته، به ثبت برساند.

همچنین نباید از یاد برد گری گری ۴۷ ساله نخستین کارگردان سیاهپوستی است که ساخته‌اش با چنین استقبال کم‌نظیری از سوی سینماروهای سراسر دنیا روبه‌رو می‌شود و به چنین سود هنگفتی خارج از گیشه امریکای شمالی دست می‌یابد.

جردن پیل ۳۸ ساله با بودجه ۴.۵ میلیون دلاری فیلم ترسناک «برو بیرون» را مقابل دوربین برده است. این فیلم ترسناک که فوریه گذشته توسط استودیوی «یونیورسال» در سینماهای سراسر دنیا به نمایش در آمد، با بیش از ۲۰۶ میلیون دلار فروش جهانی (۱۷۴ میلیون دلار فروش داخلی و ۳۲ میلیون دلار فروش خارجی) رکورد سودآورترین فیلم سال را تا اینجا به نام خود ثبت کرده است.

با وجود این که فروش داخلی مجموع آثار کارنامه حرفه‌ای تایلر پری بازیگر و فیلمساز ۴۷ ساله افریقایی-امریکایی («کریسمس مده‌آ» و «باشگاه مادران مجرد») از ۹۵۳ میلیون دلار فراتر رفته، اما حداکثر فروش فیلم‌های او در گیشه سینماهای خارج از امریکای شمالی تنها به هشت میلیون دلار رسیده است (همزمان، نباید از یاد برد بسیاری از فیلم‌های پری فرصت اکران بین‌المللی نیافته‌اند).

گری گری در سال ۲۰۱۵، فیلم زندگینامه‌ای «یکراست بیرون از کامپتن» را بر پرده سینماها داشت که در مجموع بیش از ۲۰۱ میلیون دلار (۱۶۱ میلیون دلار فروش داخلی و ۴۰ میلیون دلار فروش خارجی) در گیشه دنیا فروخت.

به این ترتیب، فروش مجموع فیلم‌های کارگردان ۴۷ ساله تا امروز به بیش از ۱.۹۳ میلیارد دلار می‌رسد؛ دستاوردی شگفت‌انگیز که نام او را تا پیدا شدن رقیب بعدی، به عنوان موفق‌ترین کارگردان سیاهپوست تاریخ سینما ماندگار خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج