adexo3
۵۳۲۷۲۲
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

تبلیغات برخی از کاندیداهای زن مصداق ولنگاری است

به دنبال اعلام تبليغات رسمي كانديداهاي شوراهاي شهر و روستا، گاهي شاهد ولنگاريسم فرهنگي زيادي در اين حوزه هستيم.

معصومه طاهری در روزنامه جوان نوشت: به دنبال اعلام تبليغات رسمي كانديداهاي شوراهاي شهر و روستا، گاهي شاهد ولنگاريسم فرهنگي زيادي در اين حوزه هستيم. بنرهاي بزرگ تبليغاتي از برخي زنان كه بسيار تعجب‌برانگيز و تأسفبارند؛ به صورتي كه تصاوير بزرگ و منقش شده آنها بيشتر از رزومه و كارنامه كاري‌شان جلوه‌گري مي‌كند. تصاوير آنها بيشتر به رفتن به مجلس عروسي شباهت دارد تا رفتن به شوراي شهر! معلوم نيست چرا براي چنين انتشار بنرهايي نظارت و قانوني وجود ندارد؟!
متأسفانه در اين دوره از انتخابات شوراهاي شهرها، فشن‌ها حضور چشمگيري پيدا كرده‌اند، به طوري كه در اغلب شهرها تصاوير برخي نامزدها با آرايش غليظ و روتوش همراه است تا از اين طريق رأي جذب كنند يا ديده شوند. يكي از زنان روزنامه‌نگار كه در يكي از روزنامه‌هاي استاني فعاليت دارد، مي‌گويد: موقع ناهار صداي آقايان همكار مي‌آمد كه با تمسخر مي‌گفتند ما به فلان خانم رأي مي‌دهيم خوشگل‌تر است!
وقتي در يك فضاي فرهنگي چنين ديدگاهي درباره انتخابات شورا وجود داشته باشد چه انتظاري از مردم عادي مي‌رود كه در سر هر كوي و برزن به ناچار چشمشان به يك بنر بزرگ از زني با آرايش غليظ و نامتعارف مي‌خورد! زناني كه هنوز نمي‌دانند علت حضور براي شوراي شهرچيست و چه وظايفي به آنان سپرده مي‌شود، البته طبق مقررات اين‌گونه بنرهاي منقش از زنان كانديدا تخلف و غيرقانوني است اما اين‌كه ناظران نسبت به چنين مسئله‌اي سكوت كرده‌اند جاي تعجب دارد!
در شيوه تبليغاتي مردان، آنها با قرار دادن دست زيرچانه و نوع نگاه و ژستي كه مي‌گيرند سعي در تأثيرگذاري و جذب آراي بيشتر دارند، اما گويا در تبليغات برخي از زنان، آنها به دنبال جاذبه‌هاي جنسي خود و تأثيرگذاري از اين دست هستند و از آن‌جا كه در ايران عموماً شاهد تصاوير زنان بر بيلبوردهاي تبليغاتي بزرگ با اين شكل و شمايل‌هاي روتوش شده نبوده‌ايم اين موضوع سبب مي‌شود تا بين پوستر يك مرد و يك زن، عمدتاً نگاه‌ها به سوي پوستر زن گرايش پيدا كند و مخاطب بدون توجه به كارنامه كارايي او، جنسيت و ظاهرش را ارزيابي كند كه يك شيوه غلط و غيراسلامي است.
علاوه بر اهمال ورزي عمدي يا سهوي هيئت نظارت بر قوانين انتخابات شوراها كه خود جاي تأمل دارد، نوك پيكان سؤالات ما به سمت رسانه ملي نيز نشانه مي‌رود كه چرا بعد از گذشت چند سال هنوز تلويزيون نتوانسته است در كنار برنامه‌ها و توليداتي كه دارد به چنين مسئله‌اي بپردازد و ذهنيت مردم را درباره جايگاه و اهميت شوراي شهر و روستا همچنين وظايفي كه اعضاي آن به عهده دارند آشنا سازد؟! چرا نتوانسته است نخبگان علمي و متخصصان عرصه علوم را آنگونه كه بايد و شايد به تصوير بكشد و در طول سال به صورت آيتم‌هاي كوتاه آنها را براي مردم معرفي كند تا حضور چنين متخصصان نام آشنايي مانع از ايجاد موج سواري رسانه‌اي و پديده سانتي مانتال در فضاي انتخابات شوراي شهر شود؟!
آنقدر كه بستر تلويزيون جولانگاه بازيگران و هنرپيشه‌هايي با رنگ و لعاب است محملي براي انديشمندان و متخصصان علوم مختلف نيست تا مردم هم با آنها آشنايي بيشتري پيدا كنند و انتظار داشته باشند چنين افرادي باتجربه اجرايي و توانايي بر كرسي شوراي شهر و روستايشان بنشينند نه اينكه فضاي سانتي‌مانتال حاكم شود و حالا نيز در وضعيتي بدتر بعضاً دختران و زناني با صورت‌هاي نقاشي شده و طنازي‌گري تبليغات داشته باشند، گويي اصلاً نمي‌دانند ساختمان شوراي شهر محل كار و خدمت است نه مزون و مهماني زنانه!
تلويزيون يك رسانه عمومي است و وظايف سنگيني به عهده دارد. مردم هم در انتخابات مختلف به چهره‌هايي رأي مي‌دهند كه آنها را مي‌شناسند يا احساس مي‌كنند روي آنها شناخت دارند. اينجاست كه بايد رسانه ملي را يكي ازمقصران اتفاقات حال، پيش‌رو و آينده دانست؛ چه آنكه اگر مديريت مكان‌هايي همچون شوراي شهر تهران، مجلس يا حتي كرسي رياست جمهوري به دست افرادي بيفتد كه به دور از تخصص، تنها محبوبيت چهره‌اي و رسانه‌اي دارند بايد حساس‌تر بود، زيرا اين نامزدها ممكن است به هر دليلي از سر عدم توانايي يا شناخت در كار به آلت دست سياسيون پشت پرده تبديل شوند و بيشتر نماد بي‌غيرتي در سطح شهرها و روستاها باشند تا نماد حضور مقتدرانه براي خدمت و كار.
البته بايد گفت مي‌توان تبليغات اخير را نمودي از كم‌كاري‌هاي فرهنگي و نيز تأثير ماهواره‌ها هم دانست كه نشان مي‌دهد دشمن تا حدودي توانسته است تأثيرات خود را بر عده‌اي بگذارد و خروجي آن نيز همين تصاوير نابهنجار است.
اين تصاوير زنگ هشداري هم است كه مراقب باشيم ارزش‌ها با بي‌مبالاتي مسئولان امر تغيير نكند چه آنكه همواره مهم‌ترين عنصر ارزش مدارانه در جامعه ايران غيرت خانواده‌ها و همسران بوده است؛ چيزي كه در بنرهاي تبليغاتي برخي از كانديداهاي شوراي شهرها زيرسؤال رفته است. مراقب باشيم اگر امروز در مقابل اين اتفاقات قانون موضع جدي نگيرد فردا كنترل آن به عنوان اتفاقي كه به هنجار تبديل شده سخت خواهد بود هرچند بعيد به نظر مي‌رسد در زمان باقيمانده شاهد همت خاصي از سوي مسئولان امر باشيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      متاسفانه ما دخترانمان رو از لحاظ فرهنگی درست پرورش ندادیم و حالا ثمره آن را برداشت میکنیم. در این وضعیت آزادی برای زنان هم برعکس عمل میکنه چون ظرفیتش ایجاد نشده.

    • بدون نام

      فکر خراب همینه

    • غلامی

      واقعا جای تاسف داره تو مملکت اسلامی و این بنر های طنزی و جلوه گری

    • بدون نام

      ازآنجایی که این دولت دولت آزادی می باشد هر کسی هر کاری بخواهد می کند فعلا وکسی کاری به کارکسی ندارن وهیچ کسی از این وقایع جلوگیری نمی کند

    • بدون نام

      علت ضعف آموزش از بدو کودکی است خود شما هم که منتقدی در گذشته غلط سیر میکنی ، میخواهی ضعف ساختاری را با ترمز غیرت که یک لغت من درآری ایرانی است جبران کنی.
      چرا در اروپا عموم مردم انقدر ولع آرایش کردن ندارند؟
      چون از کودکی با عزت نفس و سلف استیم بزرگ شده اند و مادامی که رفتار خوب را انجام میدهند اهمیت نمیدهند دیگران درخصوص ظاهر و باطن آنها چه قضاوت میکنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج