۵۴۱۱۴۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آمار قربانیان ایرانی باج‌افزار واناکرای

باج‌افزار خطرناک واناکرای هنوز در ایران فعال است و قربانی می‌گیرد. طی گزارش‌های رسیده در سه روز گذشته بیش از دو هزار کامپیوتر ایرانی قربانی این باج‌افزار شده‌اند. با این حساب، قربانی‌های واناکرای به ۴ هزار نفر رسیده است.

وب سایت شبکه: باج‌افزار خطرناک واناکرای هنوز در ایران فعال است و قربانی می‌گیرد. طی گزارش‌های رسیده در سه روز گذشته بیش از دو هزار کامپیوتر ایرانی قربانی این باج‌افزار شده‌اند. با این حساب، قربانی‌های واناکرای به ۴ هزار نفر رسیده است.
آمار قربانیان ایرانی باج‌افزار واناکرای

در روزها و هفته‌ای اخیر اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای از سوی رسانه‌ها و سایت‌ها درباره باج‌افزار واناکرای و روش‌های مقابله و جلوگیری از نفوذ آن صورت گرفته است ولی به نظر می‌رسد نتوانست برخی از کاربران را هشیار و نجات دهد. در این میان، تعلل و بی‌تفاوتی برخی از سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با امنیت فضای سایبری و فناوری اطلاعات این وضعیت را تشدید کرده است.

سازمان فناوری اطلاعات ایران در تازه‌ترین گزارش خود تعداد قربانی‌های باج‌افزار واناکرای در ایران را ۴ هزار نفر اعلام کرده است. جالب است دو هزار قربانی جدید فقط در سه روز گذشته به دام این باج‌افزار گرفتار شده‌اند. باج‌افزار واناگرای با استفاده از ضعف امنیتی و یک اکسپلویت در سرویس SMB ویندوز سعی می‌کند کامپیوتر قربانی را آلوده و فایل‌ها و اطلاعات حساس او را قفل‌گذاری کند؛ به طوری که دسترسی بدان‌ها امکان‌پذیر نیست. قربانی برای بازپس‌گیری و دسترسی به فایل‌ها و اطلاعات خود باید باج بدهد و پولی به حساب هکرها واریز کند.

تا کنون چندین نسخه از باج‌افزار واناکرای منتشر شده است و در هر نسخه شاهدیم که الگوریتم‌های رمزنگاری قوی‌تری استفاده شده است. سازمان‌های امنیتی گزارش دادند آخرین نسخه واناکرای یک سیستم قوی رمزنگاری دارد که به هیچ‌ روشی قابل شکسته شدن یا دور زدن نیست.

کاربران اینترنتی باید کاملا هشیار باشند و ضمن به‌روزرسانی ویندوز خود به‌خصوص نسخه ویندوزهای ایکس‌پی و ویندوز ۷، از جدیدترین آنتی‌ویروس‌ها و برنامه‌های ضدبدافزار استفاده کنند. کاربران ایرانی می‌توانند برای آگاهی بیشتر درباره این باج‌افزار و دریافت مستندات و فایل‌های لازم و همچنین آنتی‌ویروس ایرانی مقابله‌کننده با واناکرای به سایت مرکز ماهر مراجعه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج