اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۴۵۰۴۶
۲۰ نظر
۵۰۱۶
۲۰ نظر
۵۰۱۶
پ

ماجرای بازداشت یک جانباز مدافع حرم

فرشید عزیزی از جانبازان مدافع حرم، چند روز قبل به‌دلیل مشاجره لفظی با یکی از کارکنان دادگستری محمودآباد، مدتی را در بازداشت به سر برد!

قانون نوشت: فرشید عزیزی از جانبازان مدافع حرم، چند روز قبل به‌دلیل مشاجره لفظی با یکی از کارکنان دادگستری محمودآباد، مدتی را در بازداشت به سر برد!

«قانون » با انتشار این خبر، به نقل از «حسن سپهری» یکی از دوستان نزدیک این جانباز در خصوص شرح ماوقع نوشت: «ماجرای بازداشت این جانباز مدافع حرم از این قرار بود که فرشید برای اخذ مدرک عدم سوءپیشینه به یکی از مراکز دادگستری شهرستان محمودآباد مراجعه کرد. برای این منظور وی باید مبلغ ۲۰ هزار تومان به دادگستری پرداخت می‌کرد که به دلیل نبود دستگاه کارتخوان، به خانمی که مسئولیت اخذ وجه را برعهده داشت، گفت که ای‌کاش شرایطی مهیا بود تا ما که وضعیت جسمانی سالمی نداریم، می‌توانستیم به راحتی کارمان را انجام دهیم. در پی این سخن آن خانم به فرشید گفت که این موضوع به خودمان مربوط است و شما دخالت نکنید و حال جسمانی شما به ما ارتباطی ندارد. در پی این سخنان فرشید با ناراحتی و به سختی، چندطبقه را پایین آمد تا برای پرداخت مبلغ مورد نظر پول نقد دریافت کند. وقتی او بازگشت آن خانم به وی گفت که رییس دادگستری با شما کار دارد. قاضی مربوطه به این جانباز گفت که چرا به کارمند ما توهین کردی و فرشید در پاسخ اظهار كرد که تنها به ارائه پیشنهاد پرداختم و توهینی در کار نبوده است. با این حال قاضی دستور بازداشت فرشید را صادر کرد. وقتی مامور دادگستری او را به بازداشتگاه منتقل می‌کرد، فرشید به مامور تذکر داد که به دلیل شرایط جسمی‌ام نمی‌توانم تند حرکت کنم اما مامور بی‌اعتنا به مسیر خود ادامه داد که در نهایت پای مصنوعی این جانباز از جا درآمد و به زمین افتاد. تازه آنجا بود که او گفت، جانباز مدافع حرم هستم. یعنی تا آن‌ لحظه کسی از این موضوع اطلاع نداشت و شرایط جسمی او را ناشی از یک معلولیت ساده می‌دانستند».

در مقابل، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین اسدالله جعفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با اشاره به انعکاس خبر بازداشت جانباز مدافع حرم در دادگستری محمودآباد، اظهار کرد: «دستگاه قضایی در ساعات اولیه انتشار خبر به فوریت نسبت به بررسی موضوع از طریق حفاظت اطلاعات اقدام کرده است. مسئولان قضایی استان به محض اطلاع از خبر مذکور در فضای مجازی، با حضور در دادگستری شهرستان محمودآباد نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند و بخشی از تحقیقات لازم که مربوط به اظهارات جانباز محترم بود، با اعزام ماموران تحقیق به محل سکونت ایشان در حال پيگيري است. نكته قابل توجه اين است که اخباری متناقض و غیرواقعی در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها منتشر شده که موجب ملتهب کردن فضای آرام در شهرستان و نگرانی دلسوزان و علاقه‌مندان به نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه مدافعان عزیز حرم و این جانباز سرافراز که سند افتخار، عزت و اقتدار ملی هستند، شده است».

وی تصریح کرد: «لازم است همه کسانی که با انتشار مطالب غیرواقعی در این جهت تلاش می‌کنند، توجه داشته باشند که نشر هرگونه مطالب خلاف واقع به عنوان نشر اکاذیب، افترا و تشویش اذهان عمومی از منظر قانونگذار قابل پیگیری و برخورد قانونی بوده و توصیه ما این است که تا حصول نتیجه بررسی‌های مراجع قانونی در این خصوص از انتشار اخبار خلاف واقع خودداری کنند».

وی ادامه داد: «دستگاه قضایی در پاسداری و صیانت از اصول و ارزش‌های نظام و دفاع جانانه از آن به‌ویژه در خصوص مدافعان عزیز حرم و جانبازان سرافراز آن، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و البته به کسانی که قصد سوء استفاده از این مساله را دارند نیز هشدار می‌دهد که برابر مقررات به وظیفه خود در این زمینه عمل خواهد کرد».

دادستان ساری همچنین یادآور شد: «این جانباز عزیز به عنوان ارباب رجوع براي انجام امور اداری و نه به عنوان شاکی یا متهم، به دادگستری شهرستان محمود آباد مراجعه کرده بود و مطالب مطرح شده در خصوص تشکیل پرونده قضایی، دستگیری و بازداشت وی از جمله مطالب خلاف واقع است».

موضوع مسلم، برخورد نه‌چندان صحیح با یکی از جانبازان مدافع حرم است. شاید این عزیز برخوردی تند با مسئول اخذ وجه داشت اما باید در نظر داشت که ادارات قضایی و دولتی موظف هستند برای راحتی مردم، تمام امکانات را مهیا کنند و حتی اگر مصادیق قانونی بر جواز بازداشت افراد وجود داشت، می‌توان با توجه به رافت نظام اسلامی و نیز شرایط اجتماعی فرد با وی برخوردی شایسته كرد نه‌ آنکه با چنین رفتارهایی،‌ شأن حقوق شهروندی و نیز احترام جانبازان را زیر سوال برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      خدا تمام شهدا زنده را حفظ کند ما امنیت خود را مدیون این عزیزانیم

    • داریوش

      سلام این وضعیت اسفناک نشان از وضعیت ادارات دولتی و حامی قانون حکایت دارد متاسفانه ادارات دولتی در شهرستانها وضعیت مطلوب ندارن بخصوص در برخی ادارات رشوه خواری بیداد می‌کند این وضعیتها با نام اسلام قرآن انقلاب نوشته می‌شود باتشکر

    • بدون نام

      عجب خانم کارمند با فهمی

    • حسین

      سلام . بعضی از کارمندان معمولی دادگستری از سرباز گرفته تا کارمند شاید بعلت شلغی محل بر خوردی داشته باشند ما مدافعان حرم باید الگو باشیم و با الگو شدن رفتار دیگران را تغییر دهیم من به هر دو عزیز خسته نباشید می گویم و تلاش کنیم حرف های کوچک در فضای مجازی پخش نشود . به خدا قدر امنیت کشورتان را بدانید

    • بدون نام

      غلط کرده اون خانم بااین جانبازمدافع اینطوربرخوردکرد.حالان جانبازبلکه معلول ویامردم سالم بایداحترام ارباب رجوع حفظ بشه.خانمه فکرکرده کیه ک ب دماغشه برخورد.

    • بدون نام

      ازبس برخورد با جانبازان زشته ودوراز انسانیته که منم که شصت درصد جانباز دفاع مقدسم هرگز جایی عنوان نمیکنم

    • حسین معزی

      با سلام لله درسته ایکاش اونهایی که شهید شدند میکن احترام دارن ولی ما زنده موندیم هیج احترامی نداریم هفت سال جبهه دارم نه کار دارم نه بیمه ۱۹ سال هم خدمت در نیروی دریایی خرید خدمت رها در اجتماع

    • فتح

      مگر داخل دادگستری دوربین مدار بسته وجود ندارد.تا برسی شود .
      در ضمن قوه قضائیه در حمایت از مدافعان حرم باید باید مسئول مورد نظر را تنبیه نماید.مگر میشود در بیرون مرزها دشمن از مدافعان حرم حساب میبرند در صورتی که در داخل مظلوم
      واقع میشوند.

    • کهنه سرباز

      با سلام ...ان الله مع الصابرین برادر م یا پسرم خوشا بحال همسنگران شاهد دهه شصتم وحالا یاران مخلص وبی ریا درعصر ماهواره وانترنت که همانند نیا خود ازخویشتن بگذرد ود رخارج کشور اول مدافع حرم وبعد مدافع مردم ... و . ان خواهرم مقصر نیست واگر ......توجیح نشده که ریاست محترم بدون تحقیق و . بدون د رنگ حکم صادر فرمودند بهرحال قلب مدافع حرم عین اب است باصفا پاک و.. ...عاقبته للمتقین ...

    • حسین

      بیچاره اون معلول مادزراد

    • بدون نام

      بمیرم براحیاشون

    • مهدی

      باید با این کارمند و کسی که دستور بازداشت این شخص را داد باید گفت حقوق شما از بیت المال پرداخت می شود و وظیفه شما خدمت به کسانی است که در این مملکت زندگی می کنند و باید تمامی امکانات رفاهی برای همه افراد بخصوص افراد جانباز معلول فراهم شود و ظیفه شما خدمت رسانی به مردم است و با پست و مقامی که دارید از آن سو استفاده کنید و این ضعف بازرسان اداره مربوطه را می رساند که نه به امکانات و نه به کار پرسنل خود نظارت ندارند

    • بدون نام

      بعضی ازاین خانومها فکر میکنند هرجور که دلشون بخواد بامردم رفتار میکنند .هیچ کسی هم به رفتارشون نظارت نداره...

    • بدون نام

      جانباز احترام بالایی دارد اما بازداشت یک آدم و برخورد بد مجوب نفرت نمیشه . آیا باعث انزجار نمیشه آیا آبروی مومن از کعبه بالاتر نیست

    • محمدی

      خدانکنه یه زن جایی پستی بگیره فک میکنه از دماغ فیل افتاده.زورشون میاد جواب ارباب رجوع رو درست بدن.دیدم که میگم بخدا.

    • بدون نام

      حالااین بنده خدا جانبازبوده وبالاخره صدای ایشون رو مسئولین شنیدن شمااگربدونیدتوی بعضی ادارات مثل تامین اجتماعی جواب اعتراض بجاوقانونی مردم رو چطور میدن؟؟

    • بدون نام

      انشا...با پیگیری اون خانومو که دنبال شر بوده ادب کنن

    • بدون نام

      عجب ادم بوده ..اون کسی که به جانباز مدافع بی احترامی کرده...اگر این عزیزان در خارج از مرزها رشادت نمیکردن الان کشور ما مثل عراق و غیره نا امن میشد..

    • بدون نام

      وقتی خرابکاری کردن مسؤلین میان کاسه توجیهی رو دستشون میگیرندکه ال بوده وبل بوده فکر می کنند مردم نمی بینند بی حرمتی ها به شهدای زنده رو اصلا نه جانباز یه فرد معلول این رفتار درسته. واقعا جای تأسف دارد

    • جواد

      اون بنده خدا که جانباز بوده اینجوری رسانه ای میشه و شرایطش پیگیری میشه مردم عادی چی ؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج