جاباما
۵۴۸۴۶۶
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

فواید و مضرات فیجت اسپینر برای کودکان

فیجت اسپینر برای کودکان فواید خاصی دارد، اما متاسفانه رفته رفته در حال بروز مشکلات استفاده از Fidget Spinner در مدارس هستیم، به طوری که معلم‌ها شدیدا کلافه شده‌اند.

وب سایت گجت نیوز - دانیال حجاری: فیجت اسپینر برای کودکان فواید خاصی دارد، اما متاسفانه رفته رفته در حال بروز مشکلات استفاده از Fidget Spinner در مدارس هستیم، به طوری که معلم‌ها شدیدا کلافه شده‌اند.
فواید و مضرات فیجت اسپینر برای کودکان

فیجت اسپینر ضد استرس نامی است که برخی کاربران برای این گجت چرخان انتخاب کرده‌اند. سازندگان در تبلیغات تجاری خود به فواید فیجت اسپینر اشاره کرده و آن را عامل افزایش تمرکز و از بین برنده استرس خطاب می‌کنند و به نظر می‌رسد این ادعاها حقیقی بوده و کاربران فواید مطرح شده را دریافت کرده‌اند. البته شدت تاثیر این وسیله به اندازه‌ای نیست که سازندگان به آن اشاره دارند.

از طرفی دیگر برخی محققان معتقد به مضرات فیجت اسپینر هستند. به عقیده آن‌ها این وسیله بیشتر سبب حواس‌پرتی شده و از تمرکز جلوگیری می‌کند! اما بحث ایجاد حواس‌پرتی در کودکان کاملا متفاوت است. کودکان در حالت عادی بازیگوش بوده و کمتر زمانی می‌توان آن‌ها را متمرکز بر روی یک چیز خاص دید.

فواید و مضرات فیجت اسپینر برای کودکان

با استفاده از فیجت اسپینر می‌توان مطمئن بود کودک با محو شدن در نحوه چرخش این گجت، حداقل برای مدت زمانی کوتاه به آن خیره شده و بر روی پره‌های اسپینر تمرکز می‌کند. این امر می‌تواند از کودکی نحوه تمرکز کردن را به آن‌ها بیاموزد.

به عقیده برخی دانشمندان امروز دامنه توجه کودکان کاهش یافته و آن‌ها در مقایسه با کودکان گذشته تمرکز به مراتب کمتری دارند. مقصر اصلی این اتفاق عصر دیجیتال است که مالتی تسکینگ و انجام چندین کار به صورت همزمان را به ما تحمیل می‌کند. نمی‌توان حین انجام چندین کار به صورت همزمان چیزی به اسم تمرکز را تجربه کرد. به گفته محققان، روش‌های مختلفی برای برگرداندن تمرکز کودکان و علاقه‌مند کردن آن‌ها به فعالیت‌های خارج از دنیای دیجیتال وجود دارد که استفاده از فیجت اسپینر یکی از آن‌ها است.

فواید و مضرات فیجت اسپینر برای کودکان

مشکل دیگر اینجاست که کودکان کمتر قادرند حین انجام کاری خود را کنترل کنند و معمولا تا سر حد مدهوشی و خسته شدن یک کار را ادامه می‌دهند. همچنین نمی‌توان برای آن‌ها زمان خاصی برای استفاده از اسباب بازی خود مشخص کرد، به همین دلیل بعید نیست وسط کلاس درس و در میانه صحبت‌های معلم، فیجت اسپینرهای خود را بیرون آورده و بازی دسته جمعی را آغاز کنند.
فیجت اسپینر برای کودکان مبتلا به اوتیسم

به نظر می‌رسد فواید فیجت اسپینر برای کودکان کم نیست. مادر یک کودک هشت ساله که فرزندش به اوتیسم (اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی) مبتلاست، در وب سایت AutismAwareness.com از مزایای این وسیله نوشت. دختر هشت ساله وی با مشاهده این موضوع که دیگر هم کلاسی‌هایش دوست دارند همچون او یک فیجت اسپینر داشته باشند، به وجد آمده بود. مادر وی، این اتفاق را برای مشکل روانی فرزندش مثبت خطاب می‌کرد.

فواید و مضرات فیجت اسپینر برای کودکان

البته این تاثیر جانبی فیجت اسپینر است و از دید کودکانه و برتری یافتن یک فرد تنها به خاطر داشتن یک وسیله هر چند ساده ریشه می‌گیرد. مزیت اصلی این گجت حالت چرخان آن است که به رفع مشکلاتی از قبیل اوتیسم و استرس‌های روزانه کمک می‌کند. در هر صورت این موضوع سبب نشده تا استفاده از فیجت اسپینر برای کودکان در کلاس درس ممنوع نشود.

هر روز تعداد بیشتری از مدارس سراسر ایالات متحده آمریکا و حتی دیگر کشورها استفاده از فیجت اسپینر در سر کلاس درس را به صورت رسمی ممنوع اعلام می‌کنند. این اقدام با وجود قانونی بودن و ریشه گرفتن از اصرار برای علم‌آموزی کودکان، مخالفانی نیز داشته است. به عقیده یک متخصص کار درمانی کودکان، فیجت اسپینر باید یک ابزار خطاب شود و نباید آن را به چشم یک اسباب بازی دید. اگر بتوان برای استفاده از آن‌ها در سر کلاس درس یک استراتژی موفق چید، تا حدی زیادی به روند پیشروی کلاس کمک خواهد شد.

از طرفی دیگر با عقیده معلم‌های عاصی شده در دست دانش‌ آموزان رو به رو هستیم. به عقیده آن‌ها فیجت اسپینر برای کودکان کاملا حکم اسباب بازی را دارد و سبب می‌شود به طور کامل هوش و حواس آن‌ها از کلاس درس و متون تدریس شده بیرون بیاید. ممنوعیت استفاده از وسایل خارجی که دانش آموزان از بیرون کلاس همراه خود می‌آورند موضوع جدیدی نیست. باید دید با فراگیر شدن این گجت چرخان مسئولین چه تصمیمی برای آن خواهند گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج