۵۵۲۴۶۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

یوروکوپتر UH-۷۲ لاکوت، پرنده ای ۶ میلیون دلاری

یوروکوپتر UH-۷۲ لاکوت نام یک چرخبال دو موتوره است که یک بال چرخشی اصلی با چهار پره را شامل می‌شود. این چرخبال در اصل مدل نظامی «یوروکوپتر EC۱۴۵» است که در گروه شرکت‌های ایرباس تولید شد و در ابتدا با نام UH-۱۴۵ شناخته می‌شد.

وب سایت میهن پست - چنگیز قیاسی: یوروکوپتر UH-۷۲ لاکوت نام یک چرخبال دو موتوره است که یک بال چرخشی اصلی با چهار پره را شامل می‌شود. این چرخبال در اصل مدل نظامی «یوروکوپتر EC۱۴۵» است که در گروه شرکت‌های ایرباس تولید شد و در ابتدا با نام UH-۱۴۵ شناخته می‌شد.
یوروکوپتر UH-72 لاکوت، پرنده ای 6 میلیون دلاری
این چرخبال توانست در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۰۶ در طرح "هلی‌کوپتر سبک کاربردی (LUH) " وابسته به ارتش آمریکا عنوان بهترین چرخبال نظامی را از آن خود کند.
یوروکوپتر UH-72 لاکوت، پرنده ای 6 میلیون دلاری

یوروکوپتر UH-۷۲ لاکوتا به این صورت مراحل ساخت آن شروع شد که در اکتبر ۲۰۰۶ شرکت سازنده UH-۷۲ قراردادی را با ارتش آمریکا منعقد کرد تا ۳۴۵ دستگاه از این چرخبال را به تولید برساند و این پرنده نظامی جایگزین هلی‌کوپترهای UH-۱H/V و OH-۵۸A/C شود که تا آن زمان توسط نیروی زمینی و ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
یوروکوپتر UH-72 لاکوت، پرنده ای 6 میلیون دلاری

یوروکوپتر UH-۷۲ در خانواده چرخبال‌های سبک طبقه‌بندی می‌شود و در فرآیند طراحی و تولید می‌توان آن را یک چرخبال چندملیتی معرفی کرد. طراحی این چرخبال را دو شرکت «یوروکوپتر» و «ایرباس هلی‌کوپترز» برعهده داشتند و تولید آن در شرکت‌های «امریکن یوروکوپتر» و «ایرباس هلی‌کوپترز» انجام شد.
یوروکوپتر UH-72 لاکوت، پرنده ای 6 میلیون دلاری

چرخبال UH-۷۲ نخستین پرواز خود را در سال ۲۰۰۶ میلادی انجام داد و از سال ۲۰۰۷ تاکنون در عملیات‌های نظامی ارتش آمریکا به صورت فعال مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا نیروی زمینی ارتش آمریکا از این چرخبال به صورت اختصاصی استفاده می‌کرد و پس از گذشت مدتی نیروی دریایی آمریکا نیز به آن مجهز شد.
یوروکوپتر UH-72 لاکوت، پرنده ای 6 میلیون دلاری

تاکنون ۳۴۹ دستگاه چرخبال یوروکوپتر UH-۷۲ ساخته شده است که تمامی آنها توسط نیروهای آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه ساخت هر دستگاه UH-۷۲ معادل ۵٫۹ میلیون دلار محاسبه می‌شود و ارتش آمریکا از سال ۲۰۰۷ به بعد مدل جدیدتری را برای آن تولید نکرده است.
یوروکوپتر UH-72 لاکوت، پرنده ای 6 میلیون دلاری

چرخبال «آرمد اسکات ۶۵۴» که با نام EC۶۵۴ هم شناخته می‌شود مدل ویژه UH-۷۲ مجهز به سلاح‌های نظامی است از سال ۲۰۰۹ به بعد در عملیات‌های مختلف برای مقابله با دشمن به پرواز درآمد. مدل دیگری از این چرخبال با نام UH-۷۲A در نیروی هوایی ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد که محیط‌های باز و عملیات‌های آسان هوایی از آن استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد این چرخبال برای نیروی هوایی آمریکا وظیفه حمل افراد و وسایل را برعهده دارد.
یوروکوپتر UH-72 لاکوت، پرنده ای 6 میلیون دلاری

مدل‌های اصلی این چرخبال که هم‌اکنون به صورت فعال در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند را می‌توان به قرار زیر معرفی کرد:
  • چرخبال UH-72A لاکوتا: بدون هرگونه سلاح نظامی به کار می‌رود و مدل پیشرفته‌تر EC 145 است
  • چرخبال UH-72B لاکوتا: مد پیشرفته‌تر UH-72A است؛ مبتنی بر مدل «یوروکوپتر EC145T2» ساخته شده است
  • چرخبال AAS-72X: به صلاح‌های نظامی مجهز شده است و ارتش آمریکا از آن در عملیات‌های نظامی استفاده می‌کند
  • چرخبال AAS-72X+: مدل ویژه EC145T2 مجهز به انواع سلاح‌های نظامی است. این چرخبال موتور قدرتمندتری دارد و هر یک از موتورهای آن نسبت به مدل معمولی ۲۰۰ اسب‌بخار توان بیشتر دارند. این چرخبال شیشه کاملا دیجیتالی برای کابین خلبان را شامل می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج