۵۵۸۱۳۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نامه‌های زندان «ماندلا» کتاب می‌شود

نامه‌هایی که «نلسون ماندلا» در دوران حبس به نگارش درآورده بود، در یک مجموعه کتاب چاپ می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: نامه‌هایی که «نلسون ماندلا» در دوران حبس به نگارش درآورده بود، در یک مجموعه کتاب چاپ می‌شود.

«بوک‌سلر» نوشت: یک انتشارات آمریکایی قصد دارد مجموعه نامه‌های «نلسون ماندلا» ـ رئیس‌جمهور فقید آفریقای جنوبی ـ را که طی ۲۷ سال حبس به نگارش درآمده‌اند، به صورت کتاب دوجلدی روانه بازار کند.
نامه‌های زندان «ماندلا» کتاب می‌شود

«ماندلا» ۲۷ سال از عمرش را به عنوان زندانی سیاسی در حبس گذراند. جلد اول نامه‌های اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آفریقای جنوبی در جولای ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد. بسیاری از این نامه‌ها پیش‌تر منتشر شده‌اند اما انتشارات «لیورایت» قصد دارد با کمک گرفتن از آرشیو بنیاد «ماندلا»، آرشیوهای ملی آفریقای جنوبی، خانواده و به‌ویژه نوه «ماندلا»، تمام این مجموعه ۲۷ ساله را گردآوری کند و در یک کتاب به چاپ برساند.

این انتشارات پیش‌تر با همکاری بنیاد «نلسون ماندلا»، کتاب «قصه‌های عامیانه آفریقایی مورد علاقه نلسون ماندلا» را روانه بازار کتاب کرده است. این اثر در سال ۲۰۰۳ جایزه «انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان» را کسب کرد.

«ماندلا» از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۹۰ در چهار زندان آفریقای جنوبی محبوس بود، اما در تمام این مدت صدها نامه برای اعضای خانواده، دوستان، هواداران، مقامات زندان و افراد دولتی به نگارش درآورد. او را مهم‌ترین زندانی سیاسی قرن بیستم می‌دانند و قرار است نامه‌هایش در دو جلد با عنوان «نامه‌های زندان نلسون ماندلا» در دسترس خوانندگان قرار گیرد.

جلد اول این کتاب که شامل ۲۵۰ نامه می‌شود، به مناسبت صدمین سالگرد تولد این چهره‌ سیاسی، در جولای ۲۰۱۸ روی پیشخان کتاب‌فروشی‌ها قرار می‌گیرد. نامه‌های او براساس تاریخ نوشته شدن تنظیم شده‌اند و تا روز ۱۱ فوریه که او از زندان آزاد شد، ادامه دارند. در این نامه‌ها، او به عنوان وکیل، سیاستمدار، همسر، پدر و دوست وفادار دیده می‌شود که درباره همه مسائل از جنبش ضدآپارتاید گرفته تا مرگ پسرش «تمبی» در سال ۱۹۶۹ اظهارنظر می‌کند.

«نلسون ماندلا» در سال ۱۹۹۹ بعد از یک دوره ریاست‌جمهوری آفریقای جنوبی، بنیادی غیرانتفاعی را به نام خود ثبت کرد. این بنیاد از سال ۲۰۰۴ به آرشیوی برای حفظ و انتشار دیدگاه‌های او نسبت به زندگی و عصر او تبدیل شده است.

«نلسون ماندلا» اولین رئیس‌جمهور سیاهپوست آفریقای جنوبی است که از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ این سمت را بر عهده داشت. او در آفریقای جنوبی به عنوان نماد مقاومت و امید شناحته می‌شود. این چهره انقلابیِ ضدآپارتاید در سال‌های پایانی ریاست‌جمهوری خود، کار بر روی دست‌نوشته «Dare not Linger» را آغاز کرد اما با مرگش در سال ۲۰۱۳، این دست‌نوشته هم ناتمام ماند.

«واگویه‌هایی با خویش» (۲۰۱۰) و «راه دشوار آزادی» دیگر کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای «ماندلا» و از پرفروش‌ترین مجموعه خاطرات هستند. «راه دشوار آزادی» روایتگر دوران کودکی و سال‌های حبس «ماندلا»ست و فیلمی هم براساس آن با بازی «ادریس البا» ساخته شده است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج