۵۶۹۵۲۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

انتخابات نظام پزشکی، سالم برگزار شد

رییس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ با بیان اینکه توانستیم انتخابات را به صورت سالم و با رای گیری دقیق انجام دهیم گفت:‌ کاندیداهای معترض می‌توانند تا ۴۸ ساعت اعتراض خود را به هیات نظارت شهرستان اعلام کنند.

خبرگزاری ایسنا: رییس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ با بیان اینکه توانستیم انتخابات را به صورت سالم و با رای گیری دقیق انجام دهیم گفت:‌ کاندیداهای معترض می‌توانند تا ۴۸ ساعت اعتراض خود را به هیات نظارت شهرستان اعلام کنند.

دکتر علی جعفریان در نشست خبری که بعد از اتمام شمارش آراء برگزار شد، گفت: نتایج هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی که با حواشی زیادی برگزار شد ، دقایقی پیش مشخص شد، البته در این دوره از انتخابات، لغو انتخابات الکترونیک حواشی زیادی ایجاد کرد و انواع اظهار نظرها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه رای دادن به صورت الکترونیک ساز و کار پیچیده‌ای را می‌طلبد تا بتوان امنیت آراء را تضمین کرد، افزود: در عین حال باید توجه کرد که قانون نظام پزشکی در این دوره برای اولین بار اجرا شد زیرا پیش از این محل خدمت در رای گیری‌ها ثبت نمی‌شد و افراد می‌توانستند در هر جایی رای دهند اما امسال این موضوع اصلاح و محل خدمت در رای گیری ثبت شد.

جعفریان ادامه داد: متاسفانه در روز رای گیری سامانه الکترونیک دچار اختلال شد و ممکن بود که آراء افراد به درستی شمرده نشود یعنی مشکل رای دادن در سامانه نبود بلکه اختلال در خواندن و رمزگشایی رای بود به همین دلیل انتخابات الکترونیک را لغو کردند.

جعفریان تاکید کرد: البته ما آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات به صورت حضوری را داشتیم و رای گیری حضوری بدون هیچ مشکلی انجام شد به طوری که هر کس که مایل به رای دادن بود می‌توانست به صورت حضوری به حوزه انتخابیه مراجعه کرده و رای خود را به صندوق بیاندازد حتی کسانی که از سامانه الکترونیک تاییدیه گرفته بودند می‌توانستند با همراه داشتن مدارکشان برای رای دادن حضوری اقدام کنند.

وی بااشاره به تشکیل و استقرار کارگروهی در حوزه رای گیری در کل ساعات برگزاری انتخابات ( از ۸ صبح تا ۱۰ شب) گفت: هر کس مدارکی را مبنی بر اشتغالش در تهران ارائه می‌کرد و برای ما محرز می‌شد که او در تهران شاغل است می‌توانست رای دهد. بر این اساس ۵۰۰ نفر از طریق این مسیر مراجعه کردند که ۷۰ درصدشان موفق به رای دادن شدند.

رییس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ با بیان اینکه ثبت رای‌دهی در حوزه انتخابیه تهران بسیار روان بود گفت: به طوریکه میزان توقف افراد در حوزه بین پنج دقیقه و اوج شلوغی بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بود.

جعفریان با بیان اینکه خوشبختانه هیچ شکایتی در مورد انتخابات حضوری نداشته‌ایم، گفت: البته برخی کاندیدها در محوطه خارج از حوزه انتخابیه می‌ایستادند و هر چقدر هم حراست و افراد هیات نظارت و اجرایی به آنها تذکر می‌دادند موثر نبود. البته این موارد را به هیات نظارت گزارش داده‌ایم تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام زمان قانونی رای گیری درب‌های محوطه حوزه انتخابیه بسته شد گفت: از ساعت ۱۱ شب شمارش آراء آغاز شد و ساعت ۱۵ بعد از ظهر امروز به اتمام رسید.

جعفریان همچنین درباره عوامل هیات اجرایی گفت:‌ عوامل اجرایی صندوق‌ها همگی از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران بودند و افرادی هم که شمارش آراء را بر عهده داشتند از پرسنل دانشگاه بودند. البته اعضای هیات نظارت کاملا مستقل از هیات اجرایی بوده و اعضایشان را هیات نظارت مرکزی انتخاب می‌کنند. بر این اساس افرادی را که آنها به عنوان اعضای هیات نظارت معرفی کردند ، در زمان رای گیری و شمارش آراء حضور داشتند.

وی درباره مکانیزم شمارش آراء نیز گفت: مکانیزم شمارش آراء به این صورت بود که هر رای که خوانده می‌شد سه نفر آن را ثبت می‌کردند و بعد از آن هر ۵۰ رای که خوانده می‌شد مجددا چک می‌شدند. بنابراین امکان خطا در شمارش آرا به سمت صفر میل می‌کند. در زمان ورود این اطلاعات به کامپیوتر نیز دو نفر با کمک یکدیگر اطلاعات را وارد و مجددا آنها را چک می‌کردند و در نهایت هم گروه‌های شمارشی مجددا آمار تجمیع شده را بررسی می‌کردند.

جعفریان در ادامه صحبت‌هایش به میزان آرای اخذ شده در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در تهران اشاره و اظهار کرد: مجموعا ۷۶۷۶ رای اخذ شده که میزان آراء در گروه پزشکی ۴۵۳۶ رای، در گروه دندانپزشکی ۹۴۰ رای، در گروه داروسازی ۵۶۷ رای در گروه علوم آزمایشگاه ۶۰۴ رای در گروه مامایی ۱۴۹ رای و در گروه لیسانسه‌های پروانه دار ۸۸۰ رای بوده است. تعداد آرا مخدوش بسیار کم و تعداد آرا باطله ۱۸ رای بوده است.

وی همچنین گفت: طبق آخرین آمار در این دوره از انتخابات شاهد افزایش ۱۷ درصدی مشارکت در تهران بوده‌ایم که البته این مشارکت در برخی گروه‌ها بیشتر بوده است. به طوری که در گروه پزشکی در تهران ۲۸ درصد و در گروه‌های علوم آزمایشگاه و لیسانسه‌های پروانه دار حدود ۲۰۰ درصد بوده است.

رییس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به اسامی منتخبین هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در همه گروه‌های شش گانه گفت: در گروه پزشکی به ترتیب دکتر ایرج فاضل با ۲۲۱۸ رای، دکتر محمدرضا ظفرقندی با ۱۲۱۷ رای، دکتر علی اصغر پیوندی با ۱۱۵۲ رای، دکتر علی فتاحی بافقی با ۱۱۱۴ رای، دکتر مصطفی معین با ۱۰۷۵ رای، دکتر رحمت الله حافظی با ۱۰۲۲ رای، دکتر علیرضا سلیمی با ۱۰۱۹ رای، دکتر شاهرخ خوش سیرت با ۸۴۹ رای، دکتر علی دباغ با ۸۱۱ رای، دکتر سید تقی نوربخش با ۷۹۶ رای، دکتر کورش شیمی نوری با ۷۸۸ رای، دکتر محمدحسین بدخش با ۷۶۹ رای و دکتر بابک زمانی با ۶۷۲ رای هستند که ۱۰ نفر از آنها اعضای اصلی و سه نفر به عنوان عضو علی البدل تلقی می‌شوند.

وی افزود: همچنین در گروه داروسازان منتخبین عبارتند از دکتر جمشید سلام زاده با 288 رای، دکتر مسعود جلال با 251 رای و دکتر وحید هاشم بیک محلات با 199 رای که از میان آنها دو نفر عضو اصلی و یک نفر به عنوان عضو علی البدل است، همچنین منتخبین گروه دندانپزشکی دکتر فرزین سرکارات با 241 رای، دکتر علی یزدانی با 2019 رای و دکتر سعید ساعی با 210 رای هستند که دو نفر از آنها به عنوان عضو اصلی و یک نفر به عنوان عضو علی البدل محسوب می‌شوند. در گروه علوم آزمایشگاه نیز منتخبین دکتر محمد وجگانی با 236 رای و دکتر عبدالمجید زارعی با 190 رای هستند که یک نفر عضو اصلی و یک نفر عضو علی البدل است.

در عین حال در گروه لیسانسه‌های پروانه دار نیز دکتر حسن قومی با ۳۴۲ رای و دکتر محمدعلی محسنی بندپی با ۲۳۳ رای جزء منتخبین هستند که یک نفرشان عضو اصلی و یک نفر عضو علی البدل تلقی می‌شود. در گروه مامایی هم منتخبین عبارتند از ناهید خداکرمی با ۷۳ رای و معصومه آباد با ۶۴ رای هستند که یک نفر از آنها به عنوان عضو اصلی و یک نفر نیز علی البدل خواهد بود.

جعفریان در ادامه درباره نحوه انتخاب اعضای هیات اجرایی گفت: انتخاب هیات اجرایی دارای ضابطه است و قانون آن این است که در شهر تهران مجری انتخابات رئیس نظام پزشکی تهران است مگر اینکه خودش کاندید باشد. حال از آنجایی که رئیس نظام پزشکی تهران کاندید بودند یکی از روسای سه دانشگاه علوم پزشکی تهران باید این کار را بر عهده می‌گرفت که طبق صحبت‌هایی که انجام شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران عهده دار این وظیفه شد. بعد از آن، ما طبق قانون می‌بایست 50 نفر از پزشکان شهر را دعوت کنیم که ما فراتر از قانون عمل کردیم و 90 نفر از پزشکان بخش‌های مختلف را دعوت کردیم و از میان آنها 20 نفر عضو اصلی و پنج نفر عضو علی البدل انتخاب شدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه می‌تواند به بحث انتخابات و شکایات کاندیدها ورود کند گفت: همه معترضین می‌توانند شکایت کنند اما قوه قضاییه طبق قانون عمل می‌کند. بر اساس آئین‌نامه انتخابات نظام پزشکی کاندیدهای معترض ۴۸ ساعت فرصت دارند تا اعتراضشان را به هیات نظارت شهرستان اعلام کنند و سپس این اعتراض در هیات نظارت مرکزی بررسی شده و نتیجه آن اعلام می‌شود.

جعفریان گفت: همه ما علاقه داشتیم تا انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود چرا که مشارکت افزایش می‌یافت اما به هر حال این اتفاق نیفتاد اما مهم این است که توانستیم آراء همه افرادی را که مایل بودند در انتخابات شرکت کنند دریافت کنیم. یعنی هیچ محدودیتی برای شرکت افراد در رای گیری به صورت حضوری وجود نداشت و عامل مخدوش کننده‌ای نیز نبود. هر چند که در این انتخابات شاهد افزایش مشارکت بودیم اما این مشارکت می‌توانست با برگزاری انتخابات الکترونیک بیشتر شود. ما از همه کسانی که می‌خواستند به صورت الکترونیک در انتخابات شرکت کنند عذرخواهی می‌کنیم.

وی در خاتمه بار دیگر تاکید کرد: یک انتخابات کاملا سالم و با رای گیری دقیق را برگزار کردیم و امیدواریم مورد تایید هیات نظارت نیز قرار بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موکول کردن ساعت انتخابات نظام‌پزشکی به ساعت 23 دستكاري وشگردیست که سی سال قبل در اروپا دیگه .از مد.افتاده واین انتخابات1000در 100 مخدوش مخدوش وتقلب دران اعمال شده وغيرقانونيست وبايد باطل شود.!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج