adexo3
۵۶۹۸۰۵
۱ نظر
۵۰۵۷
۱ نظر
۵۰۵۷
پ

آزمایش موشکی با سرعتی ۸ برابر سرعت صوت!

ایالات متحده آمریکا و یکی از متحدان نزدیکش، یعنی استرالیا، اوایل ماه جولای ۲۰۱۷، در سکوت خبری یک موشک هایپرسونیک به نام HiFiRE با سرعت بیش از ۸ ماخ (۸ برابر سریع‌تر از صوت) را با موفقیت آزمایش کردند.

وب سایت گجت نیوز - رضا موسوی: ایالات متحده آمریکا و یکی از متحدان نزدیکش، یعنی استرالیا، اوایل ماه جولای ۲۰۱۷، در سکوت خبری یک موشک هایپرسونیک به نام HiFiRE با سرعت بیش از ۸ ماخ (۸ برابر سریع‌تر از صوت) را با موفقیت آزمایش کردند. HiFiRE نسل جدیدی از موشک‌های تهاجمی است که به‌ منظور حمله به دشمن در کم‌ترین زمان ممکن طراحی شده است.

آزمایش موشکی با سرعتی 8 برابر سرعت صوت!

مجموعه آزمایش‌های صورت گرفته روی موشک HiFiRE، توسط بخش توسعه علمی و فناوری نظامی از وزارت دفاع استرالیا موسوم به "DST" و آزمایشگاه پژوهشی نیروی هوایی آمریکا (AFRL) در منطقه آزمایشی وومرا (Woomera) در جنوب خاک استرالیا صورت پذیرفتند. HiFiRE موشکی هایپرسونیک به ارزش ۵۴ میلیون دلار است که با کمک دو کمپانی هوافضا، امنیتی و دفاعی بوئینگ از آمریکا و شعبه استرالیایی کمپانی انگلیسی BAE Systems ساخته شده است.

آزمایش موشکی با سرعتی 8 برابر سرعت صوت!

این آزمایش چندمین آزمایش موفق HiFiRE بوده است. HiFiRE در اصل پرتابه‌ای با موتور اسکرم جت است که موتورش اولین بار درسال ۲۰۰۹ آزمایش شد. دراین آزمایش‌ها، پرتابه HiFiRE با استفاده از راکت S-۳۰ به عنوان پرتابگر مرحله اول و راکت ژرفاسنج اوریون پرتاب شده بود. در آزمایش اخیر، موشک موفق شد به سرعت ۹۶۵۶ کیلومتر بر ساعت (بیش از ۸ ماخ) برسد. ناگفته نماند هایپرسونیک به سرعت بالای ۵ ماخ گفته می‌شود.

آزمایش موشکی با سرعتی 8 برابر سرعت صوت!

اسکرم‌ جت نوعی موتور جت از خانواده موتورهای رم‌ جت است که سوخت را با اکسیژن موجود در جو ترکیب کرده و در اتاقک احتراق موتور، مشتعل می‌کند. اسکرم‌ جت نیز همچون رم‌ جت هوا را به داخل می‌مکد، اما تفاوتش با رم‌ جت این است که سرعت هوای ورودی را کاهش نمی‌دهد و هوا را با سرعت فراصوت به داخل می‌کشد که موجب رسیدن به سرعت هایپرسونیک بیش‌تر و افزایش کارایی موتور اسکرم جت نسبت به رم‌ جت می‌شود. البته برخلاف موشک‌های عادی، موشک‌های دارای موتور اسکرم جت (و رم جت) نیاز به یک پرتابگر یا به عبارتی موتور کمکی به منظور رسیدن به سرعت مناسب برای به کار افتادن موتور اسکرم جت هستند که در این آزمایش‌ها، راکت اوریون عهده‌دار این کار است.

آزمایش موشکی با سرعتی 8 برابر سرعت صوت!

هدف این پروژه کسب دانش و تجربه لازم برای ساخت یک موشک تهاجمی دقیق و دوربرد با سرعت هایپرسونیک است. با استفاده از پرتابه‌های هایپر سونیک، می‌توان موشک‌هایی تهاجمی ساخت که سرعت بسیار بالایی دارند و سریعا به محل هدف می‌رسند. برای نمونه، آمریکا با داشتن این موشک‌ها و استقرار آنها در هاوایی، می‌تواند در کم‌تر از ۴۰ دقیقه خاک کره شمالی را مورد هدف قرار دهد، درحالی بمب افکن‌های راهبردی این مسیر را در زمانی چند ساعته می‌پیماند. این موشک‌ها به لطف سرعت بالایی که دارند، ضمن داشتن توان حمله سریع، در برابر پدافند دشمن نیز مصون هستند.
آزمایش موشکی با سرعتی 8 برابر سرعت صوت!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به امید روزی که دنیا نیاز به موشک نداشتته باشه وکشوری به خاطر موشکش افتخار نکنه وبرابری برادری جای موشک را بگیره ولی متاسفانه الان در دنیا مسابقه تسلیحاتی وجود دارد وکمتر کشوری پیدا میشه که به اندازه موشکش به فرهنگش افتخار کنه وتا وقتی یک عده دارن وعده دیگر محتاجن این تفکر موشکی ادامه خواهد داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج