۵۷۶۶۴۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تحقق آرمان رئیس جمهور با کابینه ای متعهد

اگرچه توسعه و رفاه اقتصادی و اجتماعی از حقوق اساسی جامعه به‌شمار می‌رود اما سخنان روحانی در مراسم تنفیذ بیش از هر چیز برای ایران کنونی با توجه به شرایط منطقه‌ای که کشور در آن قرار گرفته، رنگ و بوی آرمانی داشت.

سیدفاضل موسوی در آرمان امروز نوشت: اگرچه توسعه و رفاه اقتصادی و اجتماعی از حقوق اساسی جامعه به‌شمار می‌رود اما سخنان روحانی در مراسم تنفیذ بیش از هر چیز برای ایران کنونی با توجه به شرایط منطقه‌ای که کشور در آن قرار گرفته، رنگ و بوی آرمانی داشت.
روحانی در شرایطی از مسائلی چون توسعه، آزادی، گسترش روابط با جهان، تعامل، وحدت و رفع مشکلات اقتصادی سخن به میان آورد که نگاه مردم ایران و جهان به اوست و همه آحاد ملت ایران و حتی کشورهای دوست و دشمن سخنان رئیس جمهور را در مراسم تنفیذ زیر ذره‌بین قرار دادند.
از آنجا که روحانی در قامت یک رئیس جمهور، نسبت به آنچه که بر زبان آورد علم و اندیشه کافی داشت، به طور قطع او نیک می‌داند که اظهاراتش به مسئولیت‌های او طی چهار سال آتی دولت دوازدهم خواهد افزود.
بر این اساس رئیس جمهور در مراسم تنفیذ به مسائلی از جمله حمایت برابر و دور از فساد برای همه، بالا بردن آستانه تحمل و مدارا، نظام اجتماعی قدرتمند برای حفاظت افراد جامعه در برابر سختی‌ها، تلاش دولت برای دستیابی مردم به حقوق خود، ریشه کن شدن فقر، مهار تورم، سربلندی ملت در محافل بین‌المللی، دستیابی به بازارهای منطقه و جهان، رشد فضای آزادی و معنوی، دسترسی آزاد به اطلاعات، برابری مقابل قانون، آینده مطمئن، اظهار نظر، گفت‌وگو و در جریان امور کشور قرار گرفتن مردم به عنوان یک حق، اشاره کرد که بیانگر گام‌های روزافزون ایران به سوی توسعه، دموکراسی و عقلانیت است. سخنان روحانی در مراسم تنفیذ حکایت از واقع‌گرایی و عزمی جدی برای حل مشکلات ایران داشت.
در واقع این انتظار نسبت به رئیس جمهور می‌رفت که او چنین مسائلی را بر زبان بیاورد و در ‌‌نهایت رضایت خاطر مردم و کنشگران سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال داشته باشد اما رئیس جمهور باید در نظر بگیرد که سخنان او در مراسم تنفیذ مسئولیت و رسالت او را نسبت به مردم ایران دو چندان کرد.
او در کاراز انتخاباتی سخنان و وعده‌های جدی را بر زبان راند و سخنانش در روز تنفیذ بیانگر عزم جدی دولت دوازدهم در حل مشکلات کشور و تحقق مطالبات جامعه در حوزه سیاست خارجه، روابط با جهان و منطقه، اقتصاد، سیاست داخلی، اجتماعی، حقوق مردم، وحدت و همدلی است.
از این رو مردم نیز به تعهدات و وعده‌های رئیس جمهور امیدوار شدند و به همین دلیل به او رای دادند. اگرچه دولت دوازدهم راه طاقت فرسایی برای تحقق مطالبات مردم ایران و اصلاحات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در پیش دارد اما رئیس جمهور برای انجام مسئولیت و تعهدات خود چاره‌ای جز تشکیل کابینه‌ای مسئولیت‌پذیر، دغدغه‌مند و اهل تعهد ندارد.
بر این اساس امید می‌رود که تعهدات رئیس جمهور با تشکیل کابینه‌ای دغدغه‌مند و دلسوز بروز و ظهور پیدا کند تا روحانی بدین وسیله نامی نیک از خود در میان مردم ایران به‌جا بگذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج