adexo3
۵۷۹۱۰۶
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

خط یک متروی تهران از امشب شبانه‌ روزی می‌شود

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه از امشب ایستگاه دروازه دولت شبانه‌روزی می‌شود، گفت: مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) می‌توانند از این ایستگاه وارد خط ۱ شده و به فرودگاه امام خمینی (ره) دسترسی پیدا کنند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه از امشب ایستگاه دروازه دولت شبانه‌روزی می‌شود، گفت: مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) می‌توانند از این ایستگاه وارد خط ۱ شده و به فرودگاه امام خمینی (ره) دسترسی پیدا کنند.

احمدی بافنده صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه پس از افتتاح ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی (ره) باید مسیرهای دسترسی به این فرودگاه را از طریق شبکه حمل و نقل عمومی تسهیل می‌کردیم، گفت: در حالت عادی قطارهای خط یک از ساعت ۵:۳۰ تا ۲۳:۳۰ فعال هستند ولی از امشب با ۲۴ ساعته شدن فعالیت ایستگاه دروازه دولت، مسافران می‌توانند از ایستگاه مترو دروازه دولت به ایستگاه شهر آفتاب منتقل شده و از آنجا نیز به فرودگاه امام خمینی (ره) بروند.

وی افزود: زمان سفر از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) ۴۰ دقیقه است و مسافران فرودگاه می‌توانند با صرف ۴۰ دقیقه به فرودگاه برسند.

بهای بلیت متروی فرودگاه امام خمینی (ره) فعلا ۸۰۰ تومان است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل آماده نبودن قطارهای ویژه فرودگاه امام خمینی (ره) از دو رام قطار در این خط استفاده کرده‌ایم، گفت: در روزهای اخیر اخباری مبنی بر اینکه بلیت خط فرودگاه امام خمینی (ره) ۶ تا ۱۰ هزار تومان است منتشر شده اما باید اعلام کنم که هنوز این مبلغ به شرکت بهره‌برداری ابلاغ نشده و ما بهای بلیت ۸۰۰ تومانی قطارهای تهران - کرج را از مسافران اخذ می‌کنیم.

احمدی‌بافنده با اشاره به حواشی نامگذاری این خط به نام خط ۸ گفت: مستحضرید که طی سال‌های اخیر اسامی خطوط و ایستگاه‌ها تغییر کرده است و به دلیل توالی در افتتاح از این شماره استفاده شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این خط علاوه بر ساکنان شهرک فرودگاهی، ساکنان اسلامشهر، چهاردانگه، نسیم‌شهر، واوان، صباشهر و... که حدود ۲ میلیون نفر می‌شوند نیز می‌توانند از این خط استفاده کنند، تصریح کرد: ۱۰ هزار نفر در شهر فرودگاهی فعالیت می‌کنند که می‌توانند با استفاده از مترو سهم زیادی در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو، ۲۰ درصد کل خودروهایی که وارد تهران می‌شوند از سمت اتوبان تهران - قم هستند که با افتتاح مترو می‌توان شاهد تسهیل در تردد خودروها نیز بود.

احمدی‌بافنده با بیان اینکه از امشب ایستگاه دروازه دولت شبانه‌روزی می‌شود، گفت: سعی کردیم ایستگاهی را انتخاب کنیم که علاوه بر آنکه در مرکز شهر باشد و دسترسی عموم به آن راحت‌تر باشد، ایستگاهی را انتخاب کنیم که از سایر مدهای حمل و نقل همچون بی‌آرتی و تاکسی نیز بهره ببرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در پاسخ به این سوال که بار مسافران چگونه خواهد بود، افزود: مسافران بار محدودی را می‌توانند در سفرهای خارجی داشته باشند که باید اعلام کنم بار برخی از این مسافران از مسافرانی که وارد ایستگاه دروازه دولت یا ۱۵ خرداد در روز می‌شوند، کمتر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهنام

      بفرمایید چگونه با ساک و چمدان ميشه از گیت های ورود و خروج مترو میتوان عبور کرد منطقه دروازه شمیران هم داخل طرح ترافیک هست کار تان با مطالعه نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گیت های خروج که خیلی وقته حذف شدن

    • مردم

      جالبه ميگن آقاي قاليباف سوري خط فرودگاه امام رو افتتاح كرده
      دوستان زود باور جهت اطلاع اين خط كاملاً در حال جابجايي مسافره

    • بدون نام

      اخه کی میتونه با بار از دروازه دولت بره تو مترو و راحت بره به فرودگاه ؟ مگر اینکه ساعت ۲ تا ۵ صبح که خلوته بره که اونم دل بخواه نیست و بستگی به ساعت پرواز داره . چی میشد ما هم مثل یکی از صدها کشوری که خطوط مناسب برای فرودگاه دارن با اصول و برنامه یک خط داشتیم که مردم وقتی از راه میرسن گیر تاکسی هایی که مثل سر گردنه و زور گیر ها خون ملت رو تو شیشه میکنن نیوفتن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکبار هم برای رفاه مردم واقعاً داره کاری میشه شما چرا نق میزنین. هر چه که سطح خدمات رفاهی برای عامه مردم بالا بره خب بنفع عموم هست.

    • بدون نام

      از نیازهای اصلی مردم همین 24 ساعته شدن خدمات رفاهی عمومی است. مثل اتوبوس ها. خیلی ها واقعا از ترافیک شب تا صبح مردم در تهران بی خبر هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج