۵۷۹۲۲۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

درک زبان زنبورها، توسط محقق ایرانی ممکن شد

یک محقق ایرانی با طراحی سیستمی هوشمند برای کنترل کندوهای زنبور عسل موفق به درک نحوه ارتباطات این حشرات شد.

وب سایت تک شات: یک محقق ایرانی با طراحی سیستمی هوشمند برای کنترل کندوهای زنبور عسل موفق به درک نحوه ارتباطات این حشرات شد.
درک زبان زنبورها، توسط محقق ایرانی ممکن شد

اولدوز پویانفر دانش آموخته دانشگاه کانادایی سیمون فریزر در عمل یک کندوی هوشمند ساخته که می توان عملکرد زنبورهای ساکن در آن و آنچه که به یکدیگر می گویند را درک کرد.

این پلتفرم نظارت و کنترل پیشرفته بر روی دیواره کندو نصب می شود. پلتفرم مذکور مجهز به حسگرهای نازکی است که دارای چندین میکروفون هستند و می توانند اطلاعات مربوط به اصوات و لرزش را جمع آوری کنند.

قرار است این پلتفرم در آینده به شتاب سنج هم مجهز شود. حسگرهای گرمایی نصب شده در این کندو هم برای کنترل دما و رطوبت قابل استفاده هستند. سیستم یاد شده بعد از جمع آوری تمامی این اطلاعات آنها را تحلیل می کند تا هرگونه موردی از نابهنجاری و شرایط غیرعادی مانند مریضی یا مرگ احتمالی ملکه کندو را کشف کند.

اگر این سیستم تشخیص دهد که مشکلات موجود جدی است، زنبورداران را مطلع می سازد تا آنها به سرعت برای حل مشکل دست به کار شوند.

امروزه زنبورداران برای بررسی شرایط کندو و شناسایی مشکلات احتمالی چاره ای جز بازکردن روزانه آن ندارند. اما این کار باعث اختلال در فعالیت های زنبورهای عسل می شود. بنابراین سیستم هوشمند مذکور یک جایگزین مناسب محسوب می شود.

هدف اصلی از اجرای این طرح یافتن علت کاهش تعداد زنبورها به خصوص در ایالات متحده است. در یک دهه گذشته جمعیت زنبورها در آمریکای شمالی ۳۰ درصد کاهش یافته و هنوز علت قطعی این مساله مشخص نشده است. تداوم این وضعیت موجب کاهش گرده افشانی و تهدید محیط زیست می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رویا

      قبل ازاینکه متن روبخونم احتمال دادم خارج ازکشورباشه ..توایران که امکان شکوفاشدن این استعدادهانیست ....واقعاتاسف آوره ...انشاالله دانشجویان مادرتمام مراحل زندگیشون موفق باشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج