۵۷۹۴۳۲
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

نبرد «بازی تاج و تخت» با الهام از بمب اتم

فصل هفتم بازی تاج و تخت (Game of Thrones) وارد فضای جدیدی شده‌ است فضایی جدی‌تر و نفس‌گیرتر همراه با جلوه‌های ویژه که زمان زیادتری هم برای ساخت آن صرف شده است.

وب سایت فیلم نت نیوز: چهارمین قسمت از فصل هفتم «بازی تاج و تخت» از شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او پخش شد، به همین بهانه یک سایت سینمایی با کارگردان این قسمت، درباره تفاوت‌های قسمت چهارم با آنچه پیش از این در فصل هفتم سریال دیدیم گفت‌وگو کرده است. تفاوت‌هایی که بیشتر در بخش جلوه‌های ویژه به چشم آمدند.

فصل هفتم بازی تاج و تخت (Game of Thrones) وارد فضای جدیدی شده‌ است فضایی جدی‌تر و نفس‌گیرتر همراه با جلوه‌های ویژه که زمان زیادتری هم برای ساخت آن صرف شده است.
نبرد «بازی تاج و تخت» با الهام از بمب اتم

اگر قسمت چهارم فصل هفتم «بازی تاج و تخت» را ندیده‌اید،‌این مصاحبه را نخوانید!

نبردهایی که تا به اینجا در سریال «بازی تاج و تخت» دیده‌ایم شامل نبرد حرامزاده‌ها، همان قسمتی که جان اسنو در آن محور اصلی بود ، جنگ در بلک واتر، جنگ در قلعه سیاه و از این دست نبردهای تن به تن بود، اما قسمت چهارم فصل جدید سریال بالاخره کارزاری به مراتب بزرگ‌تر را به بیننده نشان داد. اژدهای بالغ «کالیسی»، از مدعیان تخت آهنین، را در نبرد با ارتش خاندان لنستر دیدیم که بر فراز صحرای نبرد و در حمایت از خاندان تارگرین، سربازان لنستر را به خاکستر تبدیل کرد. به همین بهانه سایتی سینمایی مصاحبه‌ای با کارگردان این فصل، مت شکمن، انجام داده است.

فیلمبرداری صحنه نبرد چه مدت طول کشید؟

نبرد ۱۸ روز زمان نیاز داشت و بعد از آن چند هفته طول کشید که جلوه‌های ویژه را در شهر بلفاست به آن اضافه کردیم، همان صحنه‌های پرواز دنریس با اژدها یا به آتش کشیده شدن سربازان و خاکستر شدن آنها.

این جنگ دیگر سنتی نیست مانند زمانی که بمب اتم به دنیا معرفی شد

بینندگان عادت کرده‌اند که سکانس‌های نبردهای بزرگ در سریال ببینند. نظرتان در این باره چیست؟

با این ایده شروع کردم که نبرد تازه در «بازی تاج و تخت» را از چه زاویه دیدی می‌خواهم نشان دهم. زاویه دید‌های زیادی می‌توانست وجود داشته باشد. تیریون، دنریس، جیمی و برن. اما تصمیم گرفتم از دید جیمی و برن به صحنه نگاه کنم، دید آدمی که در میان حمله آتشین اژدها روی زمین افتاده است. علاوه بر این از دید دنریس که مانند یک قهرمان از آسمان به صحنه جنگ نگاه می‌کند. اینجا نبرد تن به تن را نمی‌بینیم می‌خواستم زمانی که جنگ از نوع دیگری است تفاوت را نشان دهم. جنگ دیگر سنتی نیست مانند زمانی که دنیا بمب اتم یا سلاح‌های کشتار جمعی به دنیا معرفی شد.

به نظر می‌رسد تصمیم داشتید با دید بیننده نسبت به انتظارش از اژدها بازی کنید؟ زاویه دیدی که به نظر مناسب می‌رسد.

بله، وحشت در جنگ به مراتب از آنچه در روی زمین می‌دیدیم زیادتر است. ویرانی‌های بیشتری به بار می‌آید و اژدهای کوچک فصل پیش به اندازه هواپیمای بویینگ ۷۴۷ بزرگ شده است. قدرت آتشی که این اژدها دارد می‌تواند در لحظه هر آنچه را در مسیرش قرار دارد به خاکستر تبدیل کند و اطرافیان را به آتش بکشد و سربازانی را ببینیم که به سمت رودخانه می‌دوند که از آتش نجات پیدا کنند و در این نبرد می‌بینیم که در یک چشم برهم زدن انسان‌ها نابود می‌شوند.

تیریون لنستر هم بر سر دوراهی

زمانی که برن پشت تیرکمان بزرگ قرار گرفت و سرباز دتراکی او را تعقیب می‌کرد تصور کردیم که صحنه‌ قتل او را خواهیم دید. اما صحنه انفجار دیدیم. آیا در این صحنه تصمیم داشتید بیننده را با یک تصویر دیگر همراه کنید؟

می‌خواستم نشان دهم که هر یک از افراد کلیدی داستان در هر لحظه ممکن است کشته شوند. امیدوار بودم این ترس برای جیمی و دنریس هم ایجاد شود و یا شخصیت‌های دیگری که تا به اینجای داستان زندگی آنها را دنبال کردیم. در این صحنه تیریون لنستر را هم بر سر دوراهی بین افرادی که دوستشان دارد و افرادی که در کنار او هستند قرار دادیم. همچنین با پرداختن به شخصیت برن به عنوان محافظ و جنگ‌جو تصمیم داشتیم صحنه‌های غیر قابل پیش‌بینی بسازیم.

جلوه‌های ویژه در «بازی تاج و تخت»

جلوه‌های ویژه در این قسمت بیشتر از گذشته بود؟

بله زیاد بودند. در نبردهای قبل در این سریال بیشتر صحنه‌های جنگ تن به تن وجود داشت. ابتدای این جنگ هم مانند نبردهای قبل شروع شد همان صحنه‌های صف کشیدن سربازان و اسب‌هایی که به سمت آنها می‌تازند اما وجود یک اژدها در آسمان همه چیز را تغییر می‌دهد. در این نبرد مکان و زاویه دید را هم سعی کردیم عوض کنیم.

اهمیت دیدگاه تیم نویسنده‌گان

در مورد پایان غیر منتظره‌ای که برای جیمی اتفاق افتاد چه نظری دارید؟

دیوید و دن، دو نویسنده فیلم‌نامه، این قسمت را با تصویری از جیمی که در آب پایین می‌رود تمام کردند. صحنه‌های زیادی را فیلم‌برداری کردیم و در بین آن‌ها صحنه‌ی اخر فیلم از بیرون سطح آب هم بود. اما در نهایت آنچه دیدید به تصویرسازی تیم نویسندگان شباهت بیشتری داشت.‌
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدموسیوند

      ب نظرم این سریال یکی از بهترین های تاریخ هستش چون ب لحاظ محتوا و فنی و هم توان بالای بازیگران در ایفای نقش باعث شده ک ببیننده ب پای سریال تا لحظه آخر نشسته و با درک عمیقی موضوع رو دنبال کنه.....

    • بدون نام

      چه سودی میبرین از اینکه یه سریال مستهجن و بی ارزش غربی تبلیغ میکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما میخوایی بشینیم پنچری ببینیم؟

      • امیرعباس

        شما چه سودی میبری حرف میزنی؟
        برو همون تلویزیون فکستنیتو ببین، اینورام پیدات نشه

    • جعفر نبیلی

      مرگ بر نویسنده این مطلب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج