جاباما
۵۸۱۶۲۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

گرما؛ دغدغه سلامتی برای زائران ایرانی حج

مدیر بیمارستان مکه مکرمه، عمده‌ترین نگرانی در ایام مناسک حج را بحث گرمای هوا برای زائران دانست و گفت:‌ موضوع گرمای هوا یکی از نگرانیهای ما محسوب می‌شود و اغلب با گرمازدگی زائران مواجه می‌شویم.

خبرگزاری تسنیم: مدیر بیمارستان مکه مکرمه، عمده‌ترین نگرانی در ایام مناسک حج را بحث گرمای هوا برای زائران دانست و گفت:‌ موضوع گرمای هوا یکی از نگرانیهای ما محسوب می‌شود و اغلب با گرمازدگی زائران مواجه می‌شویم.

محمدتقی حلی‌ساز امروز درباره آخرین برنامه‌های انجام گرفته برای زائران گفت: بیمارستان مکه مکرمه با ظرفیت کامل مشغول فعالیت است و بخشهای پاراکلینیکی و تخصصی این مجموعه در حال ارائه خدمات به زائران هستند.

وی گفت: در حال حاضر پنج زائر ایرانی در بیمارستان مکه مکرمه بستری هستند که خوشبختانه این افراد مشکل خاصی ندارند.

مدیر بیمارستان مکه مکرمه گفت:‌ افرادی که بستری شده‌اند بالای ۷۰ سال سن دارند و اغلب با توجه به اینکه زمینه قبلی داشته‌اند، به علت تشدید مشکل، تحت نظر قرار گرفته‌اند و پس از دریافت خدمات درمانی مرخص خواهند شد.

حلی‌ساز با بیان اینکه عمده نگرانی ما در ایام مناسک حج بحث گرما است و اغلب با گرمازدگی زائران مواجه می‌شویم، افزود: البته در برخی موارد هم با مشکل سرماخوردگی میان زائرانی مواجه هستیم که پس از انجام اعمال در ایام حج، مقابل باد کولر قرار می‌گیرند و این مسئله موجب بیماری آنها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی زائران هم به علت بالا بودن سن‌، هنگام انجام طواف و سعی صفا و مروه دچار دردهایی در ناحیه ستون فقرات و مفاصل می‌شوند، اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که زائران با آن مواجه می‌شوند بحث مشکلات قلبی است که خوشبختانه تاکنون مورد حادی در این زمینه نداشته‌ایم.

مدیر بیمارستان مکه مکرمه گفت: توصیه‌های لازم به زائران ارائه و بروشورهای مربوطه در زمینه پیشگیری میان زائران توزیع شده است؛ به هر حال باید به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به گرمای هوا از قرار گرفتن مقابل تابش مستقیم نور خورشید پرهیز کنند ضمن اینکه نوشیدن آب و همچنین استراحت کافی از مواردی است که از بروز خیلی از مشکلات پیشگیری می‌کند.

حلی‌ساز با ارائه این توصیه به زائران که شستن دستها به طور مرتب و به‌ویژه استحمام نقش بسزایی در پیشگیری از بیماریها دارند، گقت: اطلاع‌رسانی به زائران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید این توصیه‌ها جدی گرفته شود تا در ایام تشریق زائران با مشکلاتی کمتری برای انجام مناسک روبرو شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج