۵۹۳۶۲۳
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

جريمه روزانه برای خودروهای فاقد معاينه فنی

رئیس پلیس راهور تهران گفت: خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، روزی ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس راهور تهران گفت: خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، روزی ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند.

سردار مهماندار با بیان اینکه بحث معاینه فنی می تواند خودروهای دودزا را از رده خارج کند افزود: این طرح نه تنها در تهران بلکه در شهرستان ها نیز مد نظر ماست و در سامانه سیم فا در حال اجراست. خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، روزی ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند. شاید این جریمه در آینده به دستشان برسد ولی اینکه پلیس اکنون جلویشان را نمی گیرد دلیل عدم کنترل شان نیست.

مهماندار افزود: ما در کل سطح شهر در حال کنترل خودروهای دودزا هستیم و پلاک های تعمیری به آنها داده می شود تا زمانی که معاینه فنی صورت گیرد بعد دوباره می توانند پلاک اصلی خود را دریافت کنند و ۴۵ هزار تومان هم باید جریمه پرداخت کنند.

وی ادامه داد: از روز گذشته ۴۵ دستگاه پلاک تعمیری در تهران گرفتیم.

رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: با نزدیک شدن مهرماه، جریمه دودزا بودن افزایش می یابد و از امروز این طرح با شدت بیشتر در تهران آغاز شد.

وی افزود: مراکز بسیاری برای تعمیر معاینه فنی وجود دارد و افراد باید در طول سال حتما به این مراکز مراجعه کنند و دولت هم اخیرا" مصوبه ای داشته که تردد خودروهای فرسوده را در سطح شهر ممنوع کرده است و ما باید از طریق دوربین ها خودروهای بالای ۲۰ سال را از رده خارج کنیم و قصد داریم این سیستم را گسترش دهیم و هرچه زودتر خودروهای فرسوده را از تهران خارج می کنیم. بعدها این طرح را به شهرستانها نیز گسترش داده خواهد شد زیرا آثار زیانبار یک خودروی فرسوده بر تمام افراد جامعه اثر گذار است.

رئیس پلیس راهور تهران که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد تاکید کرد: مخدوش کردن پلاک خودروها جرمی سنگین است و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد. از آنجا که از ابتدای مهر بر حجم ترافیک ۳۰ درصد افزوده خواهد شد، با یکسری اقدامات سعی در کاهش ترافیک داریم.

وی گفت: باید تعداد واگن های مترو ۳ هزار تا باشد ولی ما تنها هزار واگن داریم. در حوزه اتوبوس هم کسری داریم. در هفته اول مهر که سرویس مدارس جانیفتاده، می توانیم توزیع موادغذایی سوپرمارکت ها را به زمان دیگری موکول کنیم که با زمان مدارس تداخل نداشته باشد. زمان آموزش و پرورش و آموزش عالی را به گونه‌ای می توان مدیریت کرد که با هم تلاقی نداشته باشد؛ علاوه بر آن با نصب تابلوهای لازم جلوی مدارس از حجم تردد مقابل مدارس کم کنیم.

مهماندار به خانواده‌ها توصیه کرد تا با عدم پارک خودرو مقابل مدارس، همکاری و تعامل خود را با پلیس حفظ کنند؛ همچنین حتما فرزندان خود را به سرویس هایی تحویل دهند که برچسب داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیابان های را تابلو های توقف ممنوع پر کرده اند ولی از اجرا خبری نیست و حتی دوبله هم پارک میکنند که باید بگویم یا تابلو ها را بردارید یا قانون را اجرا کنید

    • بدون نام

      جناب سرهنگ مهماندار الان تکلیف ما که از تاریخ 6/6/96سیستم برای ماشین های دو گانه قطع است چکار باید کرد. ایا مقصر ما هستیم. .

    • بدون نام

      فقط چاپیدن مردم

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه

    • امیر

      ماکه هروز داریم به بهانه های مختلف جریمه میشیم .مالیات میدیم روزی هم ۵۰ ب پلیس راهور میدیم نوش جونشون .

    • بدون نام

      اگر اینطور باشد چند ماه بعد ماشین می شود مال راهنما یی و رانندگی.

    • بدون نام

      خب اگه اينجور باشه یعد یک دو سال ماشین میشه برا شما. سیر نشدین این همه میخورین

    • بدون نام

      سرهنگ چرا کارخانه هایی که ماشین بی کیفیت و آلاینده میسازنه روزانه جریمه نمیکنید؟

      پاسخ ها

      • علیرضا

        سلام تصادفی جاده قم شد دو تا اتوبوس وچندین نفر کشته وشما گفتید استاندارد نیست اتوبوس اسکانیا ودیگه پلاک نمیکنید ولی نتواستین مقاومت کنید .کامیون هوو هم همینطور ولی باز هم موفق نشدین ولی جریمه کردن آذار واذیت مردم شما خیلی موفق بودین دستتان درد نکند شما که در رفاء هستین لازم نیست دلسوزی کنید کار خوتان بکنید خیلی خوبه

    • رضادانا

      شماکه ازهمه جامخورید اول ازخودروسازان شروع کنیدزیزدان گرماخردداشتیم کجا این دزدان درایران داشتیم

    • مهدی فریور

      سلام بسیار کم لطفی است که در بیست روز پنج بار بواسطه معاینه ای که پنج روز از اتمام ان گذشته دویست وپنجاه هزار تومان جریمه بشم این روش یعنی توهین به مالکین خودروها بدون در نظر گرفتن سوابق خودرو به هر حال متاسفانه دوربینها بجای انسانها در اینگونه موارد انجام وظیفه میکنند ایکاش عملکرد تمامی مسئولین محترم زیر نظر دوربین مقامات محترم ارشد نظام قرار میگرفت واعمال قانون میشد جای بسی تاسف که فقط کسانی که در انجام وظیفه شان تاخیر مینمایند جریمه میشوند در حالیکه اشخاصی که اصلا به وظیفه خود بواسطه پشتیبان اظهار عدم اگاهی میکنند خیلی راحتترند چون .......:منتظرپاسخ میمانم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج