۵۹۵۱۶۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رتبه اول فارس در تعداد زندانیان جرائم غیرعمد

مدیر دفتر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان فارس گفت: فارس در تعداد زندانیان جرائم غیر عمد رتبه اول کشور را دارد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر دفتر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان فارس گفت: فارس در تعداد زندانیان جرائم غیر عمد رتبه اول کشور را دارد.

اصغر تراب پور چهارشنبه ۱۵ شهریور در جمع خبرنگاران گفت: تعداد کل زندانیان جرائم غیرعمد استان فارس یک هزار و ۲۸۴ نفر است که ۹۲۲ نفر از آنان زندانی جرایم مالی و ۵۲ نفر از آنان زن هستند.

وی با بیان این‌که به مناسبت عید غدیر زمینه آزادی ۱۵۵ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس فراهم شده است، گفت: بدهی این زندانیان بالغ بر ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که با همکاری کمیته صلح و سازش ستاد دیه حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از طلبکاران تخفیف گرفته‌ شده است.

تراب‌پور گفت: این زندانیان با پرداخت حدود ۲ میلیارد تومان از زندان رها خواهند شد که ۲۵ درصد از کل این مبلغ توسط خیرین تامین و پرداخت شده است.

او با بیان این‌که در پنج ماه اول امسال ۴۰۵ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس آزاد شده‌اند، گفت: کل مبلغ پرداخت شده برای این زندانیان ۳۲ میلیارد تومان بوده است.

تراب‌پور با بیان این‌که آزادی زنان زندانی برای ستاد دیه اولویت دارد، گفت: سال گذشته ۱۳ زن زندانی با کمک خیرین و نیکوکاران از زنان رها شدند و امسال در پنج ماه اول این تعداد به ۳۰ زندانی رسیده است.

وی با بیان این‌که ورود اکثر زندانیان زن به دلیل جرائم مربوط به حوادث رانندگی بوده است، گفت: آمار ورودی زنان به زندان‌های فارس امسال به نسبت سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است.

تراب‌پور با بیان این‌که در پنج ماه گذشته ۱۱۰ زندانی به دلیل ارتکاب جرائم مالی غیرعمد وارد زندان شده‌اند، گفت: امسال ۳۴۱ نفر محکوم مهریه به تعداد زندانیان فارس اضافه شده که این آمار از تهران هم بیشتر است.

او گفت: از ابتدای شکل‌گیری ستاد دیه تاکنون ۷ هزار و ۹۰۰ زندانی با کمک و ورود این ستاد از زندان‌های فارس آزاده شده‌اند که ۵۰۰ نفر از آنان زن بوده‌اند.

تراب‌پور ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال زمینه آزادی هزار زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس فراهم‌ شود و گفت: درخواست ستاد دیه از رسانه‌ها این است که موضوع زندانیان عمد و غیرعمد و تفاوت‌های آن را برای مردم روشن کرده و تاکید کنند که ستاد دیه در ارتباط با زندانیان جرائم عمد هیچ‌گونه ورودی نداشته و ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج