اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۹۶۸۰۰
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

بنگلادش: در میانمار نسل کشی در جریان است

وزیر خارجه بنگلادش ضمن «نسل‌کشی» خواندن اقدامات دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان این کشور، ارسال کمک‌های بشردوستانه و ساخت سرپناه برای ۷۰۰ هزار آواره سرازیرشده به کشورش را خوستار شد.

خبرگزاری فارس: «محمود علی» وزیر خارجه بنگلادش که کشورش مقصد اصلی آوارگان روهینگیا است، امروز اقدامات نیروهای دولتی و بودائی‌های میانمار علیه اقلیت مسلمان این کشور را «نسل‌کشی» خواند.

بودایی‌های میانمار و نیروهای پلیس و ارتش این کشور، از اوایل شهریور ماه سال جاری، با بهانه قرار دادن حمله‌ای عده‌ای جوان به یک پاسگاه پلیس، حملات سیستماتیک گسترده‌ای را علیه روستاهای مسلمان‌نشین آغاز کرده‌اند؛ حمله‌ای که دو گزینه فرار به سمت مرز یا مرگ در میان آتش را در پیش پای روهینگیا گذاشته است.

در روزهای اخیر ۳۰۰ هزار روهینگیایی توانسته‌اند از مرز بگذرند و به بنگلادش برسند؛ برخی منابع نزدیک به این اقلیت قومی می‌گویند که تاکنون حداقل ۴ هزار نفر در روستاهای خود قتل عام شده‌اند.

تعداد زیادی کودک و افراد سالمند و ناتوان هم در مسیر رسیدن به بنگلادش امن، بر اثر گرسنگی و تشنگی جان سپرده‌اند که آمار دقیقی از تعداد این بخش از تلفات انسانی در دست نیست.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه بنگلادش که کشورش به پناهگاه امن روهینگیای میانمار بدل شده، امروز در توصیف اقدامات دولت میانمار گفت: «جامعه جهانی می‌گوید که این (رفتار با روهینگیا) نسل‌کشی است؛ ما هم آن را نسل‌کشی می خوانیم.»

محمود علی که اقدام جامعه بین‌الملل در برابر این کشتار فجیع را خواستار است، امروز با دیپلمات‌های سفارتخانه‌های عربی و روسای دفاتر متعلق به سازمان ملل در داکا دیدار کرد و تلاش برای یافتن راه‌حلی سیاسی برای این بحران، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و ساخت سرپناه برای آوارگان را خواستار شد.

وزیر خارجه بنگلادش سپس در برابر خبرنگاران حاضر شد و گفت که فقط در دو هفته اخیر، ۳۰۰ هزار روهینگیایی به بنگلادش گریخته‌اند که با احتساب این آمار، تعداد کل آوارگان روهینگیایی در بنگلادش به ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد.

دو دیپلمات حاضر در این نشست خبری هم به شرط ناشناس ماندن گفتند که آمار قطعی از کشته شدن حداقل ۳ هزار انسان در خشونت‌های اخیر دولت و بودایی‌های میانمار علیه اقلیت مسلمان این کشور خبر می‌دهد.

از میان کشورهای اسلامی و غیراسلامی، تاکنون فقط مالدیو در برابر این اقدام دولت میانمار اقدام عملی کرده و روابط تجاری خود با میانمار را قطع کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدالعنت کندکسانی راکه لتش این معرکه رابراه انداخته اندوبه پاسگاههای پلیس حمله کرده وبهانه بدست کقارداده اندوکسانی که هزینه اسن عملیات راپرداخت کزده اند امروز مردم جهلن بیدارندودوست ودشمن راتشخیص می دهند والقاب رامناسب افرادانتخاب مس کنند

    • کریم

      مالدیو از خیلی کشور هایی کە ادعای مسلمونیشون میشە مرد ترە

    • محمد سلطان

      هیچ برگی از درخت نمی افتد الا باذن خدا!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج