۵۹۹۲۳۰
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

چرا اقتصاد ایران نیروی کار ماهر می‌خواهد؟

کارشناسان عمده‌ترین دلیل بیکاری در کشور را نبود مهارتهای مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار عنوان می‌کنند. آنها تاکید دارند که با پیشرفت تکنولوژی، لازمه جذب فارغ التحصیلان به بازار کار مهارت است و اقتصاد ایران برای رشد و توسعه به نیروی انسانی خلاق و ماهر نیاز دارد.

خبرگزاری ایسنا: کارشناسان عمده‌ترین دلیل بیکاری در کشور را نبود مهارتهای مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار عنوان می‌کنند. آنها تاکید دارند که با پیشرفت تکنولوژی، لازمه جذب فارغ التحصیلان به بازار کار مهارت است و اقتصاد ایران برای رشد و توسعه به نیروی انسانی خلاق و ماهر نیاز دارد.

اولین دیدار شهردار تهران و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی روزهای گذشته رقم خورد. مهمترین محور گفت‌وگوی ربیعی و نجفی ایجاد فضای اشتغال و مهارت آموزی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و شهرداری بود. انتقال آموزشهای مهارتی به سرای محله‌ها، گسترش مشاغل خدماتی در قالب تعاونی‌ها،‌ ایجاد صنوف نوین و ساماندهی برخی مشاغل در پارکها و بازارچه‌های محلی با همکاری و استفاده از ظرفیتهای شهرداری از مهمترین موضوعات و مباحثی بود که در این دیدار مطرح شد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با همکاری صنوف و شهرداری‌ها می‌تواند در ساماندهی و دادن صلاحیت حرفه‌ای به تعمیرکنندگان وسایل و اطمینان بخشی به مردم برای دریافت خدمات وارد کار شود.

او ایجاد پارک‌هایی برای آشنایی کودکان با مقوله اشتغال با همکاری سه جانبه میان شهرداری تهران، آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای را از دیگر زمینه‌های همکاری برشمرد. استفاده از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزشهای مهارتی به سرای محله‌ها به عنوان کانون‌های مدیریت محلی نیز پیشنهادی بود که ربیعی در این دیدار مطرح کرد.

در جهان فراصنعتی امروز توسعه به معنی عام بدون توجه به آموزشهای فنی و حرفه‌ای مفهومی نخواهد داشت. آموزشهای فنی و حرفه‌ای انجام فعالیتهایی است که می تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده کند و کارایی و توانایی او را در انجام آن افزایش دهد.این آموزشها کسب مهارت در راستای تکنولوژی و علوم وابسته به همراه دانشهای خاص مربوط به شغل را در بخشهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه می دهد.

هدف آموزشهای فنی و حرفه‌ای، افزایش توانایی‌های دانشی و مهارتی و قدرت درک افراد برای انجام مطلوب‌تر کار در محدوده وظایف شغلی است. در حال حاضر موضوع بیکاری یکی از مهمترین معضلات جهان و چالش اساسی اقتصاد ایران به شمار می‌رود و در کشورهای در حال توسعه، به دلیل عدم توازن ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی سهم بیشتری بر توسعه دارد.

کارشناسان عمده‌ترین دلیل بیکاری در کشور را فقدان مهارتهای مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار عنوان می‌کنند و امیدوارند که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزشهای مهارتی بتواند نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا کند.

محمدامین سازگار نژاد ـ معاون وزیر کار و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نگاه به مهارت آموزی و کسب مهارت برای جامعه را امری ضروری و حیاتی می‌داند و می‌گوید: آموزشهای فنی و حرفه‌ای با هدف پاسخگویی به نیازهای بازار کار در بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد و بر این اساس مهارت آموزی به نیروی جویای‌ کار و بروز رسانی مهارت‌های شاغلان جزو اهداف سازمان فنی و حرفه‌ای به شمار می‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عادل

      چون مسئولین ماکفایت مدیریت اقتصادی ندارندودرگیرکارسیاسی وچپ وراست اتد پدرمردم رواصولگراو اصلاح طلب دراوردند فکرسفره خودشونندتامردم نجومی ها.و اختلاس ورانت و اشرافیگری عزت آنهاست

    • بختیار

      نیروی اقتصاد ایران را مدرک داران بیسواد می چرخانن که هیچ تخصصی ندارن بجز یک مدرکی که بدون زحمت بدست آوردن .

    • بدون نام

      نیروی کار ماهر هست ولی مدیرانیکه بتوانند اینرا تشخیص دهند سر کار نیست

    • جوان بیکار

      خدایی کم چرت و پرت بگید الان دارید از لیسانس و فوق لیسانس نیروها استفاده میکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      فقط برا کارگری ازشون استفاده میشه و هیچ استفاده ای از مهارت و علم جوونا ندارید
      هر جا هم میزی باشه که ماشالله کهنسالان که ده جای دیگه هم سر کارن و عضو بیست هیت مدیره هم هستن جای افراد با تخصص و مهارت نمیدن.
      اصلا تو کشور ما تخصص و مهارت مهم نیست جانم فقط و فقط افراد با (((پارتی))) میخوان
      خواهشا کم مردم بیچاره رو مسخره کنید

    • بنا

      عجب راست گفت کهنسالان بی حال ده جا رعیس هستن ولی جوانان پر انرژی بیکار و پارتی ندارن برن سرکار مثل من فوق لیسانس برق دارم کارگری بیل میزنم روزی چهل هزار تومن که بعداز دوماه الی چهارماه حقوق میدن و کارکردمون در ماه دوازده روزه.به همین قبله اگر دروغ میگم به صبح نرسم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج