۶۰۰۱۶۹
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

اعزام هزار نفر از بازنشستگان به عتبات عالیات

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: حقوق فعلی بازنشستگان کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و برای بهبود وضعیت و افزایش حقوق آنها باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اجرا شود.

خبرگزاری فارس: سید تقی نوربخش در مراسم روز بازنشستگان و تکریم خانواده اظهار داشت: زندگی، معیشت و درمان بازنشستگان متأثر از سیاست‌گذاری‌های تأمین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای پیشرفته و توسعه‌یافته است که قدردان پیشکسوتان خود باشد، گفت: احترام به سالمندان و بزرگ‌ترها از سنت‌های دینی و ملی ماست. تأمین اجتماعی نتیجه سرمایه‌گذاری بازنشستگان است و دو وظیفه اصلی آن تعیین مستمری و درمان این قشر از جامعه که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، می‌باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که همراه با خانواده آنها جمعیت تحت پوشش به بیش از ۵ میلیون نفر می‌رسد، گفت: تمامی خدماتی که به این افراد ارائه می‌شود بدون استفاده از منابع عمومی کشور است.

نوربخش گفت: در سال‌های اخیر افزایش مستمری بالاتر از نرخ تورم سالیانه بوده است و در مجموع در ۴ سال اخیر حقوق بازنشستگان بیمه اجتماعی ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی بیان داشت: البته با این وجود میزان حقوق فعلی بازنشستگان کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و برای ارتزاق زندگی آنها باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: اجرای این قانون بایستی همراه با تأمین منابع مالی باشد و دولت مطابق با قانون برنامه ششم توسعه سالانه ۱۰ درصد از مطالبات سازمان را پرداخت کند.

نوربخش افزود: ماهیانه ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سازمان تأمین اجتماعی در بخش مستمری و بازنشستگان هزینه می‌کند که بودجه یک ماه ما به‌اندازه بودجه سالیانه بعضی از وزارتخانه‌ها است و ما افتخار می‌کنیم که این مستمری را پرداخت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: یکی از وظایف سازمان تأمین اجتماعی درمان است و این بخش جزو جدایی‌ناپذیر از سازمان محسوب می‌شود؛ چراکه مراکز درمان سازمان با سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: در سال‌های اخیر ۸ بیمارستان در اقصا نقاط کشور توسط تأمین اجتماعی ساخته شده است و در تهران نیز بیمارستان‌های فیاض‌بخش و هدایت در حال نوسازی و بازسازی هستند و در بیمارستان لواسانی نیز اقدامات اساسی صورت گرفته است.

نوربخش گفت: با همه این اقدامات بازهم با شرایط مطلوب فاصله داریم و تلاش ما این است که افراد در زمان بیماری درد دیگری نداشته باشند.

وی افزود: در ماه مهر و آبان به ۳۰ هزار از بازنشستگان تسهیلات ارائه می‌دهیم و حدود هزار نفر نیز به عتبات و عالیات اعزام خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: طرح کرامت رضوی که در قالب آن بازنشستگان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند نیز امسال ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م ی

      اقای نوربخش از وام بازنشستگان خبری نیست وبانک رفاه درخواست سپرده گذاری ۳ ماه بازنشستگان را دارد بعد نعادل ان وام بدهند

    • رضا ماندگار

      اقای نوربخش بجای این زیارت ها وحرفها چگونه بازنشستگان کارکنان سازمان درشرایط مساوی سوابق ومیزان پرداخت حق بیمه بادیگر بازنشستگان مشمول تحت پوشش این سازمان تا سه برابر حقوق ومزایا میگیرند این را جواب بدهید؟

    • راد

      بازنشستگان ترمیم حقوق مبخواهند بازنشستگان‌پول میخواهند نه عتبات عالیات به قول‌معروف‌کسی که معاش ندارد معاد ندارد این را شما خودتان به ما گفتید

    • بدون نام

      راست میگن اینا واسه فاطی تومون نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج