adexo3
۶۳۱۸۵۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

همسر رئیس جمهور زیمبابوه از کشور گریخت

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس عصر چهارشنبه در خبری از هراره اعلام کرد که &#۰۳۹;گریس موگابه&#۰۳۹; همسر رئیس جمهوری زیمبابوه بعد از بالاگرفتن تنش سیاسی در کشورش، از وطن گریخت.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس عصر چهارشنبه در خبری از هراره اعلام کرد که 'گریس موگابه' همسر رئیس جمهوری زیمبابوه بعد از بالاگرفتن تنش سیاسی در کشورش، از وطن گریخت.

براساس این گزارش، 'گریس' امروز چهارشنبه با تشدید اختلاف میان رئیس جمهوری و فرماندهان ارتش نظامی زیمبابوه که در نهایت به حصر خانگی همسرش منجر شد، همسر ۹۳ ساله خود را در حصر رها و به کشور همسایه -نامبیا- فرار کرد.

این گزارش بدون اشاره به توضیحات بیشتر در این خصوص، همسر رئیس جمهوری را عامل اصلی تحولات سیاسی و نظامی در زیمبابوه خواند.

البته بررسی روند تحولات این کشور نشان می دهد که منشاء اصلی اختلاف موگابه با فرمانده ارتش این کشور و بروز این شبه کودتا در این کشور، تلاش رئیس جمهوری برای معرفی همسرش 'گریس' به جانشین خود بود.

این درحالی است که گزارش رسانه های زیمبابوه، منطقه ای و بین المللی از کنترل کامل اوضاع این کشور توسط ارتش زیمباوه خبر می دهند.

این گزارشات حاکی است که ارتش این کشور با حضور نظامی در خیابان‌ ها، کنترل اوضاع را در این کشور به دست گرفته است و حتی منازل مسکونی مقامات زیمباوه را در محاصره خود درآورده است.

اخبار شبکه های اجتماعی این کشور نیز حاکی است که شب گذشته بارها در اطراف محل اقامت موگابه تیراندازی شد؛ البته با این حال ارتش زیمبابوه بحران در آن کشور را موقتی اعلام و وقوع کودتا در این کشور را نیز تکذیب کرده است.

ژنرال مویو رئیس ستاد ارتش زیمبابوه امروز چهارشنبه در نطقی که از تلویزیون ملی این کشور که از دیروز در کنترل کامل ارتش زیمباوه است پخش شد، گفت: ارتش کودتا نکرده و بیشتر در جستجوی جنایتکاران است تا هرچه زودتر بر بحران فزاینده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور فائق آید.

ورود ارتش به صحنه سیاسی زیمبابوه به دنبال تنش های اخیر بین رابرت موگابه و فرماندهی ارتش این کشور رخ داده است، چرا که موگابه هفته گذشته امرسون منانگاگوا معاون اول خود را که از سربازان کهنه کار این کشور است از کار برکنار کرده بود.

تحلیل ها حاکی است که موگابه با کنار گذاشتن معاون و در واقع قائم مقام خود قصد دارد گریس همسر خود را به عنوان جانشین خود معرفی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گریسه یا واسگازینه؟!!!!خخخخخخخخخخخخ

    • یعقوب

      بما چه مربوطه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج