۶۳۶۷۶۹
۲۵ نظر
۵۰۱۲
۲۵ نظر
۵۰۱۲
پ

پیشنهاد رئیس کمیته امداد درباره یارانه نقدی

رئیس کمیته امداد امام(ره) جزئیات پیشنهادش درباره چگونگی پرداخت یارانه‌های نقدی را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته امداد امام(ره) جزئیات پیشنهادش درباره چگونگی پرداخت یارانه‌های نقدی را تشریح کرد.

اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست اعضای کمیسیون متبوعش با رئیس کمیته امداد(ره)، گفت: در این نشست، پیشنهاد رئیس کمیته امداد درباره هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت نقدی به مردم مطرح و درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

وی در توضیح پیشنهاد رئیس کمیته امداد درباره هدفمندی یارانه‌ها، افزود: پیشنهاد آقای فتاح این بود که پرداخت نقدی و تقسیم یارانه‌ها به کمیته امداد و بهزیستی واگذار شود، البته پرداخت یارانه‌ها به همین شکل کنونی ادامه خواهد یافت.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، ادامه داد: آقای فتاح در این جلسه گفت که مسئولان کمیته امداد با ارزیابی‌هایی که انجام داده‌اند، تقریبا ۲۰ میلیون نفر در جمعیت اقشار آسیب‌پذیر می‌شوند که شامل بهزیستی، کمیته امداد و کارمندان و کارگرانی که کمتر از ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

ترکی تصریح کرد: رئیس کمیته امداد گفت که طبق این پیشنهاد اعلام خواهد شد افرادی که نیازمند دریافت یارانه نقدی هستند، خودشان را به مراکز مربوطه معرفی کنند تا وضعیت‌شان بررسی شود؛ البته با ارزیابی‌های صورت گرفته، تعداد این افراد حدود ۱۵ میلیون تن خواهد بود.

ترکی در ادامه گفت: فتاح عنوان کرد که بر این اساس تقریبا ۳۵ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند و در حدود نیمی از جمعیت که وسع مالی خوبی دارند طی روندی با کمک و همراهی دولت و مجلس از دریافت یارانه نقدی حذف می‌شوند.

وی با بیان اینکه با حذف ۵۰ درصد از یارانه‌بگیران، ۲۳ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود، تأکید کرد: می‌توان این حجم از پول را در بخش بهداشت، درمان و تولید و نیز ایجاد اشتغال هزینه کرد.

نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس با بیان اینکه قرار است پیشنهاد حذف برخی از گروه‌های پردرآمد از دریافت نقدی یارانه‌ها در کمیسیون‌های دیگر مجلس نیز مطرح و درباره آن بحث و تبادل نظر شود، گفت: برخی از نمایندگان و نیز برخی افراد در بدنه دولت هم با این پیشنهاد موافق هستند، لذا دولت و مجلس با همکاری یکدیگر می‌توانند این پیشنهاد را به نتیجه برسانند.

ترکی با اشاره به اینکه بحث‌هایی وجود دارد که این موضوع در قالب لایحه و یا طرح در مجلس مطرح شود، اظهار داشت: در صورتی که این لایحه و یا طرح زودتر در مجلس مطرح شود، می‌توان حذف دهک‌های بالای جامعه را تا پایان سال‌جاری عملیاتی کرد، در غیر این صورت می‌توان این موضوع را به نحوی از ابتدای سال آینده اجرایی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی حرفش اینه که یارانه ها رو بدید من به هر کی خواستم بدم

    • علیرضا

      چرا همه فکر و ذهنتان متوجه گرفتن این یارانه ناچیز از جیب مردم شده. بابا برید دنبال این همه ثروتی که به دلیل نالایقی مدیرانی مثل شما توی این مملکت داره دزدی میشه حیف و میل میشه حقوق نجومی میشه هزینه پروژه های ناکارامد میشه و اونجایی که نباید خرج میشه . جالبه دم از اشتغال زایی هم میزنه بی تدبیر .

      پاسخ ها

      • حسین

        آقای علیرضا جان واقعا"گل گفتی این مدیران نالایق کی دست از سر ما بر می دارند با این طرحهای آبکی که دارند خدا میدونه این مملکت وبا این همه ثروت خدا داد بچه روزی تبدیل کردید تازه طرح هم میدهید این وضع نتیجه عملکرد شماست والا اگر درست مملکت اداراه میشد مردم نیازمند این پولها تبودنتد

    • بدون نام

      نمیدونن چطور ای یارانرو از این ملت بدبخت بکشن این فتاح اصلا نظرنده اصلا

    • بدون نام

      شمارابه خداقسم هرچیزاقای فتاح کم وکسری دارد بدهیدتادست ازیارانهابرداردمگردولت نمیتواندخودش حقوق بگیران باالاراحذف کند

    • بدون نام

      چون مردم خجالت می کشند به کمیته امداد بیایند این کار را میخواهند بکنند ؟؟؟!!! اگرچه احتمال داره هدفشان محقق بشه اما چند نتیجه منفی : جایگاه کمیته راتنزل و به نوعی مددجویان کمیته امداد را ....

    • بدون نام

      آقای فتاح زمانی که رئیس ایران خودرو بودی و خودروی بی کیفیت با قیمت بالا به مردم می دادی.می خواست به اقشار کم درآمد خودرو از دم به قسط بدی واقعا خنده داره?

    • علی

      خجالت بکش آقای فتاح خجالت بکش

    • بدون نام

      من نمیدنم این آقای فتاح چکاره در دولت هستند دخالت میکند. خیلی کار بلد هستی به همان کمیته امداد بپرداز .

    • مجتبی

      فتاح بیخود کرده چنین پیشنهادی داده ، پول برق ، آب ، گاز ، تلفن را بده ما یارانه نمیخواهم ، ....اگر فقط پول نفت را کنار بگذارند و به جیب نزنن ، ملت گرسنه نخواهند ماند نیازی به یارانه نخواهند داشت ... حالا نقشه برای یارانه کشیدند .

    • حسن یوسفی هفشجانی

      سلام دولت بایدیارانه ومستمری مددجویان بهزیستی وکمیته امدادچندبرابرکنه تامیزان فقردرجامعه کم شود.

    • علی

      یارانه ها حق همه مردم هستش بدن دست شما اقای فتاح که چی ؟؟؟؟؟مگه مردم و دولت نمی دونن با این پول چکار کنن شما چرا تصمیم می گیرین بهتر شما کار خودتون رو به نحو احسنت انجام بدین

    • بدون نام

      ... آقای فتاح موقعی که وزیر ودی از اول باید جلوشو میگرفتی تا به این روز دچار بشیم که همش در خبرگزاری حرف یارانه وسهام عدالت زده میشود چه قدر میگیرن دیگه به مردم دروغ تحویل ندهید خواهش میکنم دولت گدا مگه حالا خوددتان میدانیدزحمت بکشید لطفا

    • بدون نام

      نظر فتاح این است من که یک نظامی بازنشسته هستم برم در کمته آقای فتاح بشینم ببینم ایشان کی رحمش به من بیا یارانه به من بدهد واقعا مسخره است .....

    • بدون نام

      آقاي فتاح ... ایران 90 درصد فقیر داره تو دم از قطع کردن یارانه 50درصدمیزنی،،،، با هزینه نیویورک داریم باوضعیت شعب ابوطالب زندگی میکنیم.... ولمون نمیکنن

    • بدون نام

      چندر غاز میدن بعد میگن باید قطع بشه.حق مردمه.باید بدید

    • بی نام

      اقای فتاح پیشنهادت. روفقط نگر دار واسه خودت. لطفا دخالت نکنید. هرکه راازبهر کاری ساختن

    • مهدی

      اون روزکه یارانه را.میخواستین برقرار کنید ...گفتین حامل های انرژی را گران میکنیم از پولش به ضعفا یارانه میدیم ....کلی اقتصاد دان نامه زدن غلط است نشدنیست فاجعه است ...افتیدن هلفدونی ...دولت و مجلس پایداریچی تصویب و اجرا کردند و گاماس گاماس گندش دراومد
      حالا هم برای مردم توقع ایجاد شده هم بار مالی ...رییس امداد افتاده جلو یه جوری گند و پاک کنه ....این بود اقتصاد امام زمونی مدل برادر چاوز....؟

    • بدون نام

      طرف ولکن معامله نیست, ....

    • بدون نام

      ببین فتاح برو بکار خوددت برس دخالت نکن نکنه صندوق صدقات پر نمی شود یا اقایان معتاد با چنگالهای مخصوص انها را تخله می کنند چیزی برایتان نمی ماند که دنبال یارانه ها هستی مرد حسابی انهایی که در کمیته پرونده ندارند ولی نیازمند هستند بس چی همه اش برای خوددت حرف می زنی بس بتو ربطی نداره یارانه ها

    • بدون نام

      فتاح به توچه

    • بدون نام

      عوض این که بیارید یارانهاراضافه کنید میاید طرح میدید اقای فتاح ا
      .‌

    • hosein

      نمیدونم چرا همه یادشون رفته که فلسفه دادن یارانه برای جبران اختلاف قیمت آب و برق و گاز و خدمات بوده که حالا هی دم از سیر کردن شکم ما ملت میکنن با این ۴۵هزارتومن .قیمت هارو برگردونن به سابق ۴۵مال خودشون.بعد آقای فتاح حساب نکرده این همه حقوق کارمند اداره های وابسته به خودشون از کجا میاد .برن تحقیق که چند درصد اونهایی که به اسم نیازمند دارن حق بقیه رو میخورن توی کمیته امداد و بهزیستی ثبت نام کردن که واقعا نیازمند نیستن البته به جزء عده ای که واقعا احتیاج دارن ولی بشون توجه نمیشه.به نظر من بهتره که این بهزیستی و کمیته امداد منحل بشه که بوجه اونها صرف نیازمندان جامعه بشه .رفاه جامعه رو ببریت بالا فقر و نیازمند از جامعه ما خودش پاک میشه .

    • بدون نام

      بابا این کمیته امدادا از ما وضعشون بهتر میسناسم فتاح به تو چه نمیشه هم چیز و گفته

    • امین

      منکه یه قرون تو صندوق نمیندازم. خودم بفقیر میدم اینا خرج خودشونم میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج