۶۴۱۴۱۶
۹ نظر
۵۰۷۴
۹ نظر
۵۰۷۴
پ

روزنامه جوان: سگ اصحاب كهف هم بیرون غار ماند

حجت‌الاسلام مهدي حسين‌پور در روزنامه اصولگرای جوان درباره پدیده نوظهور سگ داری نوشت: در گوشه‌اي از تاريخ به اصحاب كهف برمي‌خورم كه سگي با آنان همراه بود، ولي هيچ گاه آنان اين چنين با سگشان رفتار نمي‌كردند، بلكه حد و حدود رفتاري بين انسان و حيوان را رعايت مي‌كردند. سگ اصحاب كهف كه با آنان همراه شده بود، در تمام آن مدت طولاني كه آنان به خواب رفته بودند، به داخل غار نرفت كه در آغوش آنان بخوابد، بلكه در ورودي غار مانده بود.

حجت‌الاسلام مهدي حسين‌پور در روزنامه اصولگرای جوان درباره پدیده نوظهور سگ داری نوشت: امروزه در برخي نقاط شهر، ناگهان توجه مردم به منظره‌اي جلب مي‌شود كه درك آن براي خيلي‌ها سخت است و هيچ توجيه معقولي نيز برايش پيدا نمي‌كنند.
شخصي در پياده‌رو راه مي‌رود و يك توله سگ كوچك را در آغوش كشيده است و از ترس گم شدن حاضر نيست او را براي لحظه‌اي رها كند يا يك ماشين لوكس و مدل بالا كه پنجره جلوي آن پايين آمده است تا يك سگ پا كوتاه تميز، بدون اينكه كمربند بسته باشد، به تماشاي شهر مشغول شود و توجه مردم را به خود جلب كند.
هيچ شك و اختلافي در اين نيست كه انسان برترين و شريف‌ترين مخلوق خداوند است و تمام موجودات و مخلوقات در خدمت انسان قرار دارند، تا با بهره‌گيري صحيح از آنها، زندگي در دنيا براي ما انسان‌ها راحت‌تر و با آرامش بيشتري همراه شود.

خداوند، حيوان را خلق كرد و در خدمت انسان قرار داد و اين انسان است كه اجازه دارد تا از حيوانات به روش صحيح، بهره‌مند شود. صداي خوش پرندگان، نگهباني سگان، باربري اسب و الاغ، بهره‌مندي از برخي حيوانات جهت تغذيه سالم و مقوي. تا وقتي زنده‌اند از شيرشان استفاده مي‌شود و زماني كه ذبح مي‌شوند از گوشتشان نيز بهره‌مند مي‌شويم.
اما جالب است بدانيم اسلام توجه خاص و ويژه‌اي به حيوانات دارد. توجهاتي از قبيل حق و حقوق حيوانات، نوع تغذيه آنها، روش نگهداري، توصيه به نگهداري برخي از حيوانات، آداب بهره‌گيري از آنها و بيان ويژگي‌هاي ارزشمندشان، نهي از آزار و اذيت آنان، هشدار به انسان‌ها از ستم كردن به حيوانات و به ناحق كشتن آنها، سفارش به تغذيه كردن از برخي حيوانات و نهي از تغذيه از برخي ديگر و بسياري ديگر از اين موارد كه مربوط به نوع رفتارانسان‌ها با حيوانات است.
جايگاه حيوانات در اسلام آنچنان ويژه است كه وقتي غربي‌ها، دم از حيوان‌دوستي مي‌زنند انسان جز تعجب كردن نمي‌تواند عكس‌العملي نشان دهد.

غربي‌هايي كه انسان‌دوستي را نمي‌فهمند، به افراط در حيوان‌دوستي رو آورده‌اند و ديگران را به آن توصيه مي‌كنند! شخصي كه از كشته شدن هزاران بچه بي‌گناه ناراحت نمي‌شود و خم به ابرو نمي‌آورد حالا به ديگران سفارش مي‌كند كه به سگ محبت كنيد و آنها را همچون فرزندانتان دوست داشته باشيد!

آنان اسلام و مسلمانان را متهم مي‌كنند به دشمني با حيوانات و مسلمانان را افرادي خشن معرفي مي‌كنند. متأسفانه عده‌اي هم اسير تبليغات آنان شده و به سگ‌بازي روي مي‌آورند. گويي آنان نمي‌فهمند كه سگ‌داري با سگ‌بازي متفاوت است.

اين عده از مسلمانان ساده‌انديش، با كمال صداقت، نيت مي‌كنند و آشي را كه غربي‌ها با صد وجب روغن پخته‌اند هم مي‌زنند! از ميان آن همه حيوان، سگ را كه داراي نجاست ذاتي است انتخاب كرده‌اند، احترام به حيوانات را تا جايي پيش برده‌اند كه آنان را جايگزين فرزندشان كرده‌اند.
حريم رفتاري بين انسان و حيوان بايد رعايت شود، اما عده‌اي مثلاً روشنفكر پرچم حمايت از حقوق حيوانات را آنچنان بالا برده‌اند كه فرزندان خودشان فراموش كرده‌اند. حتي برخي افراد خاموش‌فكر كه از آنها پيروي مي‌كنند، حاضر شده‌اند كه به جاي فرزنددار شدن، چند سگ را به عنوان فرزندخوانده بپذيرند و با جان و دل از آنان نگهداري كنند!
با هم غذا مي‌خورند، با هم حمام مي‌روند، با هم قدم مي‌زنند، با هم بازي مي‌كنند، لباس بر تنشان مي‌كنند و تمام دغدغه‌شان سگشان شده است. تاريخ را كه مطالعه مي‌كنيم به شخصي به نام يزيد برخورد مي‌كنيم كه يكي از خصوصيات معروف و مشهورش، ميمون‌بازي و سگ‌بازي بود. ميمونش را بغل مي‌كرد و در كنار خودش در بالاي مجلس مي‌نشاند. نامش را ابوقيس گذاشته بود و لباس بر تنش مي‌كرد.

در گوشه‌اي ديگر از تاريخ به اصحاب كهف برمي‌خورم كه سگي با آنان همراه بود، كه حتي در قرآن هم به آن اشاره شده است، ولي هيچ گاه آنان اين چنين با سگشان رفتار نمي‌كردند، بلكه حد و حدود رفتاري بين انسان و حيوان را رعايت مي‌كردند.

سگ اصحاب كهف كه با آنان همراه شده بود، در تمام آن مدت طولاني كه آنان به خواب رفته بودند، به داخل غار نرفت كه در آغوش آنان بخوابد، بلكه در ورودي غار مانده بود.

حالا هم در اين گوشه تاريخ، برخي از افراد از بين اين همه حيوانات گوناگون، فقط سگ را انتخاب مي‌كنند، براي سگشان پرستار مي‌گيرند و او را به آرايشگاه مي‌برند، غذاي گران‌قيمت برايش تهيه مي‌كنند و فرياد سگ‌بازي خود را در قالب حمايت از حقوق حيوانات بلند مي‌كنند، در حالي كه هيچ واكنشي نسبت به حقوق انسان‌ها و سرزمين‌هاي قحطي‌زده از خود نشان نمي‌دهند!
بي‌شك بسياري از اين افراد تحت تأثير فرهنگ ماهواره قرار گرفته‌اند... افرادي كه حس خودنمايي و رقابت با ديگران را در سر دارند... افرادي كه حس روشنفكري و تجددگرايي در خود احساس مي‌كنند. آشي كه غربي‌ها مي‌پزند براي سبك زندگي ما ايراني‌ها قابل هضم نيست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سگ و تمام حيوانات مخلوق خدا هستند و كسي حق ندارد بي احترامي بكند! روزي كسي كه سوار بر شتري بود تازيانه اش به صورت شتر خورد و پيامبر مهرباني ها كه جان عالم به فداش!ناراحت شدن و تذكر دادن و يا امام حسن مجتبي عليه السلام روزي يه لقمه خود ميخورد و يك لقمه به سگي نان ميداد!اين سيره ولي خداست ولي يكعده كه با سگ ر و هم سفره و هزارتا كار ديگه ميكنن ديگه شورش رو در آوردن و سگ شده اسباب بازي و اداي روشنفكري و غربيگري واقعا متاسفم براي كسي كه اينجوري خودش كم بين و ذليل است

    • پیام

      سگ ها خیلی مفیدتر و بی آزارتر از خیلی انسان ها هستند .

    • بدون نام

      اين فرهنگ یهودی صهیونیستی است سگ بازی.

      پاسخ ها

      • haimiirani

        سلام
        (سگ را كه داراي نجاست ذاتي است انتخاب كرده‌اند،)
        نجاست ذاتي سگ كجاي اسلام آورده شده لطفا شفاف سازي بفرمائيد.

    • شکیبه

      کلا حیوانات به مراتب بهتراز آدمان خصوصا سگ

    • م.ص.

      تا الان که ما شنیده بودیم سگ اصحاب کهف باهاشون تو غار بود! چرا هی اسمان ریسمان میکنید تا حرف خودتون را درست جلوه دهید.

    • بدون نام

      دقیقا.الویت با انسانه بعد حیوان

    • بدون نام

      این متن رو فقط یک ادم حیوان آزار میتونه نوشته باشه. سگ نجاست ذاتی داره؟

    • علیرضا

      من جایی خوندم در حدیثی از امامان که:
      اگر سگ در داخل خانه و محیط زندگی انسان نگهداری شود ان خانه لانه شیاطین شده و دیگر فرشتگان به آن خانه رفت و امد نخواهند کرد

      پس بیایید از نگهداشتن ان در محل زندگی خودمان و فرزندانمان خوداری کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج