۶۴۵۷۳۶
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

خطر پوپولیسمِ سال ۱۴۰۰ در کمین است

روزنامه ایران نوشت: این روزها بیشتر از هر زمانی شاهد هستیم که مخالفان به هیچ امری مگر ناکامی دولت تدبیر و امید رضایت نمی‌دهند. پروژه‌های سیاه‌نمایی عملکرد دولت، ایجاد نارضایتی در میان مردم از طریق تبلیغات مسموم در شبکه‌های اجتماعی، برخی تریبون‌ها و روزنامه‌ها، ساخت ویدئوهای کوتاه و طنزهای جهت‌دار و کوبیدن بر طبل مخالفت و شایعه‌پراکنی‌ها، بسیار زودتر از حد تصور یعنی سال اول دولت دوازدهم، یکی پس از دیگری به اجرا درمی‌آید.

روزنامه ایران نوشت: این روزها بیشتر از هر زمانی شاهد هستیم که مخالفان به هیچ امری مگر ناکامی دولت تدبیر و امید رضایت نمی‌دهند. پروژه‌های سیاه‌نمایی عملکرد دولت، ایجاد نارضایتی در میان مردم از طریق تبلیغات مسموم در شبکه‌های اجتماعی، برخی تریبون‌ها و روزنامه‌ها، ساخت ویدئوهای کوتاه و طنزهای جهت‌دار و کوبیدن بر طبل مخالفت و شایعه‌پراکنی‌ها، بسیار زودتر از حد تصور یعنی سال اول دولت دوازدهم، یکی پس از دیگری به اجرا درمی‌آید.

این مخالفت‌ها و انتقادهای گاه تند، که در بسیاری موارد بدون توجه به منافع ملی و شرایط حساس بین‌المللی انجام می‌شود، آینده تیره‌ای را جلوی چشمان هر شهروند و بیننده‌ای ترسیم و احساس ناامنی و نگرانی را بیش از هر زمان، تقویت و القا می‌کند. برای این مخالفان، تنها زمینگیر کردن و ناکامی دولت دوازدهم، به هر قیمتی، در اولویت است و به نظر می‌رسد، این پروژه‌ها بدون توجه به عواقب ملی و بین‌المللی آن تا ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

وجود عوامل مختلف و ضعف در برخی بخش‌های دولت، به‌دلیل واقعیت‌های موجود و مطالبات اقتصادی و اجتماعی زمین مانده ملی و تأخیر در تحقق وعده‌های رئیس جمهوری روحانی، مخالفان را در سیر و فرآیند این پروژه ضدملی مصمم‌تر ساخته است.
از سوی دیگر، کمرنگ شدن حضور چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و حامیان اصلی دولت، در کابینه و بدنه اجرایی، که به نسبت دولت یازدهم، افزایش بیشتری یافته است، از دیگر دلایل به چالش کشاندن بی‌رحمانه و ضد ملی دولت تدبیر و امید است.
اندکی توجه لازم است تا به سادگی به این تحلیل رسید که مخالفان دولت، برنامه‌ریزی شده، عزم خود را برای زمینگیر کردن دولت تا 1400 و مانع‌تراشی بر سر راه حل مشکلات عمومی، جزم کرده‌اند. بویژه اینکه به صورت گسترده از ظرفیت و امکانات شبکه‌های مجازی بهره برده و در بسیاری موارد با وارونه نمایی و جعل خبر، یک دولت برآمده از انتخابات آزاد و متکی و مستحضر به رأی 24 میلیونی ملت را نشانه رفته‌اند.
از مخالفان جدی اصولگرای غیرمعتدل و جریان‌های سیاسی همسو گرفته، تا جریان احمدی نژادیسم، که در عین تلاش و دست و پا زدن برای خروج از به حاشیه رفتن و ماندن در عرصه سیاسی کشور، با هدف به‌دست آوردن حاشیه امنیت، در مقابل هشت سال ناکامی و بی‌کفایتی و پرونده‌های کیفری‌شان در دادگستری، سعی می‌کنند از خود جریان سومی در مقابل دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی بسازند، لذا حمله آنان به دوستان و حامیان سابق اصولگرایشان، در کنار حمله به دولت مستقر، صورت می‌پذیرد.
این قلم، در این یادداشت، درصدد کالبد شکافی، علت‌یابی و بیان ضعف‌های طبیعی در دولت و حامیانش نیست، بلکه روی سخنم با مخالفان دولت مستقر و حتی حامیان صادق دولت است، که شکست روحانی و دولت دوازدهم، تنها شکست جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلبی و اعتدالی نخواهد بود!

اگر با توجه به شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌المللی و محدودیت‌های تحمیل شده و لاینحل به دستگاه اجرایی و اداره کشور، وعده‌های اجتناب‌ناپذیر دولت، به سبب موج عظیم تبلیغات منفی، کارشکنی‌های کمرشکن و فشارهای طاقت فرسا و مانع تراشی‌های عمدی و بی‌حد و حصر و ادامه‌دار و نگاه‌های گروهی و بی‌توجهی به منافع و امنیت ملی، محقق نشده و موفقیت حداقل نسبی دولت دوازدهم، هم تضمین نشود، این ملت و جریان‌های سیاسی و دلسوزان وطن هستند که خسارت جبران‌ناپذیر خواهند دید و نه تنها دولت حسن روحانی! هشدار! زیرا که کشور در پیچ تاریخی سرنوشت‌سازی قرار گرفته است! دلسوزان کشور به هوش باشند، «خطر پوپولیسم 1400 در کمین» است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      نه خیر عزیزم ،خطر پو پولیسم در کمین نیست،خطر به هوییتی در کمین است

    • بدون نام

      پوپوليسم شماييد خطرناک شماييد زنده باد دکتر احمدی نژاد عزیز

    • بدون نام

      برو اقا خودتی به جهنم مگه روحانی چیکار کرد واسه مملکت

      پاسخ ها

      • سلام

        احمدی نژاد هرکه بود بسیار باعرضه تر و غیدتمندتر ازشما بود ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج