۶۴۸۷۹۱
۵۸ نظر
۵۰۲۴
۵۸ نظر
۵۰۲۴
پ

آزار و اذیت «یسنیِ» دو ساله‌ با ضربات چاقو

"یسنی" دختر ۲ ساله‌ای که با ضربات چاقو مورد آزار و اذیت پدرش بعد از مصرف شیشه قرارگرفته بود، اکنون در کما به سر می‌برد.

خبرگزاری ایسنا: "یسنی" دختر ۲ ساله‌ای که با ضربات چاقو مورد آزار و اذیت پدرش بعد از مصرف شیشه قرارگرفته بود، اکنون در کما به سر می‌برد.

۲۶ آذرماه بود که مادر برای رساندن فرزندش به مدرسه، یسنی دوساله‌ را تحویل همسرش داد و در زمان بازگشت به خانه دختربچه‌اش را غرق در خون‌ روی زمین می‌بیند که ورود پلیس و اورژانس این کودک دوساله به بیمارستان انتقال پیدا می‌کند!

تیم پزشکی سریع وارد عمل شده و دختر کوچولو برای مداوا به بیمارستان فاطمه الزهراء حاجی‌آباد انتقال یافت . پزشکان پس از معاینه دختر دوساله متوجه ضربات سختی به قسمت شکم و ران کودک می‌شوند که با اعتراف پدر وی مبنی بر اینکه در حالت توهم و اختیار اعمالش را نداشته است.
آزار و اذیت «یسنیِ» دو ساله‌ با ضربات چاقو

این کودک دوساله بعد از معاینه پزشکی به مرکز استان اعزام و پدر او نیز به مراجع قانونی تحویل داده شد.

این فرد پس از تحویل به مراجع قانونی گفت: پس از مصرف شیشه نمی‌دانم چگونه این اتفاق رخ داد که این اتفاق رخ داد اما زمانی که به خودم آمدم مقابل پیکر غرق به خون فرزندم را در بیمارستان یافتم!

این کودک نیز یکی از قربانیان مواد مخدر است

همچنین در همین خصوص دادستان شهرستان حاجی‌آباد اظهار کرد: متأسفانه امروزه با ورود مواد صنعتی به کشور و مصرف این مواد از سوی معتادان مشکلات زیادی برای خانواده‌ها ایجادشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی افزود: در خانواده‌هایی که پدر، مادر و یا هر دوی آن‌ها معتاد باشند، کودکان همیشه قربانیان این آسیب اجتماعی هستند و این کودک نیز یکی از قربانیان مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: باید خانواده‌ها بیشتر توجه داشته باشند و نگذارند که فرزندانشان به سمت اعتیاد بروند و مسئولین نیز جهت آگاهی خانواده‌ها با این دشمن خانمان‌سوز کلاسهای آموزشی برگزار کنند چنانچه اگر فردی نسبت به مسئله اطلاعات کافی داشته باشد هیچ‌گاه به سراغش نمی‌رود.

"یسنی" اوضاع جسمی مناسبی ندارد

در خصوص آخرین وضعیت این کودک دوساله مدیر روابط عمومی علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه این کودک هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری است، تصریح کرد: این دختربچه از ناحیه شکم با جسم برنده به‌شدت مجروح و پس از اعزام به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اقدامات درمانی تخصصی جهت نجات جان این کودک در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شد.

دکتر فاطمه نوروزیان تصریح کرد: این کودک پس از آسیب‌دیدگی توسط پدرش با مشکلات تنفسی و خونریزی شدید به بیمارستان حاجی‌آباد منتقل شد که مورد جراحی‌ها اولیه قرار گرفت اما شدت جراحات و نیاز به اقدامات درمانی بیشتر سبب انتقالش به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس شد.

وی با اشاره به اینکه پزشکان بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به‌سرعت به جراحی روده و نواحی شکم پرداختند، اضافه کرد: با توجه به آسیب شدید ناشی از خونریزی و کمبود اکسیژن مغز به مدت طولانی، سطح هوشیاری این کودک همچنان بر روی پنج قرار دارد که باید گفت اوضاع جسمی مناسبی ندارد.

نوروزیان در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر یسنی در بخش آی سی یو بیمارستان کودکان به سر می‌برد، عنوان کرد: بخشی از روده باریک این کودک پاره شده بود و خونریزی شدید داخلی داشت و در حال حاضر با پایان مراحل جراحی، کودک با دستگاه تنفس در بخش مراقبت‌های ویژه با همان هوشیاری ۵ بستری و تحت مراقب است.

پدر یسنی سابقه بیماری روانی داشته است

همچنین معاون شبکه بهداشت و درمان حاجی‌آباد گفت: "یسنی" کودک دوساله و قربانی اعتیاد پدرش همچنان در کما بسر می‌برد.

عباس سالاری اظهار کرد: طبق پیگیری‌های انجام‌شده یسنی که در اثر ضربه چاقوی که پدرش به شکمش وارد کرده است از ناحیه روده دچار مشکل شده است و هم‌اکنون در کما بسر می‌برد.

معاون شبکه بهداشت و درمان حاجی‌آباد بیان کرد: این کودک دوساله که قربانی اعتیاد پدرش به مواد صنعتی (شیشه) شده است در وضعیت خوبی بسر نمی‌برد و پدر وی هم‌اکنون در بازداشت بسر می‌برد.

عباس سالاری خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده پدر یسنی سابقه بیماری روانی داشته که بارها در بیمارستان سیرجان بستری‌شده است و از انواع مختلف مواد مخدر نیز استفاده می‌کرده است.
«یسنی» از مرگ نجات یافت / ابتلای پدر کودک به بیماری روانی
یسنی» کودک دو ساله حاجی آبادی که به دست پدرش با ضربه چاقو به شکم در ۲۶ آذرماه آسیب دیده بود، از خطر مرگ نجات یافت.

حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه این کودک در حال حاضر در بیمارستان کودکان و اطفال بندرعباس بستری است، گفت: این خانواده یک کودک ۷ ساله دیگر نیز دارند. صبح روز حادثه مادر از منزل خارج می‌شود که این اتفاق رخ می‌دهد. زن عموی کودک و یکی از همسایگان متوجه موضوع شده و برای کمک به یسنی به محل زندگی آنها می‌روند.

وی در ادامه با رد شایعاتی که علت این اقدام پدر را مصرف شیشه عنوان شده بود، اظهار کرد: پدر این کودک مبتلا به بیماری روانی بوده و در نبود مادر از دو کودک عصبانی می شود، به همین دلیل کودک بزرگتر را کتک زده و کودک کوچک تر را با چاقو زخمی می‌کند. مشکل این پدر اعتیاد به شیشه نبوده است و موضوع کباب کردن گوشت این فرزند نیز صحت ندارد.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه این پدر چاقو را به شکم کودک دو ساله فرو کرده و به روده وی آسیب زده است، تصریح کرد: این کودک ابتدا به بیمارستانی در حاجی آباد توسط اقوام برده شده و سپس از آنجا به بندرعباس منتقل شده است. این پدر در حال حاضر فراری است و اقوام کودک او را به بیمارستان منتقل کرده اند.

وی با اشاره به انجام عمل جراحی بر روی روده این کودک ادامه داد: حال «یسنی» در حال حاضر نسبتا خوب است و از بیمارستان شهید محمدی به بیمارستان اطفال کودکان بندرعباس منتقل شده است. این کودک خوشبختانه زنده می ماند.

اسد بیگی با اشاره به مشکل روانی پدر در ادامه تصریح کرد: این فرد چندین بار در کرمان و بندرعباس بستری شده است. به گفته اطرافیان، این پدر اگر هم مواد مصرف می کرده در حد تریاک بوده و اینکه گفته می‌شود مصرف کننده شیشه بوده، کذب است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه دوسال پیش همزمان با وقتی که مادر، همین فرزند را باردار بوده است به دلیل اختلافات خانوادگی و تقاضای جدایی از همسر به بهزیستی مراجعه کرده است، افزود: در آن زمان با وساطت اطرافیان و اقوام و به این دلیل که آنها دختر عمه و پسر دایی بودند، سازش کردند. همکاران بهزیستی می گویند این پدر از همان زمان هم حال و روز خوبی نداشته و آشفته گویی می کرده و مادر نیز تمایلی به ادامه زندگی نداشته است.

وی ادامه تاکید کرد: گاهی زن و شوهری که مشکل حادی دارند یا باید خیلی اصولی درمان شوند و یا درا ین شرایط به زندگیشان ادامه ندهند، اما اطرافیان اصرار کرده‌اند آنها به سر زندگیشان بروند که منجر به اتفاق امروز شده است. در این شرایط متخصصان بهزیستی به دلیل نداشتن مدارک کافی و اختیارات قانونی نمی‌توانند در ادامه زندگی این افراد مداخله‌ای داشته باشند.

اسدبیگی با اشاره به اینکه این پدر هر چند ماه یکبار بستری می شده است توضیح داد: مدتی قبل از حادثه نیز این پدر حال مساعدی نداشته و اطرافیان قرار بوده او را بستری کنند اما تعلل در این کار به فاجعه ختم شده است. بیمار روانی که مرتب بیماری‌اش حاد می شود نباید در مقابل وی تعلل انجام گیرد و باید هرچه سریعتر به او رسیدگی شود.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به سرنوشت و آینده این کودک اظهار کرد: تصمیم درباره وضعیت این کودک بعد از درمان بر عهده خانواده او است. مادر این کودک در حال حاضر در منزل اقوام است و احتمالا قصد دارد کودک را نگهداری کند. بعد از اینکه کودک ترخیص شد، اورژانس اجتماعی پیگیری های لازم را انجام خواهد داد. بر اساس دستور قاضی، اگر لازم باشد این کودک به بهزیستی واگذار خواهد شد، اما همانطور که می دانیم بهترین محل برای نگهداری این کودک نزد مادر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س ح

      یا خدا.....مگه میشه!!!!!!

    • بدون نام

      خدایا سازننده این مواد را نیامرز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امین

    • فرهاد

      عجب آدمای پیدامیشه

    • z.s

      وای به خدا قلبم درد گرفت
      معتاد عوضی
      خدا لعنتت کنه

    • بدون نام

      آخه به تو هم میشه گفت پدر؟!!!!بی غیرته بی عرضه عوضی!!!!!!

    • بدون نام

      حالا یه عده هم میان میگن مقصر مادرشه که بچه رو با پدره تنها گذاشته اصلا چرا با این مرد زندگی میکنه چرا طلاق نگرفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جواب تمام سوالاتت در متن خبر نوشته با دقت بخون

    • درنا

      خانم های محترم با هر کسی و به هر قیمتی ازدواج نکنید! اگر هم کردید یه چند ماه با طرفت زندگی بکن ببین میتونه پدر خوبی باشه یا نه بعدا بچه دار بشو... اون حالیش نیست شما که حالیته چرا بدون فکر حامله میشی و کودکی رو به دنیا میاری که شکنجه بشه؟؟

    • بدون نام

      بخدا مسعولین محترم بفکر باشید این روزهای خوش ماست اگه جلو این کارونگیرید جرمو جنایت توکشوراسلامی که زیاد بشه ازطرف خداوند بلایای طبیعی مثل زلزله نباریدن کم ابی گرسنگی وبدبختیهای دیگه ببارمیاد لااقل همون تریاک که دردسرش کمتر کوپنی بدید به مردم که دور ور ای کوفت وزهرمار نرن ادم ازشنیدن اینجور ماجراها دلش میجوشه بدرد میاد بدادمان برسید

    • بدون نام

      خدا بکنتش تو جهنم الهیییی

    • رها

      گناه مادره کمتر از پدرش نیست تو این شرایطی که قرار دارن و پدر شیشه مصرف میکنه و....آخه وقت بچه آوردنه!! و با همچین آدمی بچه رو تنها میذاره میره بیرون!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبلا شیشه‌ای نبود همینطور هوای نظر نده

      • بدون نام

        توکلاخودتم توهمی هستی اخه مادربدبخت همچین فکری نمیتونست بکنه توهم ازچرتانگوجایی مسخرت میکنن

    • رفیعی نسب

      بچه 2ساله چه گناهی داشته این وسط همون بهتر که پدرش معتاده معلوم نیست مادره چه وضعیتی داره همون بهتر که بمیره بعدا مسیولین بحث بر سرحقوق را نندگان میکنن متاسفم کیه که ببینه

    • بدون نام

      خاک بر سر توی نامرد که اسم پدر روی خودت گذاشتی کثافت مفنگی انگل بچه بیچاره دلم کباب شد

    • سارا

      درخصوص نظراین بنده خدارهاتواصلاحواست نیسته هامادرکه هزارتاکارداره بایدچکارکنه اصلاخودت همچین فکری میکنی بچه روبزاری کنارپدرش بعدبیای ببینی اینجوریه اخه تومغزادم نمیگنجه پس الکی تقصیرمادرنزاراون پدربیشرفوبایدزجرکش میکرد مادربدبخت

    • مهتاب نیستم

      چرا رها خاااااننننممم! گناه مادره چیه این که همچین مرد پستی رو تحمل کرده؟ اینکه بار کل زندگی رو به دوش کشیده؟ اینکه دست بچه ای دیگه اش گرفته برده مدرسه تا تو این جامعه کثیف آسیب نبینه؟
      یا اینکه تنها گناهش زندگی با این مرد و طلاق نگرفتنش هست بعد طلاق تو جامعه پر از فساد به عنوان یه زن مطلقه چه باید میکرد بچه هاش چه میشدن باید نگهشون میداشت پیش خودش، یا میداد به این پدر معتاد؟ اگر خودش بچه ها رو میگرفت باید بچه داری میکرد و برای تربیت درست شون زحمت می کشید یا میرفت سرکار نون شون رو در بیاره یه نفر که از پس همه کار ها بر نمیاد شاید باید میرفت شوهر میکرد و بازم اون بچه ها بودن و یه ناپدری نامرد تر از باباشون مثل ناپدر اهورا و باز هم شما ها و انگ هوسبازی به مادر
      خانم عزیز خیلی راحته کنار بخاری گرم و نرمت لم بدی و دیگران رو قضاوت کنی، ولی بهتره اول کمی فکر کنی یه لحظه خودت رو تو همچین موقعیتی قرار بده و بعد از گناه و ثواب حرف بزن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت ابدی به کسانی که از این راه کسب در آمد میکنند .ولی سودجویان بی وجدان را اگر کنار بگذارم .کسانی که ناظر بر امور هستند کم مقصر نیستند .چرا که قانون باید برای جلوکیری از کسانی که بارها اعتیاد بودن انها ثابت شده حداقل کاری که میتواند برای این افراد بی لیاقت کنه از بچه دار شدن اونها جلوگیری کنه با هزیته بخش درمانکاه های دولتی
        هزینه اون کمتر از بار عذابی که یک بچه ای از یک پدر و مادر معتاد به وجود خلیی کمتره .

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      پدر بیشرف تو که میدونی وقتی میکشی دیگه کنترلی روی خودت نداری چرا میکشی؟!
      چنین فردی لیاقت آزادی نداره. بندازینش حلفدونی برای همیشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک مهتاب خانم .احسن خاهرگرامی.

    • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

      بی غیرته عوضی ..به توام میگن (پدر) ... فقط (((اعدام)))..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر گندم

      • رضا

        شایدبرای خانم های محترم مثل مهتاب سخت باشدامامقصر زنک عقده ای است.لعنتی لعنتی
        ب زن های بی مسوولیت.

    • بدون نام

      گندم جان درس بخون اطلاعاتت بره بالا,پدر رو بخاطر قتل فرزند اعدام نمیکنن

      پاسخ ها

      • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

        چیزی نمیدونی نظر نده ... اوکی؟؟؟؟

    • بدون نام

      خداوندا کی منجی بشریت ظهور می کند پیشرفت این بشر روز به روز به ضررش تمام میشود خداوندا خودت رحم کن من برای یسنی کوچولو خیلی گریه کردم

    • بدون نام

      پدره رو مثل یه خوک بکشید تمام

    • بدون نام

      مواد مخدر شیشه کراک و....باشه که باشه خوب اونکه دولت مردان و نمایندها ی ما در آسایش و رفاه باشند ماشین وخانه های میلیاردی داشته باشند حالا چند نفر هم بمیرند. معتاد بشند. خوب شدند دیگه!!!

    • بدون نام

      آخه آدمی که فقط به فکر خودشه بچه میخواد چکار کنه، بیچاره اون بچه .

    • نرگس

      من صبح این خبر رو خوندم.تازه روی سایت اومده بود نوشته بود پدر بعد از مصرف شیشه قسمتهایی از گوشت بدن دختر۲ساله ش رو برده و در حال کباب کردن بوده که مادر بچه سر رسیده!!!

    • ازدیارآذربایجان

      ازکجا معلوم شاید بچه ش مریض بوده نخواسته باخودش ببره اگرخبرداشت این پدرکثافت مرتکب چنین اعمال وحشیانه ای میشه حتما بچه ش رو باخودش میبرد.

    • بدون نام

      خب باید فرزندانشان را از انها بگیرید وانها را به خانواده هایی که استحقاق دارند تحویل بدهید واین خانواده ها را موقتا عقیم کنید

    • بدون نام

      خدایا اجازه است بپرسم چرا؟
      من و همسرم بعد از گذشت 9 سال از ازدواجمون چشم انتظار یکی از این فرشته ها هستیم،برامون دعا کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیدتان را ازخدا نبرید خدا خیلی بزرگه حتما یه روزی شما هم صاحب فرشته کوچولو میشید اول توکل به خدا وبعد هم صبرمن براتون دعا میکنم شما هم برای من دعا کنید

    • ازدیارآذربایجان

      درتصویرمهرومحبت مادری به فرزندش کاملا مشخصه.

      پاسخ ها

      • مهتاب

        ترابخدامنطقی نظربدهیدبیشترمادره بی درکش مقصره .چرامواظب بچه اش نبوده بالا
        هم عرض کردم .

    • بدون نام

      فقط میتونم بگم چرا بچه دار میشین این روشهای جلوگیری از بارداری رو برای شماها گذاشتن شوهر عوضی، توهمی، شیشه ای خانم شما عاقل میبودی بچه دار نمیشدی اون بچه چه گناهی کرده حالا که اتفاق افتاده چه فایده این حرفها و مصیبت خونی خدا کنه طفلک معصوم خوب بشه و کمتر زجر بکشه

    • parisa.a

      بی غیرت عوضیییییی روانیییی
      فقط بلدی نعشه کنی
      نفهم تو پدری؟؟حیف زن و بچت معتاد مفنگی

    • همت

      گناه مادران اینچنینی اینه که باید این حیوانات را به غل و زنجیر بکشند بعد از خونه بیرون بروند چیه مادره گناه کاره از کجا معلوم که این مادر خودش امنیت جانی داشته ؟ویا با این زندگی نکبت بار که خانواده به دوشش گذاشتن خودش روانی نشده باشه؟البته تو مملکت ما همیشه مردا وقتی کم میارن دنبال مقصر می گردن و زنان بدبخت که دیوارشون کوتاهتره از هر چیزیست

    • بدون نام

      کارب 15 و41 دقیقه امیدوارم بچه داربشی

    • تینا

      توروخدا این نرهارو تربیت کنید

      زندگیمون بخاطر نرهای وحشی خراب شده

    • بدون نام

      خدایا منو همسرم سالهاست انتظار یک فرزند رو می‌کشیم حالا این مردیکه احمق روانی رو ببین با بچه چیکار کرده

    • بدون نام

      خونه های خیلی از هم وطنان عزیزمان تبدیل شده به لابراتوار ساخت مواد صنعتی که به نام مستعار آشپز خونه میگند و معلوم نیست چه کثافتی رو درست میکنند خورد این معتادهای بدبخت میدهند دولت باید با این افراد یعنی آشپز ها برخورد قاطعی بکنه و اگه نتونه اینها رو ریشه کن کنه دیگر خبری از امنیت توی خانواده ها نخواهد موند

    • بدون نام

      شاید زنها در زندگی کم میگذارن که مردها این چنسین میشن

      پاسخ ها

      • z.s

        نادانی تا کی؟
        امروز اگر زنت بهت نرسید تو میری معتاد میشی؟
        مگه داری درباره ی یه نوجوون احساساتی حرف میزنی که میگی شاید بهش نرسیدن؟ داری درباره ی یه مرد بالغ حرف میزنی
        نمیدونم چرا بعضیا از فهم و شعوری که خدا بهشون داده درست استفاده نمیکنن

    • بدون نام

      شمایی که نظرات رو سانسور میکنید در رخ دادن این اتفاقات سهیم هستید چون امثال من از روی دلسوزی سعی در آگاه کردن جامعه داریم ولی شما نمیذارید.

    • بدون نام

      اون کسی که تربیت نداره و به مرد میگه نر مطمئنا خودش ماده هست

      پاسخ ها

      • تینا

        خب ۹۹ درصد نر هستن

        یک درصد مرد

        بهتره یه نگاهی به کارنامه همجنسات تو طول تاریخ

        بندازی

        نکنه تو هم جزئی از نرهایی که ناراحت شدی

    • ازدیار آذربایجان

      دقیقا

    • مهتاب نیستم

      با بدون نام 13:11موافقم استفاده از این الفاظ درست نیست

    • بدون نام

      متاسفانه مردانگی مرد و تموم شد زنشو آزار میده بچه میبینه بچه بزرگ میشه زنشو یا شوهرشو آزار میده و همین روند همچنان ادامه داره و چون جامعه هم آموزش درست و حسابی نداره تو این موضوع این روند همیشگیه

    • بدون نام

      گندم جان بی غیرته عوضی غلط هست درستش بی غیرت عوضی هست فحش هم میدی سعی کن املای درستی داشته باشی نا سلامتی در حال تحصیل هستی

    • بدون نام

      کسی که معتاده گناهی نداره مقصر اصلی سازنده, توزیع کننده ودولت هست به قول اقای مدیری اگه برای معتاد بودن مالیات بگیرند زارپ فر هنگ سازی می شه

    • بدون نام

      موجود نر دوپای کثیف

    • بدون نام

      انقدر نظراتی رو که درمورد مسعولین هست رو سانسور کنید تا بترکید مردم که از صفات زیبای مسعولین آگاه هستن پس بیخودی تلاش بیجا نکنید خواهشا

    • عاشق حمیدعسگری

      خدالعنت کنه هرچی ادم شیشه ای کاش همه معتادابمیرن ؛تااین کوچولوهای معصوم به این روزنیافتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج