adexo3
۶۵۰۱۰۹
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

ورود دو میلیارد دلار سرمایه خارجی به ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت از جذب ۲ میلیاردلار سرمایه گذاری خارجی برای صنایع متوسط و کوچک در ۱۰۰ روز اول دولت دوازدهم خبر داد.

خبرگزاری مهر: وزیر صنعت، معدن و تجارت از جذب ۲ میلیاردلار سرمایه گذاری خارجی برای صنایع متوسط و کوچک در ۱۰۰ روز اول دولت دوازدهم خبر داد.

محمد شریعتمداری، گفت: برای رسیدن به رشد متوسط هشت درصدی با در نظر گرفتن سهمی که برای صنعت و معدن در قانون برنامه پیش بینی شده است، نیازمند جذب سالیانه حداقل ٥٤ میلیارد دلار منابع خارجی هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس آمار های بین المللی منتشره رشد جذب منابع خارجی در سال ٢٠١٦ به میزانی نزدیک به ٦٤ درصد بوده؛ اما همچنان برای دسترسی به اهداف برنامه نیاز به جهش های فوق العاده است که فضای داخلی و بین المللی برای تحقق آن باید فراهم شود.

وی تصریح کرد: در صد روز اول دولت دوازدهم حوزه جذب منابع خارجی وزارت صنعت، معدن وتجارت موفق به جذب حدود دو میلیارد دلار برای ۳۷ پروژه کشور در حوزه صنایع متوسط و کوچک شده است.

به گفته شریعتمداری، این میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده علاوه بر جذب منابع خارجی شرکت های بزرگ فولاد، مس، خودروسازی ها و نظایر آنها است که این آمار نشان می دهد که در فضای پسابرجام علیرغم همه فشارهای امریکا علاقمندی به سرمایه گذاری در ایران با اقبال کشورهای مختلف سرمایه گذار مواجه است؛ پس کافی است تا مقررات و قواعد جذب منابع خارجی را روان، آسان و در محدوده زمانی اندکی انجام دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قبلا هم از ورود سرمایه گذاری در این دو سال شده ،پس چرا ما شاهد سند همکاری نیستیم وفقط در حد تفاهم نامه هست؟چرا پس آثار این سرمایه گذاری در شهرها مشهود وقابل لمس نیست؟لشکر تحصیل کرده ها وبیکاران هر روز داره بزرگتر میشه فقط تا دیر نشده حواستون رو جمع کنید!

    • بدون نام

      چه فایده دست مردم نمی رسه

    • محمد سلطان

      عده ای نادان از رفت وآمد خارجیها به کشور ناراحتند!

    • محمدحسین

      همش دو میلیارد..هروقت گفتید دویست میلیارد اون موقع..مسعولین از بس پولدارن حسودیشون میشه مردم پول دار شن همین خاطر با دنیا میجنگن تا کسی وارد ایران نشه..کشور ایران مال تعداد خاصی از مسعولانه باور کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج