۶۵۲۲۸۵
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

رکوردشکنی متخصصان ایرانی در مهار آتش «رگ سفید»

در حالی که امریکایی ها آتش چاه شماره ۳۳ میدان نفتی رگ سفید را در زمان پیش از انقلاب در زمانی ۸۵ روزه مهار کرده بودند، متخصصان ایرانی موفق به مهار آتش چاه ۱۴۷ میدان رگ سفید در زمانی ۵۸ روز شدند.

خبرگزاری تسنیم: ساعاتی پیش، پس از ۵۸ روز تلاش شبانه روزی آتش گسترده و سرکش چاه شماره ۱۴۷ میدان نفتی رگ سفید بدست متخصصان ایرانی مهار شد.

عملیات اصلی مهار آتش که به گفته معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران از عمق و همزمان با انجام عملیات مهار از سطح اجرایی شده بود، به ثمر نشست. به ثمر نشستن عملیات مهار از عمق با حفاری ۲۳۳۰ متر چاه در ۳۴ روز برای دسترسی به اعماق چاه آتش گرفته و تزریق گل های مخصوص حفاری صورت گرفت.

احداث ۲۵۰ کیلومتر کانال و خط لوله انتقال آب و ساخت لوکیشن دکل حفاری که در حالت عادی ۶ ماه زمان می‌برد در طول زمانی دو هفته ای، تنها بخشی از این عملیات بزرگ بود.

* متخصصان ایرانی رکورد متخصصان امریکایی را شکستند

عملیات مهار آتش چاه میدانی نفتی رگ سفید از نظر نوع، پیچیدگی های فنی بسیاری داشت که قابل مقایسه با هیچ کدام از آتش سوزی های قبلی در دیگر نقاط ایران و یا حتی جهان نبود؛ تنها می توان این آتش سوزی را با آتش سوزی چاه شماره ۳۳ میدان نفتی رگ سفید در زمان پیش از انقلاب مقایسه کرد که در آن زمان متخصصان امریکایی موفق شدند در زمانی ۸۵ روزه آتش گسترده چاه شماره ۳۳ را مهار کنند اما متخصصان ایرانی با استفاده از تجارب گذشته و همچنین ابداعات مهندسی و فنی، موفق شدند با ثبت رکوردی جدید، آتش چاه ۱۴۷ میدان رگ سفید را در ۵۸ روز مهار کنند.

*زیان ۳۴.۸ میلیون دلاری از سوختن نفت خام در آتش

برآوردهای اولیه نشان می دهد در این حادثه آتش سوزی چیزی در حدود ۵۸۰ هزار بشکه نفت خام این میدان در آتش سوخته است. به عبارتی با در نظرگرفتن متوسط قیمت ۶۰ دلاری برای هر بشکه نفت خام، در این حادثه فقط در بخش نفت و بدون در نظر گرفتن زیان های بسیاری که به میدان و تجهیزات آن وارد شده، ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار زیان متوجه کشور شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • abed

      خب این نفت که پولش تو جیب مردم نمیره و سودی واس ما نداره

    • بیخیال

      اين همه نویسنده نوشت که بگه رکورد آمریکایی ها رو شکستن. خب که چی چرا نمیگی روزی چندین هزار دلار از بین رفته و کل ضرر یک ماه چند میلیون دلار بوده.
      همه اینا جای خود، لااقل از بین رفت و نتونستن این چپاولگران به جیب بزنن..

    • ناشناس

      از سال 57 تا حالا 39 سال گذشته مسلما دستگاهای بهتری امده
      همچین رکورد شکنی بی نظیری هم نیست

    • مهرداد

      جا داشت بصورت ویژه از کارکنان نفت و ملی حفاری تقدریر و تشکر کرد این مهار اتش سوزی جای یه تقدیر تشکر داره .نیروی کار به صورت ۲۴ ساعت فعال بودن ، اقاها که در پایتخت در حال گران کردن بودن این کارگران بودن که با اتش مقابله میکردن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج